top article

Τη στιγμή που τα Fashion Weeks αναμένεται να ξεκινήσουν σε λίγες μέρες με λιγότερα brands κι ακόμα λιγότερους καλεσμένους, το TikTok σπεύδει να καλύψει το κενό διοργανώνοντας όχι απλά τη δική του Εβδομάδα Μόδας αλλά έναν ολόκληρο Fashion Month.

Από τότε που κυκλοφόρησε, το Σεπτέμβριο του 2016, το TikTok έχει καταφέρει να γίνει η αγαπημένη εφαρμογή της Gegeneration Z. H επιρροή του σε τομείς της ποπ κουλτούρας, όπως η μουσική και η μόδα είναι καταιγιστική και πλέον θεωρείται η πλατφόρμα που ανεβοκατεβάζει τα trends. Οι Fendi, Balenciaga και Dior είναι ανάμεσα στους μεγάλους οίκους που έχουν ανοίξει λογαριασμό στην πλατφόρμα, ενώ η Gucci έχει κάνει μεγάλη επιτυχία με το ανεπίσημο Gucci Model Challenge.

Τώρα, δείχνοντας για άλλη μια φορά τα αντανακλαστικά του, το TikTok καινοτομεί ανταποκρινόμενο στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία για τις Εβδομάδες Μόδας. Ήδη από τις αρχές Σεπτεμβρίου έχει ξεκινήσει το "TikTok Fashion Month", που επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθήσουν επιδείξεις μόδας από τις οθόνες τους. Αρκετά brands έχουν συμμετάσχει, όπως οι Louis Vuitton και Saint Laurent που μετέδωσαν τα σόου για τις ανδρικές συλλογές μέσω της εφαρμογής, αλλά και ο JW Anderson και η Puma.

Η ιδέα να προσφέρει το TikTok μια εναλλακτική λύση στα Fashion Weeks προέκυψε λόγω της καραντίνας, όπως εξηγεί η κινεζική εταιρία σε ανακοίνωσή της: "Με την πλειοψηφία των ατόμων να βρίσκονται ακόμη σε καραντίνα στο σπίτι και να περιορίζουν τις κοινωνικές επαφές τους, τα brands έπρεπε να ανακαλύψουν νέους τρόπους για να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους".

Capsule συλλογές σχεδιασμένες αποκλειστικά για το TikTok

Η εφαρμογή είναι πλέον έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα που ξεπερνά την απλή προβολή των σόου. Στις 8 Οκτωβρίου 2020, θα πραγματοποιηθεί ένα ψηφιακό catwalk με την ονομασία "TikTok Runway Odyssey" σε συνεργασία με την PUMA και τον οίκο Alice + Olivia. Πρόκειται για ένα σόου στο... front row του οποίου θα βρίσκονται οι χρήστες της εφαρμογής που θα μπορούν να αγοράσουν αποκλειστικές capsule συλλογές διαθέσιμες μόνο στο TikTok.

To TikTok διοργανώνει τo δικό του Μήνα Μόδας
Από τη συλλογή Alice + Olivia για το TikTok

Μέρος από τα έσοδα των πωλήσεων αυτών των συλλογών θα διατεθούν σε οργανισμούς όπως η Πρωτοβουλία Equal Justice (για τα προϊόντα PUMA) και το Council of Fashion Designers of America CFDA  (για τα προϊόντα Alice + Olivia).

Στοχεύοντας στη Generation Z

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, το 60% των 800 εκατομμυρίων χρηστών του TikTok είναι ηλικίας 16 έως 24 ετών. Η Charli D'Amelio, η πιο δημοφιλής Tiktoker είναι μόλις 16 ετών και έχει 86 εκατομμύρια ακολούθους. Είναι λογικό ο χώρος της μόδας να ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για αυτό το μέσο που συνδυαλέγεται απευθείας με την Generation Z. Έτσι, ο Hedi Slimane πρόσφατα επέλεξε ως πρόσωπο της καμπάνιας του οίκου Celine τον Noen Eubanks, τον 19χρονο που κάθε βίντεό του στο TikTok έχει πάνω από 100 εκατομμύρια views. Ενώ οι Dolce & Gabbana και Prada είχαν προσκαλέσει πολλούς σταρ της συγκεκριμένης εφαρμογής να παρακολουθήσουν από την πρώτη σειρά την επίδειξή τους για τη συλλογή φθινόπωρο-χειμώνα 2020-2021.

Ιούλιος 2018

>