Ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα η επιτυχία της Θλιμμένης Τζασμίν. Γενικά, πάντα έχω την αίσθηση ότι οι ταινίες μου θα είναι μια πανωλεθρία. Για την Ευρώπη είμαι συνήθως πιο αισιόδοξος, πιο σίγουρος ότι οι δουλειές μου μπορεί να αρέσουν, αλλά στην Αμερική το να κάνεις μια σοβαρή ταινία, σημαίνει αυτομάτως ότι έχεις κάνει μια κακή αρχή, αφού πρόκειται για μια αγορά όπου οι ταινίες καταστροφής και οι οικογενειακές κωμωδίες είναι πια καθεστώς.
Η επιτυχία για μένα δεν είναι σημαντική, σε πρακτικό επίπεδο. Γιατί μια αποτυχία δεν θα με αποτρέψει από το να δουλέψω. Με επιτυχία ή χωρίς, η ζωή μου συνεχίζεται κανονικά. Θα συνεχίσω να σηκώνομαι κάθε πρωί, να κάνω λίγη γυμναστική, να πηγαίνω τα παιδιά μου στο σχολείο και να εξασκούμαι στο κλαρινέτο.

Για ποια επιτυχία μιλάμε;
Για την επιτυχία στους κριτικούς ή στο κοινό; Δεν αισθάνομαι καμία πίεση επί του θέματος. Αυτό που μετράει για μένα είναι η προσωπική εκπλήρωση. Αυτό θεωρώ σημαντικό. Άλλωστε βλέπουμε πολύ συχνά αποτυχημένες ταινίες να σπάνε τα ταμεία.

Για παράδειγμα, εγώ μίσησα το πρώτο μου σενάριο στο Χαρέμι για Δύο (What’s New Pussycat, 1965), παρόλο που το φιλμ γνώρισε τεράστια επιτυχία διεθνώς. Επίσης, το Μανχάταν (1979) θεωρείται μέχρι σήμερα μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές μου ταινίες κι όμως εμένα δεν μου αρέσει και πολύ. Θυμάμαι τότε είχα θερμοπαρακαλέσει τα υψηλόβαθμα στελέχη της United Αrtists, της εταιρείας παραγωγής, να μην τη βγάλουν στους κινηματογράφους και ως αντάλλαγμα τούς είχα προτείνει να σκηνοθετήσω δωρεάν οποιαδήποτε ταινία ήθελαν. Αρνήθηκαν. Ακόμα δεν μου αρέσει το Μανχάταν, δεν αλλάζω ποτέ γνώμη για τις ταινίες μου, αφού έτσι κι αλλιώς δεν τις ξαναβλέπω ποτέ μετά το μοντάζ. Από την άλλη, έχω γυρίσει ταινίες, που ενώ εγώ τις θεωρώ εξαιρετικές, κανείς άλλος δεν τις εκτίμησε. Το Παίζοντας στα Τυφλά (Hollywood Ending 2002), για παράδειγμα, είναι μία από αυτές. Οι κριτικοί το χαντάκωσαν κι έτσι έκοψε πολύ λίγα εισιτήρια. Κι όμως, εγώ θεωρώ πως είναι μια από τις καλύτερες κωμωδίες μου.

Δεν ξαναβλέπω ποτέ τις ταινίες μου. Όταν ολοκληρώνω ένα πρότζεκτ, τελειώνει και μέσα μου κι αμέσως περνάω στο επόμενο. Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 είχα γνωρίσει τον Ρίτσαρντ Μπάρτον στο Παρίσι, πρωταγωνιστούσε στο The Sandpiper τότε, και μου αποκάλυψε πως είχε υποσχεθεί στον εαυτό του να μην βλέπει ποτέ τις ταινίες του ως «επαγγελματίας» παρά μόνο ως απλός θεατής. Τότε, μου είχε φανεί εντελώς παράλογο, αλλά σήμερα πιστεύω ότι είχε απόλυτο δίκιο.

Είχα προσέξει την Κέιτ Μπλάνσετ στο Ο Ταλαντούχος Κύριος Ριπλέι – ήταν ό,τι καλύτερο υπήρχε σ’ αυτήν την ταινία. Αναρωτήθηκα «Μα, ποιο είναι αυτό το κορίτσι;» και έκτοτε παρακολουθούσα συστηματικά τις δουλείες της. Πρόκειται για μια εξαιρετική ηθοποιό και πάντα ήλπιζα ότι θα είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί της, την κατάλληλη στιγμή φυσικά. Γράφοντας τη Θλιμμένη Τζασμίν την σκέφτηκα και εκείνη ευτυχώς δεν είχε άλλες επαγγελματικές υποχρεώσεις.

Τα πήγαμε πάρα πολύ καλά με την Κέιτ. Είναι όμορφος άνθρωπος, καθόλου επιτηδευμένη και με πολύ ανοιχτό μυαλό. Το μυστικό των επιτυχημένων ταινιών έγκειται στο ελάχιστο: αρκεί να προσλάβεις σπουδαίους ηθοποιούς. Μετά αφήνεις απλώς τα πράγματα να κυλήσουν. Καμία ανάμειξη, καμία επιβάρυνση, μόνο να αφεθείς και να σωπάσεις.

Αν είσαι ερωτευμένος ή γοητεύεσαι από την πρωταγωνίστριά σου, τότε σίγουρα τα γυρίσματα είναι πολύ καλύτερα. Αλλά προσωπικά, έχω δουλέψει μόνο με τις καλύτερες ηθοποιούς και η Κέιτ Μπλάνσετ ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία. Δεν μπορεί το κριτήριο επιλογής σου να είναι μόνο η ομορφιά, γιατί έτσι η συνεργασία δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Οι πρωταγωνίστριές μου δεν ήταν μόνο όμορφες, κομψές και με φινέτσα, ήταν γυναίκες σύνθετες, με βάθος και μεγάλο υποκριτικό ταλέντο: Νταϊάν Κίτον, Μία Φάροου, Μέριλ Στρίπ, Τζίνα Ρόουλαντς, Νταϊάν Γουίστ, Μορίν Στέιπλετον, Τζεραλντίν Πέιτζ. Είναι όλες τους ηθοποιοί πολύ υψηλού επιπέδου.

Δεν έχω απωθημένο να δουλέψω με κάποια ηθοποιό. Ευτυχώς έχω συνεργαστεί με όλες τις σπουδαίες ηθοποιούς των τελευταίων ετών, ακόμη και με τη Ζόι Κάλντγουελ (σμτμ. θρύλος του Μπρόντγουει), η οποία έκανε μόνο μία ταινία σε ολόκληρη τη ζωή της, κι αυτή ήταν μαζί μου. Και αν μου ζητήσετε να ανατρέξω στις εκλιπούσες, θα επέλεγα τη Βίβιαν Λι, η οποία διέθετε και ομορφιά και ταλέντο.
Οι χαρακτήρες της ταινίας, η Τζασμίν και ο σύζυγός της, είναι γνήσιοι Νεοϋορκέζοι. Δεν θα μπορούσα λοιπόν να γυρίσω πουθενά αλλού αυτό το έργο πέρα από τη Νέα Υόρκη. Στη συνέχεια, μετακινηθήκαμε στο Σαν Φρανσίσκο, το οποίο είναι μια από τις αγαπημένες μου πόλεις στις Η.Π.Α. Είναι ίσως η μόνη πόλη που θα μπορούσα να με φανταστώ να για μερικές εβδομάδες.

Συνέχεια στη σελίδα 2

Δημοφιλέστερα άρθρα

  1. Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις Ζώδια: Εβδομαδιαίες προβλέψεις
  2. 5 ζευγάρια παπούτσια που ταιριάζουν τέλεια με τα ανοιξιάτικα φορέματά σου 5 ζευγάρια παπούτσια που ταιριάζουν τέλεια με τα ανοιξιάτικα φορέματά σου
  3. Τα ωραιότερα Mango φορέματα για τη φετινή άνοιξη Τα ωραιότερα Mango φορέματα για τη φετινή άνοιξη
  4. La Casa de Papel: Μάθαμε την ημερομηνία προβολής του 5ου κύκλου La Casa de Papel: Μάθαμε την ημερομηνία προβολής του 5ου κύκλου
  5. Πρίγκιπας Φίλιππος | Οι καλεσμένοι στην κηδεία και ο ρόλος του William και του Harry Πρίγκιπας Φίλιππος | Οι καλεσμένοι στην κηδεία και ο ρόλος του William και του Harry
  6. Αυτοπεποίθηση: Μάθε πώς θα την τονώσεις μέσα από 8 συμβουλές Αυτοπεποίθηση: Μάθε πώς θα την τονώσεις μέσα από 8 συμβουλές
  7. Πώς θα δημιουργήσεις μία διαχρονική γκαρνταρόμπα με κομμάτια από Zara, H&M κι άλλα high street brands Πώς θα δημιουργήσεις μία διαχρονική γκαρνταρόμπα με κομμάτια από Zara, H&M κι άλλα high street brands
  8. Πρίγκιπας Φίλιππος | Είχε πάρει το μέρος της Diana στο διαζύγιο με τον Κάρολο Πρίγκιπας Φίλιππος | Είχε πάρει το μέρος της Diana στο διαζύγιο με τον Κάρολο
  9. Τα καλύτερα beauty tips για κάθε ζώδιο Τα καλύτερα beauty tips για κάθε ζώδιο
  10. Οι κανόνες του μακιγιάζ όταν φοράς μάσκα Οι κανόνες του μακιγιάζ όταν φοράς μάσκα
  11. 10 hairstyles για εσένα που έχεις μεσαίου μήκους μαλλιά 10 hairstyles για εσένα που έχεις μεσαίου μήκους μαλλιά
  12. Αυτά είναι τα ωραιότερα νέα αρώματα για την άνοιξη Αυτά είναι τα ωραιότερα νέα αρώματα για την άνοιξη
  13. H 17χρονη Lady Louise Windsor αποχαιρετά τον παππού της Πρίγκιπα Φίλιππο H 17χρονη Lady Louise Windsor αποχαιρετά τον παππού της Πρίγκιπα Φίλιππο
  14. Nicola Peltz | Η δισεκατομμυριούχος που θα γίνει η νέα κυρία Bechkam Nicola Peltz | Η δισεκατομμυριούχος που θα γίνει η νέα κυρία Bechkam

Ιούλιος 2018

>