Ηθοποιός, ραδιοφωνικός παραγωγός, συγγραφέας, περφόρμερ. Ο υπέρκομψος Κωνσταντίνος Τζούμας είναι προφανώς πολύπλευρα ταλαντούχος. Το μεγαλύτερο ταλέντο του όμως είναι η ικανότητά του να ζει εκλεπτυσμένα εκκεντρικά, χωρίς να παίρνει τίποτα στα σοβαρά. Από τον Αντώνη Κυριαζάνο

ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΩΜΑΤΟΣ, κάθε πρωί, μπροστά στο μικρόφωνο του Εν Λευκώ, με τις μουσικές της Κάφκα, νά σου μια ουρανοκατέβατη αισιοδοξία να μου χαρίζει την αίσθηση ότι η ζωή μπορεί να είναι ωραία. Η καθημερινή εκπομπή μπορεί να φέρνει σε συνήθεια, αλλά η συνήθεια είναι μεγάλος σιγαστήρας.

Η ΚΑΜΠΙΝΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ με τα τηλεφωνήματα, τα sms, τα e-mails, κάθε άλλο παρά μοναξιά διαθέτει.

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ συχνά έχουν να κάνουν με γενναιόδωρους έρωτες και αποκαλυπτικές εξομολογήσεις.

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑΣ με ακυρώνει συχνά. Δεν βρίσκω κανένα νόημα. Μια ζωή μέσα στους δρόμους και τις νύχτες, μια ζωή με παράνομους και ξενύχτες, μια ζωή τα ίδια λόγια να μου λένε, έχω βαρεθεί το κόσμο κι όλα μου φταίνε.

ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ Η ΖΩΗ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ, αλλά -όπως κι ο φοίνικας- ξαναγεννιέται απ τις στάχτες. Απ' όλη αυτή τη θητεία, ούτε απολυτήριο προέκυψε, ούτε βαθύτατη σοφία. Έμεινε ό,τι μπόρεσε. Τελικά, η ζωή μου φέρθηκε με καλοσύνη και συχνά έπαιζα τη Μπλανς Ντιμπουά. Καθόλου άσχημα.

ΣΠΑΝΙΑ ΚΑΤΕΒΑΙΝΩ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ. Όλες οι πόλεις σ' αυτή τη χώρα έχουν πρόβλημα με τη μνήμη. Δεν αγαπιούνται. Κατοικούνται από ανθρώπους που κατέβηκαν απ’ το πουθενά και προσβλέπουν στο τίποτα.

ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ; Θα αστειεύεστε βέβαια.

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΕΡΑ σημαίνει το λιώσιμο σε μια νύχτα που σου δίνεται ολόκληρη χωρίς να την ρωτάς ποτέ τι ώρα είναι.

ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ “ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ;”, η απάντηση είναι προσπαθώ να προβιβαστώ στη σιωπή.

ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΜΟΥ το κατασπατάλησα, χωρίς να του δώσω την ευκαιρία ν’ ανοίξει όλη τη βεντάλια της έκφρασης. Έτσι, από καπρίτσιο.

ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΑΥΤΙΣΤΕΙ με καμία πλατεία και κανένα δρόμο, αλλά η κοινωνία εξακολουθεί να συσχετίζει κουτά.

ΔΙΑΒΑΖΩ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΣ, ΠΡΙΝ ΠΑΩ ΣΧΟΛΕΙΟ. Ξεκίνησα βιβλιοφάγος και σήμερα παρακολουθώ μυθιστορήματα και βιογραφίες. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου συγγραφέα και μάλιστα καλό. Μπρος στους δεξιοτέχνες της πρόζας... Διαβάζω σαν σε κούρσα ιπποδρόμου, με κομμένη την ανάσα. Αν η αφήγηση δεν είναι συναρπαστική, το εγκαταλείπω.

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ εκτός των Ρώσων και των Γάλλων κλασικών, είναι Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα του Μπουλγκάκοφ, όλα τα βιβλία του Ναμπόκοφ, του Τρούμαν Καπότε, του Ελίας Κανέτι, της Πατρίσια Χάισμιθ, του Τόμας Πίντσον, του Κάρλος Φουέντες, του Ίαν Μακ Γιούαν, του Τζον Μπάνβιλ, Οι Γάμοι του Κάδμου και της Αρμονίας του Ρομπέρτο Καλάσο, τα βιβλία του Τζων Απντάικ, του Φίλιπ Ροθ, του Κούρτσιο Μαλαπάρτε, του Κούντερα, του Μπροχ, του Μπρους Τσάτουιν… τι να πρωτοθυμηθώ…

ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ Ως εκ θαύματος, Complete Unknown, Πανωλεθρίαμβος, η ζωή περνούσε από μπροστά μου σαν κινηματογραφική ταινία με φρενήρη ρυθμό κι εγώ λαχανιασμένος έτρεχα πίσω της κρατώντας σημειώσεις.

ΣΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΜΟΥ ΣΤΑΘΗΚΑ με στοίχημα την αλήθεια μου και την καλειδοσκοπική καταγραφή μιας ανεπίσημης ιστορίας, όπου ήμουν κι εγώ εκεί.

ΜΕ ΡΩΤΑΝΕ ΣΥΧΝΑ “τι να περιμένουμε από εσάς;”. Να μην περιμένετε τίποτε από εμένα.

Σ' ΕΝΑ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ εκατό λέξεων τι θα έγραφα; Ελάτε τώρα, εδώ δεν αρκούν τρία βιβλία.

ΙΝFΟ

Ο Κωνσταντίνος Τζούμας γεννήθηκε το 1944 στον Πειραιά και μεγάλωσε στο Πασιλιμάνι και στην Αθήνα. Δεν θέλησε ποτέ να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο. Προτίμησε τη δράση του δρόμου και των ταξιδιών. Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή Αθηνών και έκανε χορό με τη Ζουζού Νικολούδη, τον Άλβιν Νικολάις,τον Μερς Κάνινγχαμ και τον Αλβιν Εϊλι.Έζησε στη Νέα Υόρκη, όπου έμαθε να επιβιώνει χωρίς να το κάνει θέμα. Έπαιξε στο θέατρο,στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Τον ακούμε καθημερινά 10-12 το πρωί στο ραδιόφωνο του Εν Λευκώ. Μαζί με άλλους σημαντικούς συγγραφείς, υποστηρίζει την εκστρατεία των Public.Κάποιο βιβλίο μιλάει για σένα. Το έχεις διαβάσει;” για τη διάδοση της ανάγνωσης. Πληροφορίες στο Public BookFace.

Ιούλιος 2018

>