top article

Support Small Business

  1. LAVA_: Τα κεραμικά ως έργα τέχνης LAVA_: Τα κεραμικά ως έργα τέχνης
  2. Ένας δροσερός κήπος στην Κηφισιά κρύβει νόστιμα μυστικά Ένας δροσερός κήπος στην Κηφισιά κρύβει νόστιμα μυστικά
  3. Το Naif είναι η νέα, ενδιαφέρουσα άφιξη πίσω από τη Στέγη Το Naif είναι η νέα, ενδιαφέρουσα άφιξη πίσω από τη Στέγη
  4. Η εκλεκτή κάβα και το φίνο μενού του Materia Prima στο Παγκράτι Η εκλεκτή κάβα και το φίνο μενού του Materia Prima στο Παγκράτι
  5. Γνώρισε τη μικρή παραγωγό της kombucha στην Αθήνα Γνώρισε τη μικρή παραγωγό της kombucha στην Αθήνα
  6. Wine delivery: Ναι, το αγαπημένο σου κρασί έρχεται στην πόρτα σου Wine delivery: Ναι, το αγαπημένο σου κρασί έρχεται στην πόρτα σου
  7. Στο Τρομερό Παιδί θα φας προζυμένιο ψωμί και κρουασάν με φρέσκο βούτυρο Στο Τρομερό Παιδί θα φας προζυμένιο ψωμί και κρουασάν με φρέσκο βούτυρο
  8. Ο καλός καφές χωράει μέσα σε λίγα τετραγωνικά Ο καλός καφές χωράει μέσα σε λίγα τετραγωνικά
  9. Τα πιο ωραία ροζέ του καλοκαιριού Τα πιο ωραία ροζέ του καλοκαιριού
  10. Selena Gomez | Έτσι αποφάσισε να υποστηρίξει το κίνημα "Black Lives Matter" Selena Gomez | Έτσι αποφάσισε να υποστηρίξει το κίνημα "Black Lives Matter"
  11. Ο Kanye West ξεκινά ένα fund για τα έξοδα του κολεγίου της κόρης του George Floyd Ο Kanye West ξεκινά ένα fund για τα έξοδα του κολεγίου της κόρης του George Floyd
  12. Meet the designer: Γνωρίζοντας το designing duo πίσω από το LAVIATE Meet the designer: Γνωρίζοντας το designing duo πίσω από το LAVIATE
  13. Στο Mokpo Creative Cakes θα βρεις γλυκά - έργα τέχνης Στο Mokpo Creative Cakes θα βρεις γλυκά - έργα τέχνης
  14. Ένα εργαστήριο κεραμικής που προωθεί την ελευθερία της έκφρασης Ένα εργαστήριο κεραμικής που προωθεί την ελευθερία της έκφρασης
  15. Το νέο Feyrouz φέρνει αέρα ανατολής στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας Το νέο Feyrouz φέρνει αέρα ανατολής στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας
  16. Meet the designer: Αριάδνη Κυπρή Meet the designer: Αριάδνη Κυπρή
  17. Η Λίλα Μπακλέση ανέβασε το πιο feel good βίντεο μαγειρικής Η Λίλα Μπακλέση ανέβασε το πιο feel good βίντεο μαγειρικής
  18. Το #cook4heroes είναι η ευχάριστη είδηση της ημέρας Το #cook4heroes είναι η ευχάριστη είδηση της ημέρας
  19. Meet the designer | Κατερίνα Γρηγοροπούλου Meet the designer | Κατερίνα Γρηγοροπούλου
  20. Dickie Dee: Η ιστορία του soft ice cream από τον Καναδά στην καρδιά της Αθήνας Dickie Dee: Η ιστορία του soft ice cream από τον Καναδά στην καρδιά της Αθήνας
  21. #menoumespiti: Πώς μπορείς κι εσύ να στηρίξεις το αγαπημένο σου εστιατόριο και μπαρ #menoumespiti: Πώς μπορείς κι εσύ να στηρίξεις το αγαπημένο σου εστιατόριο και μπαρ
  22. Meet the artist: Val Goutsi Meet the artist: Val Goutsi

But if you work in fashion, the fact that luxury houses and high street brands alike routinely burn millions of pounds worth of stock (including samples and unsold products) is an open secret – albeit an incredibly bleak, very #HumansOfLateCapitalism one.

Αίσθηση έχει προκαλέσει η είδηση ότι ο οίκος Burberry κατέστρεψε ρούχα και αρώματα αξίας 28 εκατομμυρίων λιρών προκειμένου να μην πωληθούν σε εξευτελιστικές - για το brand - τιμές. Η κατακραυγή γι' αυτή την πολιτική δεν άργησε να έρθει, με πολλούς χρήστες στο Twitter να περιγράφουν ως "απαράδεκτο" το γεγονός ότι ο βρετανικός οίκος δεν δώρισε τον ρουχισμό σε ανθρώπους που τον είχαν ανάγκη και άλλους να λένε ότι θα χάριζαν τα Burberry τους σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς. Για τον κόσμο της μόδας όμως, το γεγονός ότι τα περισσότερα luxury και high street brands συνηθίζουν να καίνε τόνους πραγμάτων σε stock (συμπεριλαμβανομένων των δειγμάτων και των προϊόντων που δεν έχουν πουληθεί) είναι ένα κοινό, ζοφερό μυστικό, είναι μία πραγματικότητα - #HumansOfLateCapitalism.

Γιατί τα brands καίνε τα ρούχα τους; Αρχικά, γιατί η υπερβολική υποτίμηση ενός προϊόντος μπορεί να βλάψει την εικόνα μιας εταιρείας που θέλει να θεωρείται exclusive και πάντα σε ζήτηση. Μία σειρά από σκονισμένες ράγες όπου βρίσκονται τσάντες πολυτελείας που διατίθενται σε πολυτελείς boutique και που κοστίζουν περισσότερο από δύο μηνιάτικα ενός μέσου ανθρώπου, δεν παραπέμπει ακριβώς σε μία καλή επένδυση . Εάν η αγορά γίνει υπερκορεσμένη με προϊόντα με μειωμένη τιμή, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το κύρος ενός brand - τα brand χρειάζονται τις υψηλές τιμές τους για να φαίνονται δικαιολογημένες και η αποκλειστικότητα αποτελεί βασικό στοιχείο αυτού. Ενώ πολλές high end εταιρείες έχουν τα δικά τους outlet, είναι πρόθυμοι να προμηθεύσουν τα προιϊόντα τους σε μεγάλες αλυσίδες - ποιος θα χρυσοπληρώσει ένα παλτό στην αρχική του τιμή ενώ θα μπορεί να το βρει αργότερα αρκετά φθηνότερο;

Φυσικά, υπάρχει και το επιχείρημα ότι η καταστροφή των ενδυμάτων είναι η προστασία από την παραχάραξη - αν αρκετά αποθέματα πωλούνται πολύ φτηνά, πιθανότατα να καταλήξουν σε λάθος χέρια που θα τα αντιγραφούν, έτσι κινδυνεύει η πνευματική ιδιοκτησία ενός brand. Η παραποίηση / απομίμηση είναι μια τεράστια και παράνομη βιομηχανία που φέρεται να αξίζει 450 δισεκατομμύρια δολάρια - όπου ευάλωτοι άνθρωποι, όπως οι μετανάστες χωρίς έγγραφα, εκμεταλλεύονται τακτικά για εργασία χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου. Σύμφωνα με την Ομάδα καταπολέμησης της παραποίησης / απομίμησης του Ηνωμένου Βασιλείου, το έγκλημα πνευματικής ιδιοκτησίας βοηθά στη χρηματοδότηση άλλων μορφών παράνομης συμπεριφοράς, συμπεριλαμβανομένου του λαθρεμπορίου ναρκωτικών, όπλων και ανθρώπων.

Όλα αυτά σημαίνουν όμως ότι η καύση είναι πραγματικά η απάντηση; Ενώ μερικά brands θα υποστηρίξουν ότι η καύση παράγει ενέργεια, η Orsola de Castro, συνιδρύτρια και creative director του Fashion Revolution, λέει ότι "δεν υπάρχει τρόπος να καίμε τα ρούχα που να είναι φιλικός προς το περιβάλλον". Μέρος του προβλήματος έχει να κάνει με τα υλικά : "Πολλά από αυτά τα κομμάτια ρούχων περιέχουν εξαρτήματα όπως συνθετικές επενδύσεις ή φερμουάρ και κουμπιά που είναι πλαστικά. Μπορείς να κάψεις το πλαστικό, αλλά δεν γίνεται στάχτη. Η αξιοποίηση της ενέργειας δεν είναι μια πολύ καλή δικαιολογία, διότι καταναλώνεται ήδη υπερβολική ενέργεια για την παραγωγή τους".

Παρά τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η καύση των πλεονασματικών προϊόντων μπορεί να είναι απλώς ευκολότερη για τα μεγαλύτερα brands αλλά και φθηνότερη από το να βρουν μία νέα χρήση γι΄αυτά. Είναι όμως σημαντικό να σημειωθεί ότι τα απόβλητα δεν συμβαίνουν μόνο όταν ένα εμπορικό σήμα δεν κρίνει σωστά τις πωλήσεις και καταλήγει να κατασκευάζει περισσότερες μονάδες από ό, τι μπορεί να πουλήσει - συμβαίνει σε όλη τη διαδικασία παραγωγής.

Η de Castro σημειώνει ότι ο οίκος Burberry είναι από τους πιο συνεπείς σε επίπεδο διαφάνειας - από τις πρακτικές που ακολουθεί μέχρι τους μισθούς και τις προϊοντικές σπατάλες - και το γεγονός της καύσης δόθηκε στη δημοσιότητα από το ίδιο το brand με πλήρη αναφορά. Το πιο σημαντικό, σύμφωνα με την ίδια, είναι ότι επιτέλους το θέμα τέθηκε υπό συζήτηση. "Περίμενα να γίνει κάτι τέτοιο εδώ και 15-20 χρόνια. Είμαι πολύ χαρούμενη που επιτέλους μιλάμε γι' αυτό".

 

Πηγή: dazeddigital

Ιούλιος 2018

>