Μια νέα έρευνα υποστηρίζει ότι η ομάδα αίματος παίζει καθοριστικό ρόλο στις διατροφικές μας επιλογές, αφού μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις τις τροφές που ο οργανισμός σου μεταβολίζει εύκολα προκειμένου να χάσεις κιλά με φυσικό τρόπο.

Απο τη Μυρτώ Μήτσιου


Μια από τις πολλές ιατρικά αναγνωρίσιμες ανθρώπινες διαφορές είναι και η ομάδα αίματος, το κλειδί ολόκληρου του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς ελέγχει την επιρροή των ιών, των βακτηριδίων, των μολύνσεων, των χημικών ουσιών, του στρες και όλων των εισβολέων και των συνθηκών που μπορεί να τον θέσουν σε κίνδυνο. Παράλληλα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει το ενεργειακό μας επίπεδο και το πόσο αποδοτικά καίμε τις θερμίδες. Αυτό υποστηρίζει ο Δρ. Πίτερ Τζ. Ντ’ Άνταμο, ο οποίος ύστερα από χρόνια ερευνών κατέληξε ότι υπάρχει μεγάλη συσχέτιση ανάμεσα στην ομάδα αίματος και στη διατροφή μας.
Ανακάλυψε ότι κάθε τροφή μπορεί να μας παχύνει ή να μας αδυνατίσει και μπορεί να έχει εντελώς διαφορετική επίδραση σε ένα άτομο με άλλη ομάδα αίματος. Η θεωρία αυτή βασίζεται στην ύπαρξη των λεκτινών, ουσίες που εμφανίζουν ειδική δράση όταν έρθουν σε επαφή με το αίμα μιας συγκεκριμένης ομάδας. Έτσι, όταν φάμε μια τροφή που περιέχει λεκτίνες ασύμβατες με το αντιγόνο της ομάδας αίματός μας, μπορούν να επιβραδύνουν το μεταβολισμό των τροφών, με αποτέλεσμα να μην καίγονται αποτελεσματικά οι θερμίδες που μας δίνουν ενέργεια, να επεμβαίνουν στην πεπτική διαδικασία, να διαταράσσουν την ορμονική ισορροπία προκαλώντας κατακράτηση υγρών και να δημιουργούν διαταραχές του θυρεοειδούς, καθώς και ποικίλα άλλα προβλήματα.
Ο Ντ' Άνταμο μάλιστα υποστηρίζει ότι αν ακολουθούμε τη διατροφή που αντιστοιχεί στη δική μας ομάδα αδυνατίζουμε, καθώς το σώμα μας απαλλάσσεται από τοξίνες και λίπη, ενώ παράλληλα ξαναρυθμίζουμε το ρολόι του μεταβολισμού μας.


Ομάδα Αίματος 0
- Σαρκοφάγος
- Ανθεκτικό πεπτικό σύστημα
- Δυσανεξία στις διαιτολογικές και περιβαλλοντικές προσαρμογές

 


Προφίλ: Έχεις κοινή ομάδα αίματος με το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, ο μεταβολισμός σου είναι αρκετά αργός και δεν καις όλες τις τροφές με τον ίδιο τρόπο.
Διατροφή: Οι ζωικές πρωτεϊνες είναι απαραίτητες για τον οργανισμό σου. Ωστόσο προτίμησε το άπαχο, οργανικό κρέας, τα πουλερικά ή τα ψάρια. Οι τροφές που δεν είναι φιλικές στο μεταβολισμό σου είναι τα γαλακτοκομικά και τα σιτηρά. Επομένως, για να χάσεις βάρος, πρέπει να περιορίσεις την κατανάλωσή τους, καθώς και το ψωμί, το καλαμπόκι και τα όσπρια. Ο λόγος που αυτές οι τροφές σε παχαίνουν είναι η γλουτένη που υπάρχει στο φύτρο του σιταριού, η οποία επιβραδύνει το μεταβολισμό εμποδίζοντας τις θερμίδες να μετατραπούν σε ενέργεια. Οι τροφές που συντελούν στην απώλεια βάρους είναι το κόκκινο κρέας, το κατσαρό μαρούλι, το σπανάκι και το μπρόκολο.
 

ΟΙ ΚΑΛΕΣ-ΚΑΚΕΣ-ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ 0

Κρέας
Καλό: Μοσχάρι, αρνί, βοδινό, ελάφι, ζαρκάδι, συκώτι.
Κακό: Χοιρινό, ζαμπόν, μπέικον.
Ουδέτερο: Κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι, πάπια.


Θαλασσινά
Καλά: Βακαλάος, γλώσσα, λούτσος, πέρκα, ξιφίας, σκουμπρί, σολομός, πέστροφα, ρέγκα, σαρδέλα.
Κακά: Καπνιστός σολομός, καπνιστή ρέγκα, χαβιάρι, χταπόδι.
Ουδέτερα: Αθερίνα, αντζούγια, αστακός, γαρίδες, καβούρι, καλαμάρια, καραβίδες, λαβράκι, στρείδια, τόνος, φαγκρί.


Γαλακτοκομικά και αυγά
Καλά: Δεν υπάρχουν εξαιρετικά ωφέλιμες τροφές σ' αυτή την ομάδα. Τα αυγά πρέπει να καταναλώνονται πότε πότε.
Κακά: Αποβουτυρωμένο γάλα, γιαούρτι, γραβιέρα, παρμεζάνα, γκούντα, έμενταλ, ένταμ, κότατζ, προβολόνε, ρικότα, ροκφόρ, χαλούμι, τσένταρ.
Ουδέτερα: Βούτυρο, γάλα σόγιας, κατσικίσιο τυρί, μοτσαρέλα, φέτα.


Λίπη και έλαια
Καλά: Ελαιόλαδο, λινέλαιο.
Κακά: Καλαμποκέλαιο, βαμβακέλαιο.
Ουδέτερα: Μουρουνέλαιο, σουσαμέλαιο.


Ξηροί καρποί και σπόροι
Καλοί: Καρύδια, κολοκυθόσποροι.
Κακοί: Φιστίκια, φιστίκια Αιγίνης, κάσιους.
Ουδέτεροι: Αμύγδαλα, ηλιόσπορος, μακαντέμια, κάστανα, κουκουνάρι, σουσάμι.


Όσπρια
Καλά: Φασόλια μαυρομάτικα.
Κακά: Φακές.
Ουδέτερα: Κουκιά, ρεβίθια, φάβα, φασολάκια, φασόλια λευκά, μαύρα και κόκκινα.


Δημητριακά
Καλά: Τα άτομα της ομάδας 0 δεν ανέχονται τα προϊόντα από πλήρες αλεύρι και πρέπει να τα αποκλείσουν από τη διατροφή τους.
Κακά: Αλεύρι βρώμης, καλαμποκάλευρο, κορνφλέικς, φαρίνα, κρέμα από σιτάρι.
Ουδέτερα: Κρέμα ρυζάλευρου, κριθάρι, νιφάδες κεχριού, φαγόπυρο.


Λαχανικά
Καλά: Αγκινάρες, αντίδια, μαρούλι, κρεμμύδια, μαϊντανό, μπρόκολο, μπάμιες, κόκκινες πιπεριές, πράσο, σπανάκι.
Κακά: Αβοκάντο, ελιές, καλαμπόκι, κουνουπίδι, λάχανο, μελιτζάνες, πατάτες.
Ουδέτερα: Αγγούρι, iceberg, καρότα, κολοκυθάκια, κρεμμυδάκια, ντομάτες, παντζάρια, μανιτάρια, πιπεριές, σπαράγγια, ρόκα.


Φρούτα
Καλά: Δαμάσκηνα, σύκα.
Κακά: Βατόμουρα, μανταρίνια, πορτοκάλια, ινδική καρύδα.
Ουδέτερα: Ακτινίδια, ανανάς, αχλάδια, βερίκοκα, καρπούζι, κεράσια, μήλα, μπανάνες, ροδάκινα, σταφύλια, πεπόνια, νεκταρίνια.


Ποτά
Καλά: Ανθρακούχο νερό.
Κακά: Αναψυκτικά, αποσταγμένα οινοπνευματώδη, καφές, τσάι.
Ουδέτερα: Κρασί, μπίρα, πράσινο τσάι.