Το καλύτερο πρωινό για τα παιδιά -εννοείται και για σένα- είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Θέλεις αποδείξεις; Σου τις δίνουν επίσημες έρευνες. Από τη Νέλλη Καλαμαρά

1. Το πρωινό είναι το καταλληλότερο γεύμα για να εντάξεις στη διατροφή του παιδιού σου -και τη δική σου- τα δημητριακά ολικής αλέσεως σε συνδυασμό με ημιαποβουτυρωμένο γάλα.

2. Είναι προτιμότερο να επιλέγεις δημητριακά ολικής αλέσεως από ολόκληρους ανεπεξέργαστους σπόρους. Ο λόγος είναι ότι όταν ο σπόρος διατηρείται ολόκληρος, τα δημητριακά μας προσφέρουν όλα τα οφέλη των υδατανθράκων, των φυτικών ινών, των βιταμινών, των μεταλλικών στοιχείων, των αντιοξειδωτικών και φυτοθρεπτικών συστατικών που περιέχουν.

3. Ένα μπολ δημητριακών με ημιαποβουτυρωμένο γάλα έχει 150-200 θερμίδες, που αντιστοιχεί περίπου στο 10% της ημερήσιας ενεργειακής ανάγκης του οργανισμού. Για να καταλάβεις πόσο προτιμότερο είναι να επιλέγεις δημητριακά για πρωινό, αρκεί να σκεφτείς πως ένα απλό κρουασάν βουτύρου έχει περίπου 300 θερμίδες, ένα ποτήρι γάλα πλήρες, ένα τοστ με ζαμπόν τυρί και μία μπανάνα πάνω από 600 και 1 τηγανητό αυγό με 2 φέτες μπέικον, 2 λουκάνικα και 2 φέτες ψωμί σχεδόν 800.

4. Τα δημητριακά έχουν πολύ μικρή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και μάλιστα, συγκριτικά με άλλες επιλογές πρωινού, δίνουν λιγότερη ζάχαρη ανά μερίδα. Συγκεκριμένα 1 ποτήρι γάλα έχει 11 γραμμάρια ζάχαρη, 1 μπολ σοκολατούχα δημητριακά με ημιαποβουτυρωμένο γάλα 16 γραμμάρια, 1 ποτήρι χυμός πορτοκάλι 22 γραμμάρια και μία φρουτοσαλάτα με γιαούρτι 45 γραμμάρια. Αυτό σημαίνει ότι τα δημητριακά δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό με περιττή ζάχαρη.

5. Σύμφωνα με έρευνες, τα δημητριακά στο πρωινό παρέχουν μόλις το 3% της συνολικής ζάχαρης που παίρνουμε από τη διατροφή μας, ενώ από το γάλα και τα γαλακτοκομικά παίρνουμε το 16%, από τα ποτά και τους χυμούς το 13%, από τη ζάχαρη και τα γλυκά το 10% και από τα αναψυκτικά το 25%. Για να κατανοήσεις τη χαμηλή περιεκτικότητα των δημητριακών σε ζάχαρη, αρκεί να πούμε πως από το κρέας, το ψάρι και το κοτόπουλο παίρνουμε το 2% της συνολικής πρόσληψης σε ζάχαρη, δηλαδή μόλις 1% λιγότερο από τα δημητριακά πρωινού.

Ιανουάριος 2017

Υποδεχόμαστε με στυλ τη νέα χρονιά!

Από το Περιοδικό

The Editor's Blog Σάββατο 23.12.2017

The Editor's Blog: Big little truths

Κατ’ ουσία, η πρώτη μέρα του χρόνου έχει πάντα, όπως και όλα τα σημαντικά θέματα στη ζωή μας, την αξία που εμείς της δίνουμε

Shopping Παρασκευή 22.12.2017

MF Editorial: Μetamorphosis

H Eυαγγελία Αραβανή μεταμορφώνεται για τη Madame Figaro σε Ωραία της Ημέρας

>