Επειδή δεν είναι ποτέ το φόρεμα από μόνο του, αλλά η εκείνη που το φορά και του δίνει ζωή, ποια άλλη γυναίκα θα μπορούσε να υποστηρίξει καλύτερα τις νέες τάσεις της haute couture για το καλοκαίρι του 2011 από την Νταϊάν Κρούγκερ; Η πρωταγωνίστρια της ταινίας Ο Άγνωστος ποζάρει στο φακό της Dominique Isserman.
Από την Biline Dolat Απόδοση: Μυρτώ Σιμιτοπούλου

Στον πρώτο όροφο του καφέ Flore –«το γραφείο μου», όπως το αποκαλεί αστειευόμενη–, η Νταϊάν Κρούγκερ με παλτό A.P.C., επιμελώς ατημέλητο κότσο, φλατ μπότες και ένα Perrier με λεμόνι μοιάζει απόλυτα εξοικειωμένη με το χώρο, σαν να βρίσκεται στο στοιχείο της. Οι σερβιτόροι τη χαιρετούν με ένα νεύμα του κεφαλιού, όπως κάνουν σε όλους τους τακτικούς θαμώνες. Ζητάει συγγνώμη για την εμφάνισή της –ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί–, αλλά «στο Λος Άντζελες τώρα είναι δύο η ώρα το πρωί». Έχει κάτι από τη Ρόμι Σνάιντερ. Ευαίσθητη και γλυκιά. Σοβαρή και νεανική. Σε άπταιστα γαλλικά, αναφέρεται στην τελευταία της ταινία Ο Άγνωστος, ένα υπέροχο αστυνομικό θρίλερ γυρισμένο στο Βερολίνο, με αγγλικούς διαλόγους, για τις ανάγκες του οποίου χρειάστηκε να αποκτήσει βοσνιακή προφορά. Ένας ρόλος με δράση, όπλα και piercings, εντελώς διαφορετικός από όσους την είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.

Η καριέρα της συνίσταται από αρκετές γαλλικές παραγωγές, με μία ακόμα πιο διακριτική πορεία στους λόφους του Χόλιγουντ, αλλά κυρίως με τις ευλογίες του ιδιοφυούς Ταραντίνο, που την επέλεξε για την ταινία του Άδωξοι Μπάσταρδη πλάι στον Μπραντ Πιτ. Η εκθαμβωτική ηθοποιός, μια από τις πιο αστραφτερές παρουσίες του red carpet, που πρόσφατα επισκέφτηκε και τη χώρα μας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, διατηρεί ακόμα την αέρινη σιλουέτα που της χάρισε η μακρόχρονη ενασχόλησή της με το κλασικό μπαλέτο στη διακεκριμένη σχολή Royal Ballet του Λονδίνου. Η Νταϊάν τσαλακώνει την εικόνα της, χωρίς όμως ποτέ να τη χαλάει, και με τρόπο μαγικό καταφέρνει να βρει την ισορροπία μέσα σε έναν κυκεώνα χαοτικών ωραρίων. Από τα 16 της, η μικροσκοπική αυτή γυναίκα με τα γατίσια μάτια ζει και εργάζεται σε δύο ηπείρους, ακροβατώντας με απίστευτη άνεση ανάμεσα στη γενέτειρά της Γερμανία, όπου ζει η μητέρα της, στο Saint Germain des Prés στο Παρίσι –όπου έχει εγκαταστήσει το «αρχηγείο» της–, στο Λος Άντζελες, όπου εργάζεται, και στον Καναδά, όπου έχει γυρίσματα ο σύντροφός της, ο ηθοποιός Τζόσουα Τζάκσον.

Συνέντευξη, εν μέσω κρουασάν, με μία σούπερ σταρ που όμως πατάει γερά στη γη.

 

ΚΟΜΨΗ ΣΑΝ ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ

«Το Παρίσι το ερωτεύτηκα κεραυνοβόλα. Κοιτάξτε γύρω σας: το Flore, το Saint-Germain-des-Prés, είναι όλα υπέροχα! Έχω ζήσει τη μισή μου ζωή στις ΗΠΑ και στη Γαλλία και παρόλο που από την πατρίδα μου έχω υπέροχες αναμνήσεις –παιδικές και μη–, αισθάνομαι Γαλλίδα. Αγαπάω το Παρίσι, αγαπάω τη ζωή εδώ, τα απεριτίφ με φίλους, τα δείπνα, τις βόλτες… Σκέφτομαι ότι εδώ θα ήθελα να τελειώσω τη ζωή μου, αλλά στο ενδιάμεσο θα μπορούσα να εγκατασταθώ οπουδήποτε, όπως στο Λονδίνο για παράδειγμα. Η ιδέα τού να πηγαίνω από πόλη σε πόλη δεν με τρόμαζε ποτέ, το αντίθετο θα έλεγα. Ξεκίνησα να ταξιδεύω από πολύ νωρίς, όταν εργαζόμουν ως μοντέλο, και μου αρέσει. Ξέρω να προσαρμόζομαι, ανεξάρτητα από το χώρο και τις συνθήκες. Όταν βρίσκομαι στον Καναδά, όπου ο αγαπημένος μου γυρίζει μία σειρά, η καθημερινότητά μου είναι αυτή μιας καλής νοικοκυράς: βάζω μπουγάδα και μαγειρεύω. Δεν έχω τι άλλο να κάνω, αφού δεν γνωρίζω κανέναν και ο Τζόσουα δουλεύει. Στο Λος Άντζελες δεν μπορώ να κάνω τις βόλτες που κάνω στο Παρίσι και δεν έχω και την ίδια κοινωνική ζωή, αλλά προσπαθώ να ζω υγιεινά (γελάει). Τρώω βιολογικά φαγητά, απολαμβάνω τον κήπο μου και, επηρεασμένη από τον Τζόσουα που τη λατρεύει, έχω δοκιμάσει ακόμα και να κάνω γιόγκα. Επί δύο μήνες, τρεις φορές τη βδομάδα, με δάσκαλο, αλλά δεν κατάφερα και πολλά πράγματα… βαριέμαι απίστευτα».

ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ
«Στα είκοσί μου ήμουν πολύ κλειστή, αλλά το επάγγελμά μου με απελευθέρωσε. Όταν είσαι ηθοποιός, αναζητάς τα δυνατά συναισθήματα, αισθάνεσαι πράγματα που μέχρι τότε ήταν αδύνατον να νιώσεις. Η γερμανική εκπαίδευση είναι κομμάτι του εαυτού μου, μεγάλωσα χωρίς να υπολογίζω τα συναισθήματά μου, κοίταζα μόνο μπροστά. Τα μαθήματα υποκριτικής και οι ταινίες που γύρισα στη συνέχεια με απελευθέρωσαν από αυτά τα δεσμά. Το επάγγελμα του ηθοποιού μπορεί να είναι ναρκισσιστικό, αλλά στα μάτια μου είναι το πιο όμορφο του κόσμου. Από τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στη σκηνή της σχολής Florent, ήμουν βέβαιη ότι ήταν αυτό που ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος αυτής της δουλειάς είναι να εγκλωβιστείς σε ένα κλειστό κύκλωμα, όπως κάνουν πολλοί ηθοποιοί, που συναναστρέφονται μόνο ηθοποιούς, βγαίνουν στο Baron και περνούν τα βράδια τους στο μπαρ του Chateau Marmont. Οι ηθοποιοί είναι άνθρωποι ιδιότροποι, ακραίοι, και πολύ ελκυστικοί… Και μιλάω εκ πείρας, γιατί ζω με έναν από αυτούς (χαμογελάει), αλλά δυστυχώς πολλοί είναι εκτός πραγματικότητας. Έχω ανάγκη να βγαίνω από αυτήν τη φυσαλίδα που μπορεί να είναι συναρπαστική, αλλά δεν έχει να μου δώσει τροφή. Πώς θα μπορούσα να ερμηνεύσω ρόλους όπως αυτόν τη Λίζα στην ταινία Όλα για Εκείνη (Pour Elle), του Φρεντ Καβαγιέ, εάν είχα χάσει την επαφή με την πραγματική ζωή; Εξάλλου, την έχω ανάγκη αυτή την ελευθερία για να είμαι ευτυχισμένη και στην προσωπική μου ζωή».

 

ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ: Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

«Η ταινία Άδωξοι Μπάσταρδη άλλαξε τα πάντα για μένα. Μετά το ρόλο της Μπρίτζετ βον Χάμερσμαρκ, οι παραγωγοί με βλέπουν με άλλο μάτι. Στο Χόλιγουντ, τα πάντα είναι τυποποιημένα: είσαι μικροκαμωμένη, λεπτή, με κάπως εύθραυστο παρουσιαστικό; Ποτέ δεν θα σου προτείνουν να ενσαρκώσεις μια γυναίκα δυναμική και, κυρίως, έχουν την απαίτηση να είσαι πάντα γλυκιά και χαριτωμένη. Χάρη στον Κουεντίν Ταραντίνο, που αποθεώνει τις γυναίκες ηθοποιούς και γράφει για αυτές υπέροχους ρόλους, αλλά και χάρη σε κάποιες ταινίες που γύρισα στη Γαλλία, κατάφερα να ανατρέψω αυτό το δεδομένο. Στο Ο Άγνωστος, υποδύομαι την Τζίνα, μια γυναίκα ανεξάρτητη, κακοντυμένη και κακοχτενισμένη. Πριν από μερικά χρόνια σίγουρα θα μου είχαν προτείνει τον άλλο γυναικείο ρόλο, αυτόν της Τζένουαρι Τζόουνς, που είναι πιο όμορφη, πιο γλυκιά. Ενώ τώρα η ηρωίδα που υποδύομαι έχει επτά τρύπες στο αφτί –κράτησα μόνο τη μία, γιατί ανακάλυψα ότι μου πηγαίνει, παρά την αντίδραση της μητέρας μου Θα κάνεις piercing στα 30 σου; Θα είσαι τρελή!”–, φοράει Doc Martens, είναι ατημέλητη και δουλειά της είναι να σκοτώνει ανθρώπους, να οδηγεί αυτοκίνητα και να βουτάει σε παγωμένα νερά… Ήταν κάτι καινούργιο για μένα, τελείως διαφορετικό απ’ όσα είχα κάνει μέχρι σήμερα και, συνεπώς, εξαιρετικά ενδιαφέρον».

Η ΚΟΥΡΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΚΑΡ

«Πέρσι συμμετείχα στην καμπάνια των Όσκαρ για την ταινία Άδωξοι Μπάσταρδη και αναμφίβολα ήταν μια από τις πιο έντονες εμπειρίες της ζωής μου. Εγώ, η μικρή Γερμανίδα, ανάμεσα σε όλους αυτούς τους σταρ!

Και όταν προτάθηκα για τα Screen Actors Guild Awards, το γεγονός ότι κάποιοι καλλιτέχνες που θαυμάζω είχαν ψηφίσει εμένα με συγκίνησε βαθύτατα. Όταν ακούστηκε το όνομά μου στις υποψηφιότητες, έπαθα πραγματικό σοκ. Ήταν μια αίσθηση συναρπαστική, αλλά και πολύ παράξενη, σαν να ήμουν διακοπές σε κάποιο πολυτελές θέρετρο όπου οι παραθεριστές φορούσαν πάντα βραδινά φορέματα και σμόκιν. Σε κάθε δείπνο συναντούσαμε τους συντελεστές των άλλων υποψήφιων ταινιών και σχολιάζαμε την ατμόσφαιρα και το μενού! Το σινεμά πάντα με έκανε να ονειρεύομαι. Τα Όσκαρ, το Χόλιγουντ… αλλά και μεγάλες ταινίες και μεγάλες ηθοποιούς. Μετά τον Ταραντίνο, θα ήθελα να συνεργαστώ με τον Ζακ Οντριά».

 

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ STYLE ICON

«Έχω απορρίψει την έννοια του προσωπικού στυλίστα, δεν θέλω πια να μοιάζω με όλο τον κόσμο. Ίδιο κεφάλι, ίδια όψη, δεν μου αρέσει καθόλου. Χάρη στην εμπειρία μου στην πασαρέλα και στις φωτογραφήσεις που έχω κάνει και που συνεχίζω να κάνω, έμαθα να βάφομαι και να χτενίζομαι μόνη μου. Έχω διατηρήσει καλές σχέσεις με οίκους ραπτικής που μου δανείζουν όμορφα φορέματα, και σε γενικές γραμμές ξέρω τι μου πηγαίνει. Η μόδα είναι ένας τομέας που κατέχω μάλλον καλά, παρόλο που στην καθημερινότητα –εκτός από τις φορές που θέλω να ευχαριστήσω τον αγαπημένο μου– δεν της δίνω την παραμικρή σημασία. Αντίθετα, έχω πάθος με την υψηλή ραπτική. Μάλλον χάρη στον Karl Lagerfeld και στον οίκο Chanel, με τον οποίο μας συνδέει μια ιδιαίτερη σχέση. Μου έκαναν την τιμή να φτιάξουν για μένα ένα φόρεμα υψηλής ραπτικής για την έναρξη του Φεστιβάλ των Κανών το 2007, όπου ήμουν οικοδέσποινα της τελετής, και είχα την ευκαιρία να είμαι παρούσα κατά τη διαδικασία της δημιουργίας του. Λατρεύω την ατμόσφαιρα των ατελιέ, τη σχέση που ο Karl αναπτύσσει με τις βοηθούς, το ταλέντο αυτών των διακριτικών αλλά γεμάτων πάθος γυναικών. Ήταν πολύ συγκινητικό να τους βλέπω να δουλεύουν όλοι μαζί. Ο Karl διαθέτει μία ιδιαίτερη ακριβή και άμεση διαίσθηση του τι πρόκειται να “πιάσει” και τι όχι. Τον θαυμάζω απεριόριστα».

 

Η ΝΤΑΪΑΝ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΖΩΗ

«Έμαθα να αναγνωρίζω τι είναι καλό για μένα. Σήμερα, ξέρω καλά να διατηρώ την ευτυχία μου. Τα τελευταία τρία χρόνια (σ.σ.: από τότε που γνώρισε τον Τζόσουα Τζάκσον), έχω συμφιλιωθεί με το χρόνο, συναντώ τους φίλους μου, περνάω όμορφες στιγμές με τον αγαπημένο μου, εξακολουθώ να μπαίνω πολύ συχνά σε αεροπλάνα, αλλά τώρα πια για τους σωστούς λόγους: για να τον συναντήσω ανάμεσα στα γυρίσματα. Στο παρελθόν έχω δουλέψει πολύ, ίσως και υπερβολικά. Σήμερα, επιδιώκω την ευτυχία στην προσωπική μου ζωή αλλά και στην επαγγελματική. Δεν ανησυχώ και δεν είμαι πια τόσο ανυπόμονη: ξέρω ότι τα καλύτερα έρχονται με το χρόνο. Η προσωπική μου ζωή είναι πιο ενδιαφέρουσα από τους ρόλους μου, και μου πήρε καιρό για να το συνειδητοποιήσω».

Γαστρονομία Κυριακή 21.02.2021

Παστίτσιο με Σπανάκι και Κιμά

Η κουζίνα της Πόλης από παλιά ήξερε πόσο ταιριάζει ο κιμάς με το σπανάκι. Εκεί μαγειρεύουν και τα δύο στο τηγάνι, σπάνε από πάνω και αυγά και συνοδεύουν το φαγητό με γιαούρτι.

Ιούλιος 2018

>