Για να διατηρήσεις την ομορφιά και τη νεανική σου εμφάνιση πρέπει να προσέχεις τη διατροφή σου. Υπάρχουν τροφές πλούσιες σε συστατικά που καθυστερούν τη γήρανση.Δεν έχεις παρά να τις συμπεριλάβεις στο καθημερινό σου διαιτολόγιο για να προστατέψεις τον οργανισμό σου από τη φθορά του χρόνου.
Από την Ευγενία Καλτεζιώτη

Οι επιστήμονες τονίζουν πως για τηγήρανση ευθύνονταιοι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες δημιουργούνται λόγω της οξείδωσης που προκαλείται μέσα από τις φυσιολογικές διαδικασίες της ζωής και έχουν την ιδιότητα να επιτίθενται στα κύτταρα και να τα φθείρουν. Υπό κανονικές συνθήκες, οι ελεύθερες ρίζες εξουδετερώνονται από τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού μας. Όταν όμως ο αριθμός του αυξάνεται, η άμυνα του οργανισμού μειώνεται, με αποτέλεσμα να επιτίθενται στα κύτταρα και να προκαλούν ανεπανόρθωτες βλάβες. Στην περίπτωση αυτή έχουμε τη δημιουργία του λεγόμενου οξειδωτικού στρες, που οδηγεί στην πρόωρη γήρανση του δέρματος. Το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς μπορούμε να περιορίσουμε τις ελεύθερες ρίζες και την καταστροφική τους δράση; Η απάντηση βρίσκεται στο πιάτο μας.

Ισορροπία στη διατροφή, λάμψη στο δέρμα
Η διατροφή που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, μέταλλα και βιταμίνες, κυρίως Α, C και Ε, βελτιώνει την ποιότητα της επιδερμίδας και καθυστερεί τη γήρανσή της.

Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη αυτή συχνά αναγράφεται ως ρετινόλη στα καλλυντικά προϊόντα και χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της ακμής και τον καθαρισμό της επιδερμίδας. Επίσης, βοηθά στη γρήγορη ανανέωση των κυττάρων. Η Βιταμίνη Α βρίσκεται στο μπρόκολο, στο λάχανο, στις κόκκινες πιπεριές, στο σπανάκι, στο νεροκάρδαμο, στο βακαλάο.
Συνιστώμενη ποσότητα: 700mg

Βιταμίνη C: Ενεργοποιεί την παραγωγή κολλαγόνου και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν το DNA του δέρματος. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι τα εσπεριοειδή, οι φράουλες και οι ντομάτες.
Συνιστώμενη ποσότητα: 75 mg

Βιταμίνη Ε [τοκοφερόλη]: Είναι η πιο δραστική βιταμίνη στη μάχη κατά των ελευθέρων ριζών, ενώ βοηθά τις κυτταρικές μεμβράνες να διατηρούνται δυνατές, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα φλεγμονής που ευθύνεται για την εμφάνιση ακμής. Τη συναντάμε στα αμύγδαλα, στο σιτάρι, στο αβοκάντο.
Συνιστώμενη ποσότητα: 15 mg

 

Τα λιπαρά οξέα: Η επιδερμίδα μας είναι το πρώτο όργανο του σώματος που εμφανίζει σημάδια γήρανσης. Αν το δέρμα μας γίνεται όλο και πιο ξηρό, αυτό σημαίνει ότι όλα τα κύτταρα του οργανισμού έχουν αλλοιωθεί με τον ίδιο τρόπο. Πρέπει λοιπόν να το θρέψουμε εσωτερικά με την τακτική κατανάλωση λιπαρών οξέων, ωμέγα 3 και ωμέγα 6, που υπάρχουν άφθονα στα ψάρια.

Σουσάμι: ασπίδα αντιγηραντικής προστασίας
Τα τελευταία χρόνια, όπως μας εξηγεί ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Ιωάννης Χρύσος, αντικείμενο έντονου επιστημονικού και ερευνητικού ενδιαφέροντος αποτελεί μια νέα κατηγορία ισχυρών φυσικών αντιοξειδωτικών, οι σιτοστερόλες και οι λιγνάνες. Ιδιαίτερα οι λιγνάνες (σεσαμίνη και σεσαμολίνη) φαίνεται ότι δρουν δεσμεύοντας και εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες, μετατρέποντάς τες κατά αυτόν τον τρόπο σε μη τοξικές. Οι ουσίες αυτές υπάρχουν σε σημαντικές ποσότητες στο σουσάμι. Η κατανάλωση προϊόντων με σησαμέλαιο ή σουσάμι ενισχύει σημαντικά την αντιοξειδωτική προστασία του δέρματος, μειώνει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης δερματικών παθήσεων και επιβραδύνει τη γήρανση των κυττάρων του δέρματος και της επιδερμίδας. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι και στα προϊόντα ομορφιάς χρησιμοποιούνται προϊόντα σησαμιού και σησαμέλαιου για την ενίσχυση της προστασίας του δέρματος.

Τροφές που μας κάνουν πιο νέες

Οι νέες θεωρίες υπογραμμίζουν τη μεγάλη σημασία της διατροφής για τη διατήρηση της υγείας του σώματος αλλά και του προσώπου μας. Όπως μας ενημερώνει η δερματολόγος Τάνια Βλαδένη, ο ερευνητής NicholasPerricone στο βιβλίο του TheWrinkleCure, το οποίο έχει κάνει θραύση στην Αμερική, επιβεβαιώνει την ευεργετική επίδραση της σωστής διατροφής στην εμφάνισή μας, υποστηρίζοντας ότι πολλές τροφές έχουν αντιρυτιδική δράση.

Aντιρυτιδικές τροφές που προτείνει ο δρ.Perriconeγια την καταπολέμηση των ρυτίδων:

Ψάρια
Σαρδέλλες, σκουμπρί, φρέσκος σολωμός στον ατμό με λίγο αλάτι, στρείδια, οστρακοειδή, αστακός, ρωσικό χαβιάρι, αυγοτάραχο, αυγό (κατά προτίμηση το ασπράδι).

Φρούτα
Φραγκοστάφυλο, σταφύλι, κεράσια, βατόμουρα, μούρα, ακτινίδια, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, αβοκάντο.

Μέλι και ξηροί καρποί
Μέλι, ωμά καρύδια και αμύγδαλα

Τυριά
Γνήσιο ροκφόρ

Ποτά
Πράσινο τσάι, 1 ποτήρι κόκκινο κρασί, 8 ποτήρια νερό. Το νερό βοηθά το δέρμα να γίνει πιο ελαστικό και ανθεκτικό. Αντίθετα, από την έλλειψή του το δέρμα σπάει και χάνει τη λάμψη του.

Tips!

* Η προσεγμένη διατροφή βοηθά στην ανόρθωση και στην τόνωση των μυών του προσώπου με φυσικό τρόπο.

* Πίνοντας 10 ποτήρια νερό καθημερινά και τρώγοντας δύο φορές την εβδομάδα σολωμό, η διατροφή μας γίνεται πλούσια σε λιπαρά οξέα ωμέγα -3 , τα οποία έχουν αντιοξειδωτική και αντιγηραντική τους δράση.

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

The Editor's Blog Σάββατο 23.12.2017

The Editor's Blog: Big little truths

Κατ’ ουσία, η πρώτη μέρα του χρόνου έχει πάντα, όπως και όλα τα σημαντικά θέματα στη ζωή μας, την αξία που εμείς της δίνουμε

Shopping Παρασκευή 22.12.2017

MF Editorial: Μetamorphosis

H Eυαγγελία Αραβανή μεταμορφώνεται για τη Madame Figaro σε Ωραία της Ημέρας

>