Σύμφωνα με την ετήσια λίστα Top Creator που καταρτίζει το Forbes.
Δημιουργοί περιεχομένου. Influencers. Streamers. Vloggers. Όπως και αν τους αποκαλέσετε, είναι οι ισχυρές προσωπικότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που κινούν τα νήματα στην ψυχαγωγία και στη διαφήμιση.
Φέτος, οι 50 πρώτοι της δεύτερης ετήσιας λίστας Top Creator που καταρτίζει το Forbes αξιοποίησαν τα 2,6 δισ. followers τους για να αποκομίσουν κέρδη περίπου 700 εκατ. δολαρίων. Επίδοση αυξημένη κατά 20% από τα κέρδη 570 εκατ. δολαρίων του 2022. Το 2023 τα brands θα δαπανήσουν περίπου 21 δισ. δολάρια για την προβολή τους μέσω δημιουργών περιεχομένου, ενώ πριν από 7 χρόνια δαπανούσαν μόλις 1,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Influencer Marketing Hub.
"Οι influencers απολαμβάνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από το κοινό σε σύγκριση με τις διαφημίσεις. Μπορούν να πουλήσουν προϊόντα μέσα σε λίγα λεπτά. Μπορούν να προκαλέσουν ένα flash mob που να προκαλέσει κυκλοφοριακό έμφραγμα σε ολόκληρη πόλη", σχολιάζει η Erin Lanuti, επικεφαλής του Τμήματος Καινοτομίας στον διαφημιστικό κολοσσό Omnicom PR Group.
Για να καταρτίσει τη λίστα με τους κορυφαίους δημιουργούς περιεχομένου στον κόσμο, το Forbes συνέλεξε στοιχεία σχετικά με τα εκτιμώμενα κέρδη, τον αριθμό των followers, τους δείκτες αλληλεπίδρασης και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες χιλιάδων προσωπικοτήτων του διαδικτύου με τη βοήθεια της εταιρείας μάρκετινγκ δημιουργών, Influential.
Ας δούμε το top-10 των προσωπικοτήτων που αξιοποιούν τις τεράστιες βάσεις followers τους για να αναδιαμορφώσουν τον κόσμο των ΜΜΕ, του μάρκετινγκ, της ψυχαγωγίας και της αισθητικής.
Νο1 Jimmy Donaldson (MrBeast)
Κέρδη: $82 εκατ. | Βαθμολογία επιχειρηματικότητας: 4
Συνολικός αριθμός followers: 312 εκατ.
Δείκτης αλληλεπίδρασης: 9,8%
Με περισσότερους από 300 εκατομμύρια followers, η βάση των θαυμαστών του MrBeast είναι σχεδόν τόσο μεγάλη όσο ο πληθυσμός των ΗΠΑ. Η δύναμη και η δημοτικότητα του MrBeast πηγάζουν από τα βίντεο υψηλής ποιότητας με ακροβατικά ή που δείχνουν πώς να επιβιώσεις στην Ανταρκτική για 50 ώρες ή πως κατασκευάζεται ένα εργοστάσιο σοκολάτας Wonka. Ο "βασιλιάς του YouTube", του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Jimmy Donaldson, έχει κερδίσει μια περιουσία μέσω των ψηφιακών διαφημίσεων. Μεταξύ των brands που στηρίζει ο MrBeast είναι τα σνακ μπαρ Feastables, η αλυσίδα εστιατορίων MrBeast Burgers, καθώς και η σειρά προϊόντων του Donaldson. (O Donaldson θα γίνει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Forbes όταν ολοκληρωθεί η πώληση της εταιρείας).
Νο2 Olajide Olatunji (KSI)
Κέρδη: $24 εκατ. | Βαθμολογία επιχειρηματικότητας: 4
Συνολικός αριθμός followers: 112 εκατ.
Δείκτης αλληλεπίδρασης: 6.5%
Ο Olajide Olatunji, γνωστός ως KSI, άρχισε να αντιδρά στα βιντεοπαιχνίδια της FIFA στο YouTube το 2009, προσελκύοντας εκατομμύρια followers με το αλλόκοτο χιούμορ του. Έκτοτε, από κωμικός έγινε ράπερ και πυγμάχος, κυκλοφόρησε δύο singles το 2023 και έκλεισε συμφωνία με την εταιρεία προώθησης, Misfits Boxing. Είναι το πρόσωπο της Prime Hydration μαζί με τον Logan Paul (Νο6 σε αυτή τη λίστα). Το Prime έγινε φέτος το επίσημο ποτό της FC Barcelona, του UFC και της Arsenal.
No3 Jake Paul
Κέρδη: $34 εκατ. | Βαθμολογία επιχειρηματικότητας: 4
Συνολικός αριθμός followers: 66 εκατ.
Δείκτης αλληλεπίδρασης: 1.6%
Τα "κόλπα" του Jake Paul στο YouTube (όπως τα τατουάζ-έκπληξη, να τρώει σκυλοτροφή και να κάνει μπάνιο με κρέμα Icy Hot) του έχουν φέρει εκατομμύρια followers. Του έχουν φέρει όμως και μπελάδες, μεταξύ των οποίων κατηγορίες για ανάρμοστη σεξουαλική συμπεριφορά, εξαπάτηση followers και, πιο πρόσφατα, αδήλωτα κρυπτονομίσματα. Παρόλα αυτά, η ικανότητα του Paul να ενορχηστρώνει εντυπωσιακά show τον κατέστησε έναν από τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές το 2022. Έκλεισε χορηγία με το ενεργειακό ποτό Celsius, ίδρυσε την εφαρμογή αθλητικών στοιχημάτων "Betr" που σήκωσε 50 εκατομμύρια δολάρια σε έναν γύρο χρηματοδότησης Σειράς Α και φέτος, υπέγραψε συμβόλαιο για να συμμετέχει στους επαγγελματικούς αγώνες ΜΜΑ (Μεικτές Πολεμικές Τέχνες).
Νο4 Rhett & Link
Κέρδη: $35 εκατ. | Βαθμολογία επιχειρηματικότητας: 4
Συνολικός αριθμός followers: 32 εκατ.
Δείκτης αλληλεπίδρασης: 0,85%
Κολλητοί από το δημοτικό, οι δύο πρώην μηχανικοί -τα πραγματικά τους ονόματα είναι Rhett James McLaughlin και Charles Lincoln "Link" Neal III- άρχισαν να δημοσιεύουν κωμικές εκπομπές στο YouTube το 2011. Σήμερα η εταιρεία ψυχαγωγίας τους στο Burbank της Καλιφόρνια, η Mythical, απασχολεί περισσότερα από 100 άτομα που δημιουργούν σειρές στο YouTube, όπως το καθημερινό σόου Good Mythical Morning, την εκπομπή μαγειρικής Mythical Kitchen και το κανάλι κωμικών σκετς Smosh για τους 18 εκατ. συνδρομητές τους. Παράγουν επίσης podcasts, ενώ το e-shop τους πουλάει από φούτερ μέχρι εργαλεία κουζίνας και είδη προσωπικής υγιεινής.
Δείτε περισσότερα στο forbesgreece.gr