top article

To παραμύθι της Γκρέις Κέλι, της κόρης του εργολάβου από τη Φιλαδέλφεια που έγινε πριγκίπισσα και ιέρεια του στυλ, έχει ειπωθεί δεκάδες φορές. Και κάθε φορά γεννάει καινούργια ερωτήματα. Πώς ανέβηκε στην κορυφή του Hollywood stardom; Ήταν ψυχρή, υπολογίστρια, ρομαντική ή μια αδίστακτη «man eater»; Έζησε ευτυχισμένη ή δυστύχησε παγιδευμένη σε ρουτινιάρικα βασιλικά πρωτόκολλα και ταπεινώσεις από τις απιστίες του πρίγκιπά της - τις οποίες όπως φημολογείται ανταπέδιδε με μυστικά, φλογισμένα affaires de coeur; Ακόμα και σήμερα δεν ξέρουμε.

To σίγουρο είναι πως η Γκρέις Πατρίσια Κέλι, το τρίτο από τα τέσσερα παιδιά του Τζακ και την Μάργκαρετ Κέλι, ήταν η «εξαίρεση» σε μια οικογένεια αθλητικών, φωνακλάδων και χαρισματικών Ιρλανδο-καθολικών. Ο πατέρας της ήταν διακεκριμένος Ολυμπιονίκης της κωπηλασίας και ένας ομορφάντρας Ηρακλής, σε μικρογραφία. Η μητέρα της, πρώην μοντέλο, ήταν επαγγελματίας κολυμβήτρια και δασκάλα φυσικής αγωγής, τα δε τρία αδέλφια της είχαν όλα εξαιρετικές επιδόσεις στα μαθήματα και στα σπορ. Μπροστά τους, η ήσυχη, εσωστρεφής, μυωπική Γκρέις, με την εύθραυστη υγεία, έμοιαζε με κρινάκι που φυτρώνει στο πέρασμα μιας αγέλης βουβαλιών – ήταν καταδικασμένη να μάθει να «επιβιώνει». Και το κατάφερε.

Όπως κατάφερε να «ακονίσει» τις δεξιότητες που υπολόγιζε πως θα την έφερναν πιο κοντά στον στόχο της. Γνώριζε για παράδειγμα πως παρά το ταλέντο της (σ.σ. ήταν από τις καλύτερες φοιτήτριες στην Αmerican Academy of Dramatic Arts), η φωνή της ήταν ένα εμπόδιο στην άνοδό της: πολύ ψηλή, πολύ επίπεδη, δεν γέμιζε τον χώρο, δεν περνούσε τις πρώτες σειρές των καθισμάτων. Κάνοντας συστηματικά μαθήματα φωνητικής και λόγου, κατάφερε να την «κατεβάσει» μία οκτάβα, για να αποκτήσει καθαρότητα και βάθος. Το ίδιο έγινε και με το περπάτημά της. Μικρή, είχε σπουδάσει κλασικό μπαλέτο. Φρόντισε, λοιπόν, να ασκήσει το φυσικό της ballet posture διανύοντας χιλιόμετρα πάνω σε πασαρέλες και ποζάροντας ως μοντέλο για αρώματα, σαπούνια, τσιγάρα ή οτιδήποτε άλλο περνούσε την πόρτα του ατζέντη της. Με τον καιρό απέκτησε αυτό το μοναδικό trademark-walk, το πολύ στητό, αέρινο κι ονειρικό, σαν το γλίστρημα μιας καλά εκπαιδευμένης γκέισας ή ενός κύκνου. Με τον ίδιο πειθαρχημένο τρόπο έμαθε να ντύνεται, να στέκεται, να φλερτάρει με την κάμερα, προβάλλοντας κάτι που έμοιαζε αλλά δεν ήταν η Κέλι, αλλά η ίδια η ιδέα της «Grace». Στα ελληνικά, Χάρις.

Το 1955, τη χρονιά που έφτασε στο peak της επιτυχίας της και κέρδισε το Όσκαρ για την ταινία Η Χωριατοπούλα, ήταν επίσης η χρονιά που ήταν Νο 1 στις λίστες των «Πιο Καλοντυμένων Γυναικών». Το στυλ «Γκρέις Κέλι» ήταν παντού, απ’ τα σαλόνια ως τα ράφια των πολυκαταστημάτων – μάλιστα, το φθινόπωρο του ’55, βγήκε μια ολόκληρη σειρά από κούκλες βιτρίνας που έφεραν τα χαρακτηριστικά της. Αυτή τη χρονιά αλλά και την επόμενη, με τις τρεις τελευταίες της ταινίες (Το Κυνήγι του Κλέφτη, Ο Κύκνος, Υψηλή Κοινωνία), η Γκρέις Κέλι μεταμορφώθηκε σε αυτό που θα ήταν στο εξής, για πάντα: κάτι λευκό, σιωπηλό και αριστοκρατικό. Η επιτομή της κομψότητας της δεκαετίας του ’50.

Falling from Grace: Η αθέατη ζωή της Grace Kelly

Συνέχεια στη σελίδα 2

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

The Editor's Blog Σάββατο 23.12.2017

The Editor's Blog: Big little truths

Κατ’ ουσία, η πρώτη μέρα του χρόνου έχει πάντα, όπως και όλα τα σημαντικά θέματα στη ζωή μας, την αξία που εμείς της δίνουμε

Shopping Παρασκευή 22.12.2017

MF Editorial: Μetamorphosis

H Eυαγγελία Αραβανή μεταμορφώνεται για τη Madame Figaro σε Ωραία της Ημέρας

>