September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Μόδα

Morphés | Οι δημιουργίες του εργαστηρίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου αποκλειστικά φωτογραφημένες για τη Madame Figaro

Morphés | Οι δημιουργίες του εργαστηρίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου αποκλειστικά φωτογραφημένες για τη Madame Figaro Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Ένας αντισυμβατικός διάλογος ανάμεσα στη μόδα και την τέχνη, όπως αποτυπώθηκε από τους συμμετέχοντες στο εργαστήριο Morphés του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με θέμα το δίπολο "Απόλλωνας-Διόνυσος" υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Ελευθεριάδη, και απαθανατίστηκε από τον φακό του Κώστα Αυγούλη για τη Madame Figaro.

Το ραντεβου με την καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου και τον σχεδιαστή Γιώργο Ελευθεριάδη δόθηκε στον αριθμό 260 της Πειραιώς, όπου είδαμε για πρώτη φορά το αποτέλεσμα της δουλειάς των συμμετεχόντων στο εργαστήριο μόδας Morphés, που φέτος ήταν αφιερωμένο στο δίπολο "Απόλλωνας-Διόνυσος".

Σε αυτό το hub δημιουργικότητας, όπου η μόδα συναντά το αρχαίο δράμα, ο στόχος που έθεσε η Κατερίνα Ευαγγελάτου με τη λειτουργία του Open Plan, το οποίο φιλοξενεί και το εργαστήριο μόδας, έχει επιτευχθεί: το αρχαίο δράμα και η έκφρασή του μέσα από το ρούχο και την κατασκευή παίρνουν ζωή.

Διαβάστε Επίσης

"Το Open Plan ξεκίνησε ως μια ιδέα που θα εξασφάλιζε ότι το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου θα συνέχιζε τη λειτουργία του και τον χειμώνα με μια προσέγγιση εκπαιδευτική" εξηγεί η Κατερίνα Ευαγγελάτου. "Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκαν τα εργαστήρια Morphés αρχικά για τη μόδα, με γνώμονα το πώς αυτή συναντά το αρχαίο δράμα, και κατόπιν προστέθηκαν άλλες μορφές τεχνών, όπως η κεραμική, το κόσμημα, οι τέχνες του χαρτιού. Οι Morphés ως προς τη μόδα έχουν κάνει έως τώρα τέσσερα εργαστήρια με τέσσερις διαφορετικούς σχεδιαστές και σχεδιάστριες μόδας – Ιωάννα Κουρμπέλα, Χρήστος Κωσταρέλλος, Άγγελος Τσακίρης, Γιώργος Ελευθεριάδης– προκαλώντας έναν πολύ ενδιαφέροντα διάλογο του φεστιβάλ με τον κόσμο και την κοινότητα των Ελλήνων σχεδιαστών αλλά και του αρχαίου δράματος με τη μόδα".

Συζητώντας για τα όσα παρουσίασαν οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες, η Κατερίνα Ευαγγελάτου δηλώνει ενθουσιασμένη. "Τα ενδύματα που φτιάχτηκαν είναι ιδιαίτερης ευαισθησίας, με διαφορετικές τεχνοτροπίες και διαφορετικές αισθητικές καταβολές, αλλά όλα έχουν κάτι να πουν. Ένας από τους στόχους του εργαστηρίου ήταν να βγάλουμε από το μυαλό του κόσμου κάποιες παγιωμένες αντιλήψεις σε σχέση με την κληρονομιά του αρχαίου δράματος, όπως ότι πρόκειται για ένα μουσειακό είδος που πρέπει να προσεγγίζουμε με συγκεκριμένο τρόπο. Το αρχαίο δράμα μπορείς να το φορέσεις, να το κάνεις δαχτυλίδι ή κούπα για να πίνεις τον καφέ σου και να σκέφτεσαι την ιστορία της Ιφιγένειας".

Morphes
Πάνω, από αριστερά: Θάνος Αραμπατζής, Κατερίνα Νάκου, Φλώρα Σαμπροβαλάκη, Δήμητρα Βασιλειάδου, Ναυσικά Κεκέ, Ελπίδα Μαρία Λίβανου, Francesco Infante. Κάτω, από αριστερά: Celia Sardini, Δανάη Σταματίου, Γιώργος Ελευθεριάδης, Σμαρώ Καλτσά., Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Ο Γιώργος Ελευθεριάδης, που με μια ομάδα συνεργατών του (Ελένη Καββάδα, Μέτυ Τσουκάτου, Δώρα Μπελεγρίνου, Ελμίνα Νέου και Αγγελική Καραμούτσου) ανέλαβαν την καθοδήγηση των συμμετεχόντων στο σεμινάριο Morphés 2024: Απόλλωνας και Διόνυσος, μας μιλάει για την επιλογή του θέματος: "Όταν μου έγινε η πρόταση, ζήτησα από την Κατερίνα Ευαγγελάτου το εργαστήριο να μη σκιαγραφεί έναν χαρακτήρα. Ήθελα να κάνω ένα σεμινάριο ανοιχτό, που να μην αφορά συγκεκριμένο φύλο ή προσωπικότητα. Η ιδέα της Κατερίνας για τον Απόλλωνα και τον Διόνυσο ήταν καταπληκτική γιατί αυτές οι δύο μυθικές θεότητες εκπροσωπούν τις διαφορετικές υποστάσεις της ανθρώπινης ύπαρξης. Η οδηγία που έδωσα στα παιδιά ήταν ότι θα ήθελα να εξερευνήσουν περισσότερο τη σημειολογία πίσω απ’ αυτό που εκπροσωπούν οι δύο θεότητες και συναντάμε στην ανθρώπινη οντότητα.

Από τη μία, το πηγαίο και τη ζωώδη δράση και, από την άλλη, το φως, τη διανόηση και το πνεύμα που μας εξελίσσουν. Δεν ήθελα να νιώσουν ότι είχαν απαραίτητα να ντύσουν έναν άνθρωπο, αλλά ότι μπορούσαν να ντύσουν ένα ον με τρόπο που να εκφράζει τα δικά τους συναισθήματα. Δεν προσπάθησα να παρέμβω στη δημιουργικότητά τους ή να επιβάλω τη δική μου αισθητική, αλλά να εξελίξω τη δική τους σκέψη, να ενδυναμώσω τα δικά τους στοιχεία... Ως άνθρωπος που έχω εκπαιδεύσει πολύ κόσμο, θα πω ότι αυτό το σεμινάριο με τον τρόπο που έγινε είναι ένα σωστό δείγμα εκπαίδευσης". 

Για το αφιέρωμα της Madame Figaro τις δημιουργίες φορούν καταξιωμένοι καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες που συμμετέχουν φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Πατρίσια Απέργη, Δημήτρης Καπουράνης, Βασίλης Μπούτσικος, Κίττυ Παϊταζόγλου, Ελίζα Σκολίδη, Θεόβη Στύλλου, Ορέστης Χαλκιάς. 

Κατερίνα Νάκου, εικαστικός και σχεδιάστρια υφασμάτων

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Κατερίνας Νάκου φοράει η χορογράφος Πατρίσια απέργη, η οποία θα παρουσιάσει έργο της στο πλαίσιο του φετινού καλλιτεχνικού προγράμματος στην Πειραιώς 260.

"Προσεγγισα το δίπολο "Απόλλωνας-Διόνυσος” ως ένα σύνολο όπου οι αντιθετικές ενέργειες των δύο χαρακτήρων αλληλοσυμπληρώνονται και συνομιλούν. Η ιδέα αποτυπώνεται κυριολεκτικά και εννοιολογικά στο ύφασμα, ένα τρισδιάστατο υφαντό που ύφανα σε αργαλειό, όπου η ίδια η δυναμική της τρισδιάστατης ύφανσης βασίζεται στην αλληλεπίδραση αντιθετικών νημάτων, άκαμπτων και ελαστικών, καθώς και αντίθετων υφαντικών δομών. Ενώ το ύφασμα υφαίνεται επίπεδο, μόλις βγει από τον αργαλειό, η ισορροπία των δυνάμεων μετατοπίζεται και τα αντιθετικά υλικά αρχίζουν να συνομιλούν.

Τα ελαστικά νήματα συστέλλονται, οι άκαμπτες ίνες αντιστέκονται και μέσα από αυτή τη σύγκρουση γεννιούνται γλυπτικές μορφές. Το δίπολο της θεματικής αποτυπώνεται και στο ένδυμα ως σύνολο. Εστιάζοντας στην υλικότητα και τη φόρμα, η γεωμετρία της τρισδιάστατης ύφανσης αποδομείται σταδιακά στο πίσω μέρος του σε ρευστά σχήματα. Μέσα από αυτή τη μετάβαση ήθελα να αποτυπώσω τον διάλογο του Απόλλωνα και του Διονύσου: την ένταση μεταξύ δομής και ρευστότητας, λογικής και ενστίκτου".

Ελπίδα Μαρία Λίβανου, σχεδιάστρια μόδας

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Ελπίδας Μαρίας Λίβανου φοράει η ηθοποιός Ελίζα Σκολίδη, η οποία συμμετέχει στην παράσταση Ιφιγένεια / Βορά της Βίβιαν Στεργίου σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου (Πειραιώς 260).

"Τα αντιθετικά στοιχεία των δύο θεών, το διονυσιακό και το απολλώνιο, το σκοτάδι και το φως, το γήινο και το θεϊκό, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία μιας Νέας Μορφής όπου το σώμα μετουσιώνεται, απομακρύνεται από την ανθρώπινη διάσταση και αλληλεπιδρά με τη φύση. Ένα σώμα έξω από το σώμα. Δημιούργησα μια κατασκευή που με τον κορσέ εφαρμόζει στο σώμα και με μπανέλες απομακρύνεται από αυτό.

Χρησιμοποίησα μια ντρεγκραντέ οργάντζα δίνοντας την ψευδαίσθηση της αλλαγής με γήινα χρώματα. Ως συνέχεια του επάνω μέρους, επεξεργάστηκα ένα ύφασμα αποτυπώνοντας οργανικές υφές και με στηρίγματα αποτέλεσε το μέρος που σε οδηγεί στο ουράνιο, που φεύγει από το ανθρώπινο σώμα, υποδηλώνοντας τις έννοιες του σκότους και του άλογου. Όγκοι και μεγάλα σχήματα, που καταλήγουν σε έννοιες, αποτυπωμένες στο φόρεμα, "Φως, Φυγή, Μορφή, Έρως”, επανεξετάζοντας τη σχέση του σώματος και του χώρου, του διονυσιακού και του απολλώνιου".

Σμαρώ Καλτσά, σχεδιάστρια μόδας

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Σμαρώς Καλτσά φοράει η ηθοποιός Κίττυ Παϊταζόγλου, η οποία συμμετέχει στην παράσταση Αντιγόνη σε σκηνοθεσία του Ulrich Rasche (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Το σεμινάριο ήταν ένα συναρπαστικό και βαθιά δημιουργικό ταξίδι. Σε αυτό μας δόθηκε η απόλυτη ελευθερία να εκφραστούμε – μια πρόκληση που έκανε την εμπειρία αυτή ακόμα πιο ξεχωριστή. Προσωπικά, θεωρώ πως η δυνατότητα να δημιουργήσουμε χωρίς περιορισμούς ήταν ταυτόχρονα το πιο όμορφο αλλά και το πιο απαιτητικό κομμάτι του σεμιναρίου. Με την πολύτιμη καθοδήγηση του Γιώργου Ελευθεριάδη και την υποστήριξη όλης της ομάδας καταφέραμε να μετατρέψουμε τις ιδέες μας σε πραγματικά εκθέματα, αφηγούμενοι τη δική μας ιστορία μέσα από τα ρούχα που σχεδιάσαμε.

Το χρυσό σύρμα με το ρευστό μαύρο διάφανο ύφασμα στο επάνω μέρος του έργου μου με τίτλο MetamorPHOSis συμβολίζει τις προσωπικές ακτίνες φωτός των ανθρώπων, οι οποίες δεν είναι πάντα ορατές – το απολλώνιο στοιχείο. Όσο για τη φούστα, αυτή είναι μια ωδή στο διονυσιακό στοιχείο. Η δομή και η κίνηση αυτής συμβολίζουν την ένταση, την απρόβλεπτη και χαοτική ενέργεια του Διονύσου".

Celia Sardini, σχεδιάστρια μόδας

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Celia Sardini φοράει η ηθοποιός Κίττυ Παϊταζόγλου, η οποία συμμετέχει στην παράσταση Αντιγόνη σε σκηνοθεσία του Ulrich Rasche (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Το brief μού φάνηκε αμφίσημο, καθώς μπορούσε να ερμηνευτεί είτε κυριολεκτικά, μέσα από τις φιγούρες του Απόλλωνα και του Διονύσου, είτε συμβολικά. Γρήγορα συνειδητοποίησα ότι η δεύτερη προσέγγιση με ενέπνεε περισσότερο: η συνύπαρξη του απολλώνιου και του διονυσιακού στοιχείου είναι ζωτικής σημασίας για την ισορροπία και την ψυχική υγεία. Αποφάσισα να εστιάσω στην καταπίεση του διονυσιακού στοιχείου, που συχνά αποσιωπάται λόγω κοινωνικών στερεοτύπων και φόβου περιθωριοποίησης.

Η συμβολή των επιβλεπόντων ήταν καθοριστική, καθώς στάθηκαν δίπλα μας με σεβασμό στις ιδέες μας παρέχοντας την απαραίτητη καθοδήγηση όπου χρειαζόταν. Το πιο σημαντικό όμως ήταν ότι οι εισηγητές έδειξαν πραγματική ενσυναίσθηση: ένιωσαν όσα βιώσαμε, συμμετείχαν με την ψυχή τους και μοιράστηκαν την εμπειρία μαζί μας".

Ναυσικά Κεκέ, εικαστικός

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Ναυσικάς Κεκέ φοράει ο ηθοποιός Δημήτρης Καπουράνης, ο οποίος συμμετέχει στην παράσταση Αντιγόνη σε σκηνοθεσία του Ulrich Rasche (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Το σεμινάριο Morphés με βοήθησε να δω το κοστούμι σαν έναν ζωντανό οργανισμό που διαμορφώνει και διαμορφώνεται από τον φορέα του αντανακλώντας εσωτερικές συγκρούσεις και μεταμορφώσεις. Αντλώντας έμπνευση από το δίπολο "Απόλλωνας-Διόνυσος”, εστίασα στις αντιθέσεις που τους χαρακτηρίζουν: το μέτρο, την πνευματικότητα και την αρμονία, από τη μία, την έκσταση, το πάθος και τον αυθορμητισμό, από την άλλη. Παρατήρησα τις αντιθέσεις που συνυπάρχουν μέσα μας. Σημείο εκκίνησης ήταν μια παιδική μου ζωγραφιά όπου απεικόνιζα τους ανθρώπους σαν βουνά ή έδινα στα βουνά ανθρώπινη μορφή.

Η καθοδήγηση του Γιώργου Ελευθεριάδη και της ομάδας του μου υπενθύμισε πόσο σημαντικό είναι να πειραματίζομαι χωρίς φόβο, να μην περιορίζομαι από το αρχικό σχέδιο, αλλά να αφήνω τον αυτοσχεδιασμό και το απρόβλεπτο να διαμορφώνουν τη διαδικασία. Μου έδειξε ότι το κοστούμι δεν είναι στατικό αντικείμενο, αλλά επέκταση του σώματος, μια φόρμα που εξελίσσεται μέσα από την κίνηση και τη χρήση".

Francesco Infante, ενδυματολόγος

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία του Francesco Infante φοράει ο ηθοποιός Βασίλης Μπούτσικος, ο οποίος συμμετέχει στην παράσταση Αντιγόνη σε σκηνοθεσία του Ulrich Rasche (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Το θέμα "Απόλλων-Διόνυσος” με εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή. Η ελληνική μυθολογία, και συγκεκριμένα οι δύο αυτές "αντίθετες” θεότητες, και η έκφραση βαθιών εννοιών με πολυθεματικές ή διαφορετικές αναγνώσεις με γοήτευαν πάντα. Η πρώτη μου πηγή έμπνευσης ήταν η ζωγραφική και η φωτογραφία μόδας. Για τον Διόνυσο εμπνεύστηκα από τον πίνακα Τα τριαντάφυλλα του Ηλιογάβαλου του Sir Lawrence Alma-Tadema και για τον Απόλλωνα από τις συλλογές Krizia που βρίσκονται στο Empire State Building. Η πιο πολύτιμη συμβουλή που έλαβα από τον μέντορά μου Γιώργο Ελευθεριάδη είναι να φανταστώ τα ρούχα με τα οποία ντύνονται οι θεότητες και όχι οι άνθρωποι".

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία του Francesco Infante φοράει ο ηθοποιός ορέστης χαλκιάς, ο οποίος συμμετέχει στις παραστάσεις Ιππόλυτος σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου (Ωδείο Ηρώδου Αττικού) και Οιδίπους - Η ιστορία μιας μεταμόρφωσης: από το σκοτάδι στο φως σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

Δανάη Σταματίου, ενδυματολόγος

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Δανάης Σταματίου φοράει η ηθοποιός Θεόβη Στύλλου, η οποία συμμετέχει στην παράσταση Οιδίπους - Η ιστορία μιας μεταμόρφωσης: από το σκοτάδι στο φως σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Η εμπειρία του σεμιναρίου ήταν εξαιρετικά δημιουργική και εμπνευσμένη. Το έργο που ανέλαβα μου έδωσε την ευκαιρία να πειραματιστώ με διαφορετικές τεχνικές και καινοτόμα μέσα, όπως το 3D printing, το κέντημα και η τεχνική του απλικέ. Ήταν απίστευτο να φέρω τις ιδέες μου μπροστά σε μια τόσο έμπειρη ομάδα ανθρώπων και μέσα από το feedback τους να εξελίξω τη δουλειά μου.

Όλοι τους ήταν ανοιχτοί και δεκτικοί στον τρόπο που προσέγγισα το έργο μου. Δεν προσπάθησαν να αλλάξουν τις ιδέες μου, αλλά να με βοηθήσουν να τις εξελίξω, γεγονός που μου έδωσε αυτοπεποίθηση και με ώθησε να πειραματιστώ ακόμη περισσότερο. Για να εκφράσω την ιδέα μου, σχεδίασα ένα ένδυμα με επιμηκυμένο λαιμό, εμπνευσμένο από παγανιστικά ενδύματα των Βαλκανίων (Κουκερί) και αφρικανικά τελετουργικά κοστούμια. Η συγκεκριμένη φόρμα δημιουργεί την αίσθηση μιας θεότητας που ξεπερνά τα ανθρώπινα όρια".

Δήμητρα Βασιλειάδου, αρχιτέκτονας

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Δήμητρας Βασιλειάδου φοράει ο ηθοποιός δημήτρης καπουράνης, ο οποίος συμμετέχει στην παράσταση Αντιγόνη σε σκηνοθεσία του Ulrich Rasche (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Για τη δημιουργία μου βασίστηκα στην έννοια της μεταμόρφωσης, που τη συναντάμε και στους δύο θεούς και για μένα συγχέεται με την εξέλιξη – πώς "χτίζουμε’’ την ταυτότητά μας. Δημιούργησα μια ορθογώνια βάση σαν πάπλωμα. Στον πυρήνα του έχει μια παραμορφωμένη ανθρώπινη σιλουέτα, φτιαγμένη από κομμάτια velcro. Τα velcro έχουν την ιδιότητα να μετακινούνται, άρα να αλλάζει και η σύνθεση της ταυτότητας, δηλώνοντας ότι ως άνθρωποι έχουμε αξίες, αναμνήσεις, χαρακτηριστικά που μας προσδιορίζουν, που δεν αλλάζουν, αλλά ο συνδυασμός μεταξύ αυτών, όταν αλλάξει και αλληλεπιδράσουν με άλλον τρόπο, δηλώνει και μια διαφορετική φάση της ζωής μας.

Στην πραγματικότητα, είναι μια τομή του εαυτού μου. Τα στοιχεία πάνω στα velcro είναι φράσεις από βιβλία, τοπογραφικά σχέδια από μέρη όπου έχω ζήσει, e-mails που έχω στείλει με βιογραφικά ψάχνοντας για δουλειά και "πουλώντας” τον εαυτό μου, σκίτσα για τις ανθρώπινες σχέσεις και κομμάτια που αντιστοιχούν σε διάφορα συναισθήματα".

Θάνος Αραμπατζής, σχεδιαστής μόδας

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία του Θάνου Αραμπατζή φοράει η ηθοποιός Θεόβη Στύλλου, η οποία συμμετέχει στην παράσταση Οιδίπους - Η ιστορία μιας μεταμόρφωσης: από το σκοτάδι στο φως σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Οι συναντήσεις μας στους χώρους του φεστιβάλ ήταν η απόδραση της κάθε εβδομάδας μου. Η ελευθερία και η έμπνευση που μας έδωσε η θεματική του διπόλου "Απόλλωνας-Διόνυσος” έκαναν τη δημιουργική διαδικασία τελείως διαφορετική από αυτήν του να κατασκευάζεις ρούχα με εμπορική προοπτική ή σε πιο συγκεκριμένα εργασιακά πλαίσια. Οργανικοί, καμπύλοι σχηματισμοί από οργάντζα σε μοβ και μπορντό χρώματα, που παραμορφώνουν την ανατομία του σώματος, περικλείουν αυστηρά, γεωμετρικά, "ίσια” πατρόν, σε ματ μπεζ βαμβακερό ύφασμα, στο σακάκι και το παντελόνι που σχεδίασα.

Είναι ρούχα μέσα σε ρούχα, όπως ο ένας θεός εμπεριέχει τον άλλο και αντίστροφα. Ολοκλήρωσα το project μου ζωγραφίζοντας τα ζώα-σύμβολα των θεών –κύκνος για τον Απόλλωνα και πάνθηρας για τον Διόνυσο– στα μπατζάκια του παντελονιού και γράφοντας στην πλάτη του σακακιού τη χιουμοριστική φράση, που όμως εκφράζει στο απόλυτο την πρόθεση του concept μου: "Ξέρετε, κι εμείς οι θεοί άνθρωποι είμαστε!".

Φλώρα Σαμπροβαλάκη, σχεδιάστρια μόδας

Morphes
Φωτογραφία: Κώστας Αυγούλης

Τη δημιουργία της Φλώρας Σαμπροβαλάκη φοράει ο ηθοποιός Ορέστης Χαλκιάς, ο οποίος συμμετέχει στις παραστάσεις Ιππόλυτος σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου  (Ωδείο Ηρώδου Αττικού) και Οιδίπους - Η ιστορία μιας μεταμόρφωσης: από το σκοτάδι στο φως σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά (Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου).

"Το δίπολο "Απόλλωνας-Διόνυσος” με απασχόλησε ιδιαίτερα, καθώς δυσκολευόμουν να επιλέξω ανάμεσα στους δύο. Αντί να τους βλέπω ως δύο αντίθετους κόσμους, άρχισα να διακρίνω τις ομοιότητες και τη συμπληρωματικότητά τους. Κατέληξα στο ότι, στην ουσία, δεν είναι αντίθετοι, αλλά αποτελούν διαφορετικές όψεις του ανθρώπου. Μέσα από την ανθρώπινη ύπαρξη αναδεικνύονται οι δύο θεοί, καθώς, ανάλογα με τις συνθήκες, ο άνθρωπος καλείται να ενσαρκώσει στοιχεία διαύγειας και λογικής ή μέθης και έντασης. Σκέφτηκα να δημιουργήσω ένα ένδυμα που να ενσωματώνει και τους δύο κόσμους, του Απόλλωνα και του Διονύσου, αναδεικνύοντας ότι συνυπάρχουν στον άνθρωπο.  Η σιλουέτα είναι ουδέτερη, απρόσωπη, χωρίς συγκεκριμένα ανθρώπινα χαρακτηριστικά, αλλά ρευστή υπονοώντας τη μεταβλητότητα της ανθρώπινης φύσης".

Το Hairstyling επιμελήθηκαν τα κομμωτήρια ΤΕΟ με επαγγελματικά προϊόντα L’OréalProfessionnel. Το μακιγιάζ έγινε με προϊόντα Sisley Paris. Βοηθός φωτογράφου: Φίλιππος Μαργαλιάς

BEST OF NETWORK