Με την εικαστική σκηνή της Αθήνας να αφομοιώνει στοιχεία από γκαλερί του εξωτερικού, η ανάπτυξή της πραγματοποιείται με γρήγορους ρυθμούς. Κάτι, το οποίο επιβεβαιώνεται από τις σημαντικές εκθέσεις που κάθε εβδομάδα αρχίζουν τη δική τους πορεία εντός των πυλών της πρωτεύουσας. Οι επόμενες ημέρες δεν αποτελούν εξαίρεση.

Μία καλλιτεχνική ματιά στην αίγλη των ζώων και της φύσης
Δύο ευγενείς μορφές τέχνης, του κοσμήματος και της φωτογραφίας, συναντώνται σε μία νέα έκθεση, η οποία ανοίγει τις πόρτες της την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για μία δημιουργική συνομιλία ανάμεσα σε δύο διεθνώς καταξιωμένους δημιουργούς: την Έλενα Σύρακα, καλλιτέχνιδα του κοσμήματος και τον φωτογράφο Νικόλα Λώτσο, στων οποίων το έργο τα ζώα συνιστούν βασική θεματική. Κι εγένετο, η αίγλη των ζώων, όπως ονομάζεται η έκθεση. Τα χειροποίητα κοσμήματα της Έλενας Σύρακα προέρχονται από τις συλλογές Nour και Labyrinth, για τις οποίες η καλλιτέχνης μελέτησε εκθέματα διαφόρων μουσείων. Οι φωτογραφίες του Νικόλα Λώτσου εστιάζουν στις διάφορες πραγματικότητες από τη πανίδα της Αφρικής. Από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 26 Απριλίου στην Kourd Gallery.

Οι αστερίσκοι της γλώσσας στην Citronne Gallery
Στην πρώτη της έκθεση στην Citronne Gallery, η Μυρτώ Ξανθοπούλου ιχνηλατεί τη δυναμική της γλώσσας μέσα από κατασκευές και συνθέσεις που υπακούουν στα υλικά και τους κανόνες της γλυπτικής. Στην έκθεση "Αστερίσκοι στο στόμα", όπως ονομάζεται, τα έργα δεν εμφανίζονται απλώς ως αντικείμενα, αλλά ως χειρωνακτικές διαδικασίες, οι οποίες προσδιορίζουν τον χρόνο μέσα από τη φθορά, την επανάληψη, τη σωματική εξάντληση. Η νέα της έκθεση τοποθετεί τον θεατή σε έναν χώρο και χρόνο όπου διαφαίνεται με έναν απροσδόκητο αλλά οικείο τρόπο η σύνθεση λήθης και μνήμης- έννοιες που εντοπίζουμε στη ροή της ανθρώπινης ύπαρξης. Από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 29 Μαρτίου.

Η τέχνη της κεραμικής δίνει σχήμα στον πλανήτη
Κάθε κομμάτι της έκθεσης Shaped by Earth, η οποία κάνει εγκαίνια αυτή την Πέμπτη (27 Φεβραουαρίου) στην Kalfayan Galleries στο Κολωνάκι, πλάθεται ακολουθώντας τις βασικές αρχές της πηλοπλαστικής. Από τον Picasso (1881-1973) ως τον Γιανούλη Χαλεπά (1851-1938), από τον Πάνο Βαλσαμάκη (1900-1986) και τον Γιάννη Τσαρούχη (1910-1989) ως τη Ναυσικά Πάστρα (1921-2011), τον Peter Voulkos (1924-2022) και τον Αλέκο Φασιανό (1935-2022), από την Ελένη Βερναδάκη ως την Ευγενία Βερελή, τη Sarah Crowner, τον Κωνσταντίνο Κακανιά, τη Νικομάχη Καρακωστάνογλου, τον Δημήτρη Νεβεσκιώτη, τον Cacao Rocks και τον Αλέξανδρο Τζάννη, η εν λόγω έκθεση αποτυπώνει τη δυναμική της κεραμικής ως μέσο καλλιτεχνικής δημιουργίας από το παρελθόν στο παρόν έως το μέλλον που δομείται. Έως και τις 19 Μαρτίου.

Η μόδα συναντά την τέχνη στην The Intermission
Το ότι η υψηλή ραπτική ακολουθεί τους ίδιους κανόνες με την τέχνη είναι κάτι που εκπρόσωποι και των δύο κόσμων (μόδας και πολιτισμού) συνυπογράφουν μέσα από δηλώσεις και πρακτικές τους. Συνυφαίνοντας τους δύο κόσμους σε πολιτιστικό πλαίσιο, η γκαλερί The Intermission στον Πειραιά φιλοξενεί την πρώτη ατομική έκθεση του ελληνικού brand υψηλής ραπτικής 240791. Με το λευκό και το μαύρο χρώμα να συγχρονίζονται και να εναλλάσσονται σε έναν χορό υψηλής αισθητικής, η έκθεση Bring Me to the Cosmos, όπως ονομάζεται, μετατρέπεται σε μία ιδανική ευκαιρία να εμβυθίσουμε στα μονοπάτια της σύγχρονης μόδας μέσα σε ένα αρτιστίκ περιβάλλον. Από τις 27 Φεβρουαρίου και για τρεις μόνο ημέρες.

Η υποκειμενική τοπογραφία του Χρίστου Μιχαηλίδη
Μία υποκειμενική πρόσεγγιση της τοπογραφίας αποπειράται ο Χρίστος Μιχαηλίδης στη νέα του έκθεση στη γκαλερί a.antonopoulou.art. Για τον καλλιτέχνη, οι πίνακες χρησιμεύουν ως μεταβατικά αντικείμενα καθώς η δημιουργία απαιτεί την αμείλικτη χρήση κάθε αντικειμένου, θολώνοντας τη γραμμή μεταξύ δημιουργίας και καταστροφής. Μέσα από αυτή τη διεργασία, γεννάται η υποκειμενική του τοπογραφία, η οποία κινείται στο όριο ανάμεσα στις συναρπαστικές, αναπαραστατικές μορφές και τις άμορφες σημάνσεις. Ο καλλιτέχνης αντλεί έμπνευση από ένα αρχείο, επιστρέφοντας σε τόπους που έχουν προσωπική σημασία για εκείνον -μέρη όπου έζησε, και με τα οποία κάποτε συναπαντήθηκε.