Ανάμεσα στα πρόσωπα της καμπάνιας του νέου brand Phoebe Philo η ηθοποιός Έλενα Τοπαλίδου.
To πολυαναμενόμενο brand της Phoebe Philo μόλις έκανε launch. Αν είχες κάνει εγγραφή στο newsletter του νέου της e-shop, τότε θα ήξερες ήδη ότι σήμερα είναι η μέρα που θα μας αποκαλύπτονταν η πρώτη συλλογή του ομώνυμου brand της σχεδιάστριας που συνέδεσε το όνομά της με την ήσυχη πολυτέλεια προτού αυτή γίνει καν το trend που είναι σήμερα.

Με μία εντυπωσιακή καμπάνια να ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μας με το που μπαίνει κανείς στο site, η Philo δίνει ξεκάθαρο το στίγμα της. Πιστή στα diverse πρότυπα, οι πρωταγωνίστριες της Phoebe Philo έρχονται από διαφορετικές αφετηρίες και αναδεικνύουν τις δημιουργίες της μέσα από τη φυσική τους ομορφιά και edgy πόζες. Ανάμεσα τους η Ελληνίδα ηθοποιός και χορεύτρια Έλενα Τοπαλίδου.


Όσο για τα ρούχα η νέα εποχή της Phoebe Philo συναρπάζει. Μπορεί οι καθαρές γραμμές και η ουδέτερη χρωματική παλέτα που τη χαρακτηρίζουν να αποτελούν τη βάση του brand της, όπως μπορεί πολύ εύκολα να παρατηρήσει κανείς, ωστόσο μας εκπλήσσει η επιλογή ανατρεπτικών υφών, όπως η παγέτα και οι όγκοι που έχει δημιουργήσει σε συγκλονιστικά κεντημένα στο χέρι φορέματα που συνομιλούν με έναν ιδιαίτερο τρόπο με το sexiness και την τρυφερότητα. Τα παπούτσια και τα αξεσουάρ είναι αιχμηρά έτσι ώστε να αποτελούν statement, χωρίς όμως να χάνουν στιγμή τη διαχρονικότητα που συνοδεύει το αισθητικό αποτύπωμα της σχεδιάστριας.


Phoebe Philo | Ένα χρονικό
Γεννημένη στο Harrow της Αγγλίας, η Phoebe Philo είναι η μεγαλύτερη κόρη ενός τοπογράφου και μιας γραφίστριας (η μητέρα της είχε εργαστεί για το εμβληματικό εξώφυλλο του άλμπουμ Aladdin Sane του David Bowie). Σπούδασε στο Central Saint Martins, όπου γνώρισε και τη μετέπειτα φίλη και συνεργάτη της Stella McCartney - πιο συγκεκριμένα έγινε πρώτη βοηθός της στην Chloé το 1997 και μετά την αποχώρηση της McCartney, το 2001, ανέλαβε εκείνη τα ηνία του οίκου.
Υπό την ηγεσία της Philo, η Chloé σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία χάρη στις αβίαστες, θηλυκές δημιουργίες της και "it” αντικείμενα που έγιναν εμμονή, όπως για παράδειγμα η τσάντα Paddington, η οποία λανσαρίστηκε το 2005. Από το 2006 έως και το 2008 η σχεδιάστρια έκανε ένα διάλειμμα για να αφοσιωθεί στην οικογένειά της που μεγάλωνε, μάλιστα έγινε η πρώτη creative director που πήρε κανονική άδεια μητρότητας όταν απέκτησε το πρώτο της παιδί ενώ εργαζόταν στην Chloé. Επέστρεψε στη βιομηχανία αποδεχόμενη την πρόταση του οίκου Céline και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Πέρα από την εκτόξευση του οίκου Céline και την ανάδειξή του σε έναν από τους σημαντικότερους παίκτες της βιομηχανίας της μόδας, η Phoebe Philo διεύρυνε και κατά την παραμονή της στο τιμόνι του το διάλογο μεταξύ μόδας και τέχνης, εξύψωσε το σουρεαλιστικό σε αντικείμενο πόθου, αλλά με πρακτική, καθημερινή χρήση και εν τέλει, άλλαξε μία για πάντα τον τρόπο που θέλουν να ντύνονται οι γυναίκες. Phoebe Philo σημαίνει επιθυμία.

Η μοναδική σύνδεση της Philo με το κοινό της
Αυτό που κατάφερε η Philo στη δεκαετή πορεία της στη Céline δεν ήταν μονάχα ένα από τα σημαντικότερα revivals οίκων στην ιστορία της σύγχρονης μόδας, αλλά να συνδεθεί άμεσα με τις γυναίκες τις οποίες αφορούν οι δημιουργίες της. Όχι μονάχα με celebrities, όχι με τα μοντέλα της, όχι με influencers. Με τις γυναίκες που αγόραζαν το προϊόν της. Η Phoebe Philo, με τη δημιουργική της συνέπεια, είχε γίνει brand name, πολύ πριν αποφασίσει να δημιουργήσει το δικό της ομώνυμο brand.

Αυτή η σπάνια σύνδεση επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το παθιασμένο κοινό, ή καλύτερα η κοινότητά της, έχει όνομα. Είναι οι "Philophiles”. Instagram accounts όπως τα @oldceline, @thearchivedotcom, @phoebephiloarchive, @oldcelinemarket και @phoebephilodiary ανέλαβαν να διατηρήσουν την κληρονομία της Philo ζωντανή καθ όλη την αποχή της σχεδιάστριας και να στάζουν μικρές στάλες νοσταλγίας στα διψασμένα στόματα των Philophiles που αναζητούν με μανία τα αρχειακά κομμάτια της περιόδου Phoebe Philo ή αλλιώς "Old Céline”.
Η ίδια, στην πρώτη της δήλωση μετά την ανακοίνωση της επιστροφής με το δικό της ομώνυμο brand, δήλωσε: "Ανυπομονώ πολύ να έρθω ξανά σε επαφή με το κοινό μου και τους ανθρώπους παντού”, μια δήλωση που όπως σχολιάζουν με επιτυχία ξένα μέσα ταιριάζει περισσότερο σε ροκ σταρ, παρά σε σχεδιάστρια.
Τι ξέραμε μέχρι σήμερα για το brand Phoebe Philo
Η Philo επιβεβαίωσε την είδηση ότι θα ηγηθεί του δικού της ανεξάρτητου brand τον Ιούνιο του 2021, αν και διάφορα δημοσιεύματα τη θέλουν να σχεδιάζει αυτή την επιστροφή ήδη από 2016. Tο brand έχει μειοψηφική υποστήριξη από τον όμιλο LVMH.
"Είχα μια πολύ εποικοδομητική και δημιουργική σχέση εργασίας με την LVMH για πολλά χρόνια", εξήγησε η Philo για τη συνεργασία. "Έτσι, είναι μια φυσική εξέλιξη για εμάς να επανασυνδεθούμε σε αυτό το νέο έργο. Έχω εκτιμήσει πολύ τη συζήτηση νέων ιδεών με τον Bernard Arnault και την Delphine Arnault και είμαι ευτυχής που ξεκινάω αυτή την περιπέτεια με την υποστήριξή τους", δήλωσε η Philo.
Η ανακοίνωση έγινε μέσω ενός Instagram post στο νεοσύστατο λογαριασμό του brand, το οποίο μετά από λίγο εξαφανίστηκε, όπως προστάζει η τάση στα social media τον τελευταίο καιρό.
To site του brand λανσαρίστηκε στις 27 Ιουλίου και δεν περιελάμβανε τίποτα άλλο πέρα από μία φόρμα εγγραφής newsletter. Register Now.
Η πρώτη συλλογή περιλαμβάνει 150 looks τα οποία τελειοποίησε έπειτα από τρεις προσπάθειες, τα οποία θα είναι διαθέσιμα για αγορά από το ηλεκτρονικό κατάστημα σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ευρώπη. Δημοσιεύματα ήθελαν επίσης το μοντέλο Daria Werbowy, που ταυτίστηκε με τις καμπάνιες Céline επί Philo, να είναι το πρόσωπο του brand, κάτι που επιβεβαιώθηκε καθώς συμμετέχει στην καμπάνια.
Σύμφωνα με τους διεθνείς fashion editors η Philo σκοπεύει να κυκλοφορεί συλλογές σε "εκδόσεις" δύο φορές το χρόνο εμπνευσμένη από τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τις συλλογές του παρισινό brand Cristaseya.
Για την επιστροφή της δήλωσε: "Το να βρίσκομαι στο στούντιό μου και να δημιουργώ ξανά ήταν τόσο συναρπαστικό όσο και απίστευτα ικανοποιητικό. Το να είμαι ανεξάρτητη, να ηγούμαι και να πειραματίζομαι με τους δικούς μου όρους είναι εξαιρετικά σημαντικό για μένα".
Αν κάποιος θέλει να διαβάσει πίσω από αυτή τη δήλωση τυχόν λόγους που αποχώρησε από τη Céline, μπορεί. Ακόμα περισσότερο όμως μπορεί ανάμεσα στις γραμμές να εντοπίσει μια συλλογική ανάγκη των σχεδιαστών (βλ. τις πρόσφατες, αλλεπάλληλες αποχωρήσεις creative directors) για δημιουργική ανεξαρτησία και λίγο αργότερους ρυθμούς.
Κεντρική φωτογραφία: phoebephilo.com