Μακριά από τα φώτα της κοσμικής ζωής, ο Νικόλαος Ντε Γκρες ασχολείται ενεργά με τις τέχνες με ένα πρόσφατο έργο του να συμμετέχει σε έκθεση στο πολυτελές St. Moritz.
Στη ζωή που συνθέτει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, ο Νικόλαος Ντε Γκρες ασχολείται ενεργά με την τέχνη της φωτογραφίας. Ένα ενδιαφέρον, το οποίο απέκτησε στο μεταίχμιο της παιδικής και εφηβικής του ηλικίας, από τον θείο του, Χουάν Κάρλος της Ισπανίας. Από τη μεταξύ τους συνδιαλλαγή, ο γιος της Άννας Μαρίας και του εκλιπόντος τέως βασιλιά Κωνσταντίνου συνειδητοποίησε ότι το να απαθανατίζει τον κόσμο, τα ενδιαφέροντα, όσα τον συγκινούν μέσα από τον φακό της κάμεράς του τού ταιριάζει πολύ.
Ίσως, για αυτό, και το 2013 παίρνει την απόφαση να ασχοληθεί περισσότερο συστηματικά με την προαναφερθείσα τέχνη, αναπτύσσοντας παράλληλα το ενδιαφέρον του και για διαφορετικές εκφάνσεις του πολιτισμού. Η ενασχόληση του γίνεται όλο και δυνατή, οδηγώντας τον Νικόλαο Ντε Γκρες σε σημαντικές εκθέσεις και συνεργασίες.
Στα highlights της καλλιτεχνικής του παρουσίας, περιλαμβάνονται η συμμετοχή του έργου του στο συνέδριο "Art for Tomorrow" των New York Times στη Ντόχα (2016), η πρώτη του ατομική έκθεση στο Ελληνικό Μουσείο της Μελβούρνης με τίτλο "Phos: A Journey of Light" (2018), η επόμενη έκθεσή του στο Rundetaarn (Στρογγγυλό Πύργο) της Κοπεγχάγης (2019), αλλά και η μετα-πανδημική έκθεσή του "Resilience" στο Ελληνικό Μουσείο στο Σικάγο, όπου παρουσίασε 19 νέα φωτογραφικά έργα που εξερευνούσαν την έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας, ενώ τα πρώτα δείγματα της φωτογραφικής του δουλειάς παρουσιάστηκαν το 2015 στον Οίκο Δημοπρασιών Christie's στο Λονδίνο.
Πριν από λίγες ημέρες, ο Νικόλαος Ντε Γκρες συμμετείχε σε μία σύντομης διάρκειας (τεσσάρων, μόλις ημερών) έκθεση στο St. Moritz, αυτή τη φορά όχι με ένα φωτογραφικό, αλλά ευρύτερα εικαστικό έργο. Η Nomad 2025, όπως ονομάζεται, πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 23 Φεβρουαρίου 2025 στο πρώην Klinik Gut, μετατρέποντας ένα παλιό εργοτάξιο στην καρδιά των ελβετικών Άλπεων σε μια διεθνή πλατφόρμα όπου συναντήθηκαν η σύγχρονη τέχνη και το design, σε μία πολυεπίπεδη έκθεση με διαφορετικές μορφές τέχνης.
Από την πλευρά του ο Νικόλαος Ντε Γκρες, σε συνεργασία με τη Stefanidou Tsoukala Gallery, παρουσίασε ένα ενδιαφέρον cabinet, στην επιφάνεια του οποίου συναντώνται η γλυπτική, η αρχιτεκτονική και φυσικά η φωτογραφία. Οι δύο πόρτες του φέρουν τη φωτογραφία ενός ελληνικού ιστίου, αποτυπωμένη με μια πρωτοποριακή τεχνική πάνω σε μάρμαρο Θάσου, ένα υλικό το οποίο δημιουργεί μία ολόλευκη επιφάνεια. Η σύνθεση ολοκληρώνεται με μια βάση από μπρούντζο και ρουστίκ λεπτομέρειες στο εξωτερικό. Μία επιβεβαίωση της προσπάθειας του Νικόλαου να αποτυπώνει στα έργα του ένα κράμα φωτός, ύλης και κίνησης.