top article

New style resolutions

  1. Αυτό είναι το γαλλικό κούρεμα που αναμένεται να επικρατήσει στο street style το 2023 Αυτό είναι το γαλλικό κούρεμα που αναμένεται να επικρατήσει στο street style το 2023
  2. Οι τάσεις που ξεχωρίσαμε από την Haute Couture συλλογή του οίκου Chanel για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2023 Οι τάσεις που ξεχωρίσαμε από την Haute Couture συλλογή του οίκου Chanel για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2023
  3. 4 styling tips για να ανανεώσεις το χειμερινό look σου σαν μία φινετσάτη fashionista 4 styling tips για να ανανεώσεις το χειμερινό look σου σαν μία φινετσάτη fashionista
  4. Πώς θα κάνεις detox στη γκαρνταρόμπα σου; Η τακτική που θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις το στιλ σου Πώς θα κάνεις detox στη γκαρνταρόμπα σου; Η τακτική που θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις το στιλ σου
  5. Leather Weather | Πώς θα δημιουργήσεις το απόλυτο urban look Leather Weather | Πώς θα δημιουργήσεις το απόλυτο urban look
  6. Τα hero items του χειμερινού στιλ σύμφωνα με τις fashion influencers Τα hero items του χειμερινού στιλ σύμφωνα με τις fashion influencers
  7. 5 στιλιστικές συμβουλές για να δημιουργήσεις τέλεια looks τον χειμώνα 5 στιλιστικές συμβουλές για να δημιουργήσεις τέλεια looks τον χειμώνα
  8. Η Μαρία Ολυμπία Γλίξμπουργκ υποδέχτηκε το 2023, φορώντας την πιο sexy τάση της χρονιάς Η Μαρία Ολυμπία Γλίξμπουργκ υποδέχτηκε το 2023, φορώντας την πιο sexy τάση της χρονιάς
  9. Η Έλλη Στάη προτείνει να φορέσεις florals ακόμα και τον χειμώνα | Το look που θα σε εμπνεύσει Η Έλλη Στάη προτείνει να φορέσεις florals ακόμα και τον χειμώνα | Το look που θα σε εμπνεύσει
  10. Πέντε τάσεις της μόδας που ανυπομονούμε να φορέσουμε το 2023 Πέντε τάσεις της μόδας που ανυπομονούμε να φορέσουμε το 2023
  11. Η Κάτια Ζυγούλη φόρεσε ένα παλτό στο πιο chic χρώμα της χρονιάς Η Κάτια Ζυγούλη φόρεσε ένα παλτό στο πιο chic χρώμα της χρονιάς
  12. Το χρώμα του 2023, σύμφωνα με την Pantone, είναι η τέλεια απόχρωση για κραγιόν Το χρώμα του 2023, σύμφωνα με την Pantone, είναι η τέλεια απόχρωση για κραγιόν

Όταν η Kim Kardashian εμφανίστηκε τον περασμένο Μάρτιο στο τελευταίο σόου του οίκου Balenciaga φορώντας μια ολόσωμη φόρμα από κολλητική ταινία με το logo του οίκου, έκανε το απόλυτο fashion statement της σεζόν σηματοδοτώντας την επιστροφή των logos. Από τα πιο μικρά fashion brands μέχρι τους πολυτελείς οίκους μόδας, οι δημιουργοί βάζουν τη logomania στην κορυφή των trends του φετινού χειμώνα. Έτσι, είδαμε το μισοφέγγαρο της Marine Serre να πρωταγωνιστεί στα πιο iconic items της καινούριας της συλλογής και να αποθεώνεται από την Beyoncé μέχρι τα it girls του street style ή το αρχικό D της Diesel να αναβιώνει μέσα από την οπτική του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή Glenn Martens και να δεσπόζει στην it bag 1DR, που έσπασε κάθε ρεκόρ αναζήτησης στη fashion πλατφόρμα Lyst.  

Η επιστροφή της logomania

Ένα σήμα, χίλιες λέξεις

"Σύμβολα ταυτότητας του προϊόντος και μέσο επικοινωνίας του καταναλωτή, τα λογότυπα μαρτυρούν την οικονομική μας δυνατότητα να αποκτήσουμε κάτι ή και την αγάπη μας γι’ αυτό" αναλύει ο φιλόσοφος και διευθυντής ερευνών του Institut Français de la Mode, Benjamin Simmenauer, και συμπληρώνει: "Παράλληλα, γίνονται εργαλεία στα χέρια όσων κατανοούν και παίζουν με τους κώδικες της μόδας, ενώ δημιουργούν μια γλώσσα επικοινωνίας μεταξύ των brands που κερδίζουν έδαφος μέσα από μια κουλτούρα φετιχισμού της μάρκας και αλλοίωσης της ταυτότητας. Αυτό αρέσει πολύ στους millennials, οι οποίοι, ναι μεν, φοράνε logos, το κάνουν όμως με έναν εντελώς δικό τους τρόπο και καταφέρνουν τελικά να διαφέρουν. Φυσικά κάθε υπερβολή φέρνει κορεσμό, ενώ υπάρχει και ο προβληματισμός της διαφοροποίησης απέναντι σε ένα fashion κατεστημένο που θέλει να κυκλοφορούν όλοι με ταυτόσημες αναγνωρίσιμες "στολές”. Ας μην ξεχνάμε το βιβλίο No Logo της Naomi Klein, που κυκλοφόρησε το 2000 αφορίζοντας τη logomania σε μια εποχή που έγινε cool να μη φοράς logos αν δεν ήθελες να σε χαρακτηρίσουν θύμα της μόδας". 

Cross collaborations

Από τότε πολλά έχουν αλλάξει. "Κάθε τόσο ακούμε ότι τα λογότυπα είναι ξεπερασμένα, ξεχασμένα, παρωχημένα και κάθε σεζόν επιστρέφουν πιο δυναμικά" δηλώνει η style director της παρισινής μπουτίκ Le Bon Marché, Jennifer Cuvillier, η οποία αφιέρωσε ολόκληρη έκθεση στις συνεργασίες μεγάλων οίκων με σημείο συνάντησης τα χαρακτηριστικά τους logos, παρατηρώντας το φαινόμενο που θέλει τη μόδα να πειραματίζεται περισσότερο από ποτέ με τους κώδικες του στυλ, της high-end δημιουργικότητας και του streetwear με cross collaborations που απογειώνουν τη δύναμη της logomania.

Όπως η πρόσφατη συνεργασία του γαλλικού casual wear brand A.P.C. με τον εμβληματικό οίκο Lacoste σε μια capsule συλλογή που επανερμηνεύει το διάσημο κροκοδειλάκι με χιούμορ και φαντασία και ενώνει τα δύο brands με το πιο φρέσκο τρόπο. "Δεν είναι κάτι που θα τολμούσα ποτέ εγώ" εκμυστηρεύεται ο ιδρυτής του brand, Jean Touitou. "Η Lacoste με προσέγγισε και η ιδέα ήταν να παίξουμε με χιουμοριστική διάθεση και όχι να κάνουμε επίδειξη διαφημιστικής δύναμης και μάρκετινγκ". 

Από το κροκοδειλάκι της Lacoste και τον έφιππο παίκτη του πόλο του Ralph Lauren μέχρι το φτερό της Nike και τις τρεις ρίγες της Adidas, τα πιο δυνατά και εμπορικά σήματα προέρχονται από τον χώρο του sportswear και η high-end μόδα το γνωρίζει καλά, γι’ αυτό και πολλοί σημαντικοί πολυτελείς οίκοι επενδύουν σε αυτά προκειμένου να προσεγγίσουν ένα πιο νεανικό και μοντέρνο κοινό. Dior και Nike, Balenciaga και Adidas, Off-White και Converse, Gucci και The North Face, Louis Vuitton και Supreme.

Πρωτοπόρος σ’ αυτό φυσικά είναι ο δαιμόνιος Alessandro Michele, που μετά το μεγάλο "χακάρισμα" της μόδας με τη συλλογή Aria του οίκου Gucci, για την οποία συνεργάστηκε το 2021 με τον Demna Gvasalia του οίκου Balenciaga, προχώρησε στη φετινή πολυσυζητημένη συλλογή Gucci x Adidas ανοίγοντας τον δρόμο για ηχηρά cross collaborations που βασίζονται στη συνύπαρξη κορυφαίων logos. Στους ίδιους ρυθμούς χορεύει και το project Fendace, ο δημιουργικός καρπός των οίκων Fendi και Versace, που παντρεύει το Fendi monogram με την iconic μέδουσα Versace και, σύμφωνα με τον artistic director του οίκου Fendi, Kim Jones, "πρόκειται περισσότερο για ανταλλαγή παρά για συνεργασία, είναι το αποτέλεσμα μιας φιλίας και η μαγεία της oμαδικότητας".

Κλασικές αξίες

Ακόμα και ο σοφιστικέ Raf Simons, που μοιράζεται πλέον την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Prada με τη Miuccia Prada, υπέκυψε στην τάση επαναφέροντας στο προσκήνιο το εμβληματικό τριγωνικό σήμα του οίκου, που πρωταγωνιστεί στην prêt-à-porter συλλογή της νέας σεζόν. "Το λογότυπο παραμένει ένα αναγνωρίσιμο σύμβολο και εδώ παρουσιάζεται με τόσο εκλεπτυσμένο τρόπο, που μεταμορφώνεται σε design item" επισημαίνει η fashion buying director της διαδικτυακής μπουτίκ Mytheresa, Tiffany Hsu.

Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις οίκων μόδας που εμμένουν στην ιστορία και την κληρονομιά τους αφήνοντας ανέπαφα τα σήματα που τους καθιέρωσαν και έγραψαν ιστορία. Όπως συμβαίνει με τον οίκο Saint Laurent και το περίφημο logo του, όπου τα αρχικά YSL μπλέκονται μεταξύ τους.

ysl iphone case

Αν και έχει φύγει το όνομα Yves από την επίσημη ονομασία του οίκου, το logo όχι μόνο δεν άλλαξε, αλλά παραμένει τόσο μοντέρνο και επιβλητικό όσο ήταν το 1961, όταν το σχεδίασε ο γραφίστας-σταρ της εποχής Cassandre, δίνοντας διαχρονική αξία στα hip αξεσουάρ του Anthony Vaccarello, όπως είναι η νέα τσάντα Icare.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το ιστορικό λογότυπο του αναγεννημένου από τον Nicolas Di Felice οίκου Courrèges, το οποίο βλέπουμε παντού στο Instagram και το TikTok. "Ήθελα να αναδείξω αυτό το τόσο όμορφο logo, που είχε σχεδιάσει ο ίδιος ο André Courrèges πριν από 60 χρόνια, υπογραμμίζοντας παράλληλα τη διαχρονικότητα των vintage κομματιών του οίκου που κατακλύζουν το luxury resale" εξηγεί ο Βέλγος δημιουργός. "Στη σημερινή εποχή της βιωσιμότητας και της μεταπώλησης, που είναι μία από τις πιο δυνατές πρακτικές ανακύκλωσης, θα ήταν φάουλ να μη συμβαδίζουν οι τρέχουσες συλλογές με τις αυθεντικές δημιουργίες της χρυσής εποχής των ’60s και των ’70s" καταλήγει επιβεβαιώνοντας ότι το branding παραμένει ένα ισχυρό εργαλείο της μόδας και η logomania μια παλιά αγαπημένη τάση που ήρθε για να μείνει. 

Φωτο: Splash News / Ideal Image

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>