top article

Ποιο είναι άραγε εκείνο το χάρισμα που επιτρέπει στους σχεδιαστές να εντοπίζουν τις κοινωνικές τάσεις και να τις κάνουν εικόνες;

Πώς ονομάζεται αυτή η σπάνια ικανότητά τους να δημιουργούν trends που μοιάζουν κομμένα και ραμμένα –κυριολεκτικά– στις ανάγκες/επιθυμίες της σύγχρονης γυναίκας; Είναι άραγε ο συμβολισμός και η σημειολογία μαθήματα στο Saint Martins ή στο Istituto Marangoni;

Επειδή σε επίπεδο βιομηχανίας και business τίποτε δεν είναι τυχαίο, η κρυστάλλινη σφαίρα αποκλείεται ως απάντηση. Μένει μόνο να σταθούμε στην εντυπωσιακή επαφή των designers με την πραγματικότητα. Ναι, ναι, έτσι είναι. Οι fashion designers δεν είναι ένα μάτσο ονειροπαρμένοι καλλιτέχνες κλεισμένοι στα ατελιέ τους, που σχεδιάζουν ό,τι θέλουν, με όποια υλικά θέλουν, σε όποιο shape τους αρέσει.

Θα έλεγε κανείς ότι κυκλοφορούν αόρατοι ανάμεσά μας, ακούν τις συζητήσεις μας, καταγράφουν και την παραμικρή λεπτομέρεια. Τι είναι αυτό; Πολιτική; Οικονομία; Οικολογία; Τεχνολογία; Τέχνη; Artificial Intelligence;
Social media; Fake news; Νεοφεμινισμός; You name it.

Το μότο είναι ότι η μόδα δεν είναι αποκομμένη από τη ζωή. Η μόδα διευρύνει τους ορίζοντες μιας πολύ συχνά γκρίζας πραγματικότητας για να την ανάγει σε ένα είδος street art. Το απέδειξε η Maria Grazia Chiuri στη χειμωνιάτικη κολεξιόν του Christian Dior με τα "φεμινιστικά" της T-shirts. Όμως, ο Karl Lagerfeld στην ανοιξιάτικη συλλογή του για τη Chanel έδωσε άλλη διάσταση στο συμβολισμό με τα διαφανή αδιάβροχα και τις hyper hot διαφανείς μπότες. Μπορείς να είσαι κομψή μέσα στη βροχή.

Μόνο αυτό είχε στο νου του ο Karl; Ή μήπως έπαιξε με την έννοια της διαφάνειας προσπαθώντας να στείλει ένα μήνυμα σε μια κοινωνικά δικτυωμένη εποχή που μοιάζει να τα φέρνει όλα στο φως ενώ την ίδια ώρα τα πιο σημαντικά συμβαίνουν πίσω από κλειστές πόρτες, εν κρυπτώ;

Μπορεί ο Karl να είχε στο μυαλό του μόνο να λύσει με σοκαριστικά σικ τρόπο το πρόβλημα μιας ξαφνικής ανοιξιάτικης μπόρας. Και μέχρις εκεί. Μπορεί τα ολόχρυσα gowns της Donatella Versace να είναι μια συμβατική πρόταση για το βράδυ. Ή μπορεί, ακόμα, το color block να ταιριάζει έτσι απλά στο ηλιόλουστο καλοκαίρι. Πίσω από την εικόνα όμως, πίσω από την πρώτη εντύπωση, η μόδα γίνεται καθρέφτης. Γίνεται νόημα που αγωνιά να επικοινωνηθεί. Γίνεται μήνυμα που ασφυκτιά να γίνει viral. Κι αν το εύκολο είναι να σταθείς σ’ αυτό που βλέπεις, το ουσιαστικό είναι να αναζητήσεις αυτό που κρύβεται.

Διάβασε ακόμα: The Editor's Blog

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

The Editor's Blog Σάββατο 23.12.2017

The Editor's Blog: Big little truths

Κατ’ ουσία, η πρώτη μέρα του χρόνου έχει πάντα, όπως και όλα τα σημαντικά θέματα στη ζωή μας, την αξία που εμείς της δίνουμε

Shopping Παρασκευή 22.12.2017

MF Editorial: Μetamorphosis

H Eυαγγελία Αραβανή μεταμορφώνεται για τη Madame Figaro σε Ωραία της Ημέρας

>