September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Life

Η Κάρμεν από το Mπαλέτο της ΕΛΣ

23.01.2024
Η Κάρμεν από το Mπαλέτο της ΕΛΣ Βαλέρια Ισάεβα

Σε χορογραφία του σπουδαίου Γιόαν Ίνγκερ.

Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια νέα παραγωγή του μπαλέτου Κάρμεν, σε χορογραφία του σπουδαίου Σουηδού χορογράφου Γιόαν Ίνγκερ, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015 στη Μαδρίτη από το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας. Από τις 7 Φεβρουαρίου 2024 και για έξι μοναδικές παραστάσεις στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ, σε μουσική διεύθυνση Έκτορα Ταρτανή.

Ο διακεκριμένος χορευτής και χορογράφος Γιόαν Ίνγκερ, με τη μακροχρόνια, εξαιρετικά επιτυχημένη διαδρομή στο Nederlands Dans Theater, καθώς και σε άλλες σημαντικές ευρωπαϊκές ομάδες χορού, δημιούργησε το μπαλέτο Κάρμεν για το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, όπου και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Ενδεικτικό της παγκόσμιας απήχησης της χορογραφίας είναι ότι έχει ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στο Μόντε Κάρλο, ενώ λίγο μετά την αθηναϊκή πρεμιέρα της θα ταξιδέψει στο Σύδνεϊ όπου θα παρουσιαστεί από το Εθνικό Μπαλέτο της Αυστραλίας και στο Λονδίνο από το Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας. O Ίνγκερ ανέλαβε το ρίσκο και την πρόκληση να δημιουργήσει μια καινούρια χορογραφία για την ηρωίδα του Μπιζέ, η οποία θεωρείται το σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας, θέτοντας ως προτεραιότητά του μια διαφορετική ανάγνωση της διάσημης ιστορίας. Έτσι επέλεξε να επικεντρωθεί στο θέμα της βίας, μέσα όμως από τη ματιά ενός παιδιού. Υπό αυτή την οπτική γωνία ο Ίνγκερ προτρέπει τον θεατή να παρακολουθήσει τη δράση της ιστορίας μέσα από το φίλτρο της αθωότητας.

Το σημείωμα του χορογράφου

Ο χορογράφος σημειώνει: "Η δική μου Κάρμεν δεν βασίζεται μόνο στη γυναικεία πρωταγωνίστρια της ιστορίας αλλά, όπως και στην πρωτότυπη νουβέλα του Μεριμέ, το μπαλέτο μου επικεντρώνεται στην ερωτική απόγνωση του Δον Χοσέ, ο οποίος, αποδεχόμενος την ελεύθερη φύση της αγαπημένης του, ξεκινάει έναν δρόμο προς την Κόλαση, ωθούμενος από τα πρωτόγονα ένστικτά του: το πάθος και την εκδίκηση. Υπάρχει ένα στοιχείο μυστηρίου σε αυτόν τον χαρακτήρα: θα μπορούσε να είναι ένα παιδί, θα μπορούσε να είναι ο Δον Χοσέ. Θα μπορούσε ακόμη και να είμαστε εμείς, με την αρχέγονη καλοσύνη μας να έχει πληγωθεί από την εμπειρία της βίας, η οποία, ακόμα και αν δεν κρατάει πολύ, μπορεί να έχει επηρεάσει για πάντα αρνητικά τη ζωή μας και την ικανότητά μας να συνδεόμαστε με τους άλλους".

Ποιος είναι ο  Γιόαν Ίνγκερ

Ο γεννημένος το 1967 στη Στοκχόλμη Γιόαν Ίνγκερ εντάχθηκε στο Nederlands Dans Theater 1 το 1990 και υπήρξε εξέχων χορευτής του ως το 2002. Το 1995 το ντεμπούτο του ως χορογράφου, επίσης για λογαριασμό του Nederlands Dans Theater, συνοδεύτηκε γρήγορα από υψηλές προσδοκίες και άμεση αναγνώριση. Ο Ίνγκερ αποχώρησε από το Nederlands Dans Theater για να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μπαλέτου Κούλμπεργκ στη Στοκχόλμη το 2003, όπου δημιούργησε πολυάριθμα έργα. Από το 2008, ο Γιόαν δουλεύει ως ανεξάρτητος χορογράφος και δημιουργεί χορογραφίες για πολλούς θιάσους σε ολόκληρο τον κόσμο όπως για την Όπερα του Γκαίτεμποργκ, το Μπαλέτο της Βασιλείας, το Εθνικό Σουηδικό Μπαλέτο, το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, το Ατερμπαλέτο, το Μπαλέτο της Όπερας της Λυόν, τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο και φυσικά το Nederlands Dans Theater, όπου διετέλεσε Συνεργαζόμενος Χορογράφος από το 2009 ως το 2016. Έχει λάβει βραβεία, όπως το Lucas Hoving Production, Danza & Danza και το Benois de la Danse. Το 2022 ο Γιόαν Ίνγκερ έγινε επίσης καλλιτεχνικός διευθυντής του Take Off Dance, ενός προγράμματος εκπαίδευσης για μελλοντικούς επαγγελματίες χορευτές μεταξύ 18 και 24 ετών με έδρα τη Σεβίλλη.

Κάρμεν
Βαλέρια Ισάεβα

Στη χορογραφία του Ίνγκερ, η μπαλετική εκδοχή της Κάρμεν των Ροντιόν Σεντρίν – Ζωρζ Μπιζέ, σε νέα ενορχήστρωση του Άλβαρο Ντομίνγκεθ Βάθκεθ, "συνομιλεί" με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Μαρκ Άλβαρεθ. Τη δημιουργία υπογράφει ο Ούρτσι Αράνμπουρου και τη δραματουργία ο Γκρέγορ Ακούνια-Πολ. Τα σκηνικά είναι των Κουρτ Άλλεν Βίλμερ και Λετίθιας Γκανιάν (AAPEE) με το στούντιο deDos, τα κοστούμια του Νταβίδ Ντελφίν (σε αναβίωση από τη Μαρία Λουίσα Ράμος Κορράλες) και οι φωτισμοί του Τομ Bίσσερ.

Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα διευθύνει ο γεννημένος στη Στουτγάρδη αρχιμουσικός Έκτορας Ταρτανής, στο ντεμπούτο του στην ΕΛΣ. Από την καλλιτεχνική περίοδο 2023/24 είναι ο νέος επικεφαλής αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Κάτω Βαυαρίας και έχει εμφανιστεί με μεγάλη επιτυχία σε μουσικές αίθουσες εντός και εκτός Γερμανίας. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται στενά με τον διεθνώς καταξιωμένο αρχιμουσικό Θεόδωρο Κουρεντζή. Εκτός από τη μουσική διεύθυνση, ασχολείται συστηματικά και με τη σύνθεση.

Συμμετέχουν οι Α΄ Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το Corps de ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Φωτογραφίες: Βαλέρια Ισάεβα

BEST OF NETWORK