top article

Η Rihanna έχει το άγγιγμα του Μίδα κι ό,τι αγγίζει γίνεται χρυσός. Η εξαίρεση –που προφανώς επιβεβαιώνει τον κανόνα- είναι το fashion brand Fenty, που από ό,τι φαίνεται δεν άντεξε τις δύσκολες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία. Έτσι, με σημερινή ανακοίνωσή τους (10 Φεβρουαρίου), ο όμιλος LVMH στον οποίο ανήκει και η ίδια δηλώνουν ότι "η εταιρεία αναστέλλει τη δραστηριότητά της στον τομέα του έτοιμου ενδύματος, με βάση την Ευρώπη, εν αναμονή καλύτερων συνθηκών".

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το fashion κομμάτι της αυτοκρατορίας Fenty (που περιλαμβάνει επίσης τις σειρές εσωρούχων Savage X Fenty και μακιγιάζ και καλλυντικών Fenty Skin) δεν θα παράξει στο άμεσο μέλλον κάποια καινούρια συλλογή. Ωστόσο, το brand δεν καταργείται επισήμως και η Rihanna εξακολουθεί να παραμένει συνεργάτιδα του ομίλου LVMH.

Ακόμα κι έτσι όμως, η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική (όσο και σπάνια) αποτυχία του LVMH στον οποίο ανήκουν επίσης οι οίκοι Louis Vuitton, Dior και Celine. Παράλληλα, είναι ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η πανδημία έχει προκαλέσει κλυδωνισμούς στον τρόπο λειτουργίας της βιομηχανίας της μόδας.

H Fenty ήταν το δεύτερο brand που ο όμιλος LVMH επιδίωξε να λανσάρει από το μηδέν (το πρώτο ήταν το brand Christian Lacroix που δημιουργήθηκε το 1987 και πουλήθηκε το 2005). Παρόλο που ξεκίνησε πολύ φιλόδοξα –εξάλλου, τι μπορούσε να πάει στραβά όταν επικεφαλής του οίκου είναι μια διάσημη μαύρη γυναίκα με υπέροχο στυλ και τεράστια επιρροή;- φαίνεται πως το εγχείρημα δεν κατάφερε να πετύχει. Το 2020 ήταν η χειρότερη χρονιά για την αγορά των πολυτελών ειδών και ο όμιλος LVMH είχε απώλεια κερδών περίπου 33%.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια στιγμή, η σειρά εσωρούχων Savage X Fenty γνωρίζει μεγάλη επιτυχία, φέρνοντας έκρηξη εσόδων κατά 200% και πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι πρόκειται να χρησμοδοτηθεί από την εταιρεία του Jay-Z.

Φωτο: Abaca/www.visualhellas.gr

Ιούλιος 2018

>