Εσένα τι συναισθήματα σου προκαλούν;
Τα πρότυπα ομορφιάς φαίνεται πως έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο και πλέον δίχως αμφιβολία είναι κάτι παραπάνω από εξωπραγματικά. Κάπως έτσι μετά τον οίκο Balmain που παρουσίασε τη συλλογή του μέσα από ψηφιακά μοντέλα βγαλμένα από λογαριασμούς στο Instagram, τώρα και o οίκος Balenciaga, προσπαθώντας όπως πάντα να προλάβει τις τάσεις, διάλεξε για την ανοιξιάτικη Ready-to-Wear collection του μοντέλα βγαλμένα από "εφιάλτη".
Δες ακόμη: Balmain | Τα νέα it girls του modeling δεν είναι αληθινοί άνθρωποι αλλά digital δημιουργίες
Πιο συγκεκριμένα, ο creative director Demna Gvasalia, συνεργάστηκε με τον καλλιτέχνη Yilmaz Sen και δημιούργησαν έναν στρατό μοντέλων που τα πρόσωπα και τα σώματα τους στρεβλώνονται και παραμορφώνονται. Χάρη στη δύναμη της τεχνολογίας οι ανθρώπινες αναλογίες αλλάζουν και οι νόμοι της φυσικής παύουν να έχουν αξία, προσφέροντας αν μη τι άλλο απίθανο αποτέλεσμα.
"Ήθελα να διερευνήσω την ανθρώπινη ανατομία και να φανταστώ κάτι που δεν είναι δυνατό στην πραγματική ζωή. Η πρόθεσή μου ήταν να δείξω κάτι δυσάρεστο με ευχάριστο τρόπο και να εκπλήξω τους ανθρώπους" λέει σχετικά ο καλλιτέχνης Yilmaz Sen.
Και πράγματι βλέποντας το αποτέλεσμα τα συναισθήματα που μας προκαλούνται είναι σίγουρα ανάμεικτα, διότι ακόμη και αν κάποιος αναγνωρίζει καλλιτεχνικό αποτύπωμα, οι εικόνες είναι αρκετές φορές ανατριχιαστικές.
"Μερικοί άνθρωποι είναι εξοργισμένοι και λένε ότι δεν μοιάζει με καμπάνια μόδας. Ωστόσο, πολλοί σκέφτονται ότι είναι cool και αστεία, έτσι αισθάνομαι ικανοποιημένος. Ήθελα να δημιουργήσω διάφορες ακραίες αντιδράσεις. Μέσα από τις ψηφιακές τέχνες ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει τη δική του πραγματικότητα στους υπολογιστές και υπάρχουν πλέον άπειρες δυνατότητες. Σταδιακά οι εταιρείες θα έχουν το θάρρος να συνεργαστούν με ψηφιακούς καλλιτέχνες, ακόμη όμως είναι κάτι καινούργιο" πρόσθεσε ο ίδιος.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι πως η μόδα με την ψηφιακή τεχνολογία διασταυρώνονται όλο και πιο συχνά και το αποτέλεσμα τους γίνεται σιγά σιγά οικείο ακόμη και στο ευρύ κοινό.
Δες ακόμη: Debra Rapoport | Ένα σύγχρονο fashion icon ετών 70 πρωταγωνιστεί στην εορταστική καμπάνια των H&M