Η ιστορία επιτυχίας της ιδρύτριας του Nasty Gal έχει σίγουρα δύο όψεις.
Η Sophia Amoruso είναι η ιδιοκτήτρια του Nasty Gal και είναι αβίαστα κουλ, ενσυνείδητα σέξι, ανησυχητικά φωτογενής, καθόλου χαμογελαστή και το μεγάλο girl crush μας. Το γεγονός μάλιστα πως έχει ελληνική καταγωγή μας κάνει να την αισθανόμαστε ακόμη πιο οικεία μας και κάπως έτσι ευλαβικά ασπαζόμαστε το #Girlboss κίνημα που έχει δημιουργήσει η ίδια για κορίτσια με μεγάλα όνειρα.
Η ιστορία της πολύ περιληπτικά έχει σημείο εκκίνησης ένα σακάκι Chanel, το οποίο αγόρασε έξι ευρώ και το μεταπώλησε στο e-Βay έναντι 800 ευρώ. Κάπως έτσι αποφάσισε να κάνει το πάθος της για τα vintage ρούχα, εργαλείο για να πετύχει στο κόσμο των επιχειρήσεων. Το Nasty Gal γεννήθηκε το 2006 και στην ουσία φωτογράφιζε και μεταπωλούσε επώνυμα, μεταποιημένα, παλιά ρούχα, μέσω e-Βay. Αν και η Sophia Amoruso ήταν μια κακή μαθήτρια με αντιδραστική συμπεριφορά και μηδενικό μέλλον –για τους καθηγητές της- κατόρθωσε με την ιδέα της αυτή να γίνει σε λίγα χρόνια εκατομμυριούχος, ως η Founder & Executive Chairman μιας ισχυρής εταιρίας με 400 άτομα προσωπικό και γραφεία 6.000 τ.μ. στο Λος Άντζελες.
Ναι ξέρουμε, η ιστορία ως εδώ μοιάζει πολύ με χολιγουντιανή ταινία, επιφανειακή, ρηχή και φτιαγμένη για "αντισυμβατικές” millennials, που δεν έχουν τις προδιαγραφές για σπουδές, αλλά επιθυμούν μια ζωή στρωμένη με ροδοπέταλα, περνώντας καλά, κάνοντας το χόμπι τους επάγγελμα και κερδίζοντας εκατομμύρια. Αλλά η πραγματική ζωή δεν έχει πάντα happy end. Το 2016 η εταιρία της κόντεψε να χρεωκοπήσει και τα υψηλά κόστη λειτουργίας και τα προβλήματα με τους εργαζόμενους την οδήγησαν στο να αποσυρθεί από τη θέση της CEO.
Οι επιλογές της μετέπειτα όμως είναι που την κατέστησαν ψηλά στα μάτια μας. Δημιούργησε το αντίστοιχο site, έγραψε τη βιογραφία της #GirlBoss και με τα έσοδα του βιβλίου της δημιούργησε το "GirlBoss Foundation", ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα και ένα podcast, όλα στο πλαίσιο της γυναικείας χειραφέτησης και της ώθησης των γυναικών να παλέψουν για να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες επαγγελματικής επιτυχίας.

Αργότερα την ανακάλυψε το Netflix και έγινε σειρά που κυρίως προβάλει τη Sophia να τη σκαπουλάρει συνέχεια ενώ κλέβει, πιθανότατα επειδή είναι πολύ κουλ ντυμένη και λευκή, και φέρεται άσχημα γιατί είναι θυμωμένη και δεν θέλει να ενηλικιωθεί – αλλά είναι το καλύτερο party animal που υπάρχει. Και εντάξει δεν λέμε πως όλα αυτά είναι ψέματα, εξάλλου η ίδια τα έχει δηλώσει και γράψει, αλλά η ιστορία μέσα από τα δικά μας μάτια για να μπορεί να έχει νόημα να διδάσκεται στα "θρανία" της ζωής -και στις κόρες μας πρέπει να αναφέρει πως για να φτάσει να γίνει #GirlBoss χρειάστηκε εκτός από τύχη, φωτογραφίες και ωραία ρούχα, πολλά χρόνια με νύχια βρώμικα από το σκάψιμο μέσα σε στοίβες από vintage ρούχα, επίπονα καψίματα από το σιδέρωμα των ρούχων και ώρες που σίγουρα έχασε τον ύπνο της για να σκέφτεται, να ράβει, να μεταποιεί και να δημιουργεί. Αυτά σίγουρα δεν ακούγονται τόσο ενδιαφέρον, αλλά αποτελούν τη ρεαλιστική πλευρά του παραμυθιού που την κατέστησαν στη θρυλική λίστα "40 under 40" του Fοrbes.
"Μη μεγαλώσεις ποτέ. Μη γίνεις βαρετή. Μην αφήσεις ποτέ το σύστημα να σε καταβάλει” μας λέει η ίδια. Εντάξει;
#GIRLBOSS για πάντα!
Δες ακόμη: Girlboss: Η fashion σειρά του Netflix θα γίνει η νέα σου εμμονή