September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

The Fashion Insider | O Beka Mavropoulos μας μιλάει για το Visual Merchandising και τη σημασία του για τη μόδα

Το madamefigaro.gr εγκαινιάζει μία στήλη για τους ανθρώπους που ασχολούνται με τη μόδα και δεν είναι σχεδιαστές.

The Fashion Insider | O Beka Mavropoulos μας μιλάει για το Visual Merchandising και τη σημασία του για τη μόδα

Το Visual Merchandising το άκουσα πρώτη φορά σαν όρο σε μία συζήτηση με συμμαθητές μου στο Μεταπτυχιακό. Όχι, αυτές οι σπουδές δεν είχαν να κάνουμε με τη δημοσιογραφία ή τη μόδα, αλλά ανάμεσα σε εκείνη την αίθουσα ήταν και ένας σπουδαστής που ασχολείτο επιχειρηματικά με την ένδυση. Θυμάμαι την ερώτησή του, "Θα σ' ενδιέφερε να ασχοληθείς με το VM;" και αυτή προέκυψε επειδή είχε βρει ενδιαφέρον στο πώς φορούσα τα statement κοσμήματα με τα οποία είχα εμμονή τότε.

Fast forward μερικά χρόνια μετά και ένας καλός συνάδελφος μου αναφέρει για πρώτη φορά το όνομα Beka Mavropoulos. Υπήρξαν συνεργάτες στο παρελθόν και μόνο εξαιρετικά λόγια είχε να πει για τη δουλειά του. "Και ποια ακριβώς είναι η ειδικότητά του;", ρωτάω. "Visual Merchandiser", μου απαντά. Αργότερα, ήρθαν και οι συστάσεις με τον Beka και μαζί η σκέψη για το πώς θα μπορούσα να μοιραστώ τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες γι' αυτό που κάνει. Κάπως έτσι, γεννήθηκε η ιδέα για τη νέα στήλη του madamefigaro.gr που θα είναι αφιερωμένη στους ανθρώπους που ασχολούνται με τη μόδα αλλά δεν είναι το προφανές που μας έρχεται στο μυαλό όταν αναφερόμαστε σ' αυτή: σχεδιαστές. 

Ο Beka Mavropoulos είναι ο Head of VM στα πολυκαταστήματα Attica Citylink & Golden Hall έχοντας υπό την ευθύνη του περισσότερα από 200 brands, ενώ συνεργάζεται με το ανδρικό κατάστημα Tusk στο Κολωνάκι. Του ζήτησα, λοιπόν, να μας εξηγήσει τι είναι το Visual Merchandising, πόσο σημαντικό είναι για τη μόδα και τα brands, και πώς μπορεί κάποιος που έχει ενδιαφέρον να ασχοληθεί μ' αυτό. 

-Πες μας λίγα λόγια για σένα: τι σπούδασες, ποια ήταν η πρώτη σου επαγγελματική εμπειρία, πότε βρέθηκες στη θέση που είσαι τώρα;

Σπούδασα Αγγλική φιλολογία στην Γεωργία και αφού τελείωσα τις σπουδές μου ήρθα στην Ελλάδα.

Ερευνώντας εκείνη την εποχή για διάφορα σεμινάρια και σχολές πάνω στο VM, παρακολούθησα στην ΑΚΤΟ το τμήμα Visual Merchandising Course, στην In Design Visual Merchandising & Interior Design, στο Saint Martins στο Λονδίνο VM & Photography και εν συνεχεία έκανα διάφορα σεμινάρια πάνω στο VM.

Η πρώτη μου επαγγελματική εμπειρία ήταν πριν 20 χρόνια σε concept store στο Κολωνάκι με multi brand σχεδιαστών (Dries Van Noten, Marni, Miu Miu, Comme des Garcons κ.ά.) όπου ξεκίνησα από το κομμάτι της πώλησης που με βοήθησε να καταλάβω με τι θέλω να ασχοληθώ και εκεί σιγά σιγά άρχισα να ασχολούμαι με το Visual Merchandising. Βεβαίως, τότε δεν χρησιμοποιούσαμε αυτόν τον όρο και ήταν η αρχή για να έρθω πιο κοντά σε αυτό που κάνω σήμερα. Πριν από 12 χρόνια ξεκίνησα στα πολυκαταστήματα Attica ως VM και σήμερα βρίσκομαι στην θέση ως Head of VM στα πολυκαταστήματα Attica Citylink & Golden Hall έχοντας υπό την ευθύνη μου περισσότερα από 200 brands.

Μπέκα Μαυρόπουλος
Beka Mavropoulos

 

-Ήθελες πάντα να ασχοληθείς με τον χώρο της μόδας; Ποιο ήταν εκείνο το κομμάτι της που σου ήταν πιο ελκυστικό;

Πάντα μου άρεσε η μόδα, το έψαχνα και ενημερωνόμουν από τα περιοδικά οίκων του εξωτερικού πριν αρχίσει το κομμάτι των social media. Κάποια από τα κομμάτια που βρίσκω πιο ελκυστικά είναι να πηγαίνω σε εκθέσεις σχεδιαστών, μουσεία μόδας και τα fashion shows διότι αποτελούν πηγές έμπνευσης για εμένα.

attica Μπέκα Μαυρόπουλος
Πολυκατάστημα Attica

 

-Τι είναι το Visual Merchandising και ποιες γνώσεις και εμπειρία πρέπει να έχει κανείς για να ασχοληθεί μ' αυτό;

Είναι η σωστή παρουσίαση των προϊόντων και οι ενέργειες που κάνουμε για να δημιουργήσουμε μικρές ιστορίες εντός του καταστήματος έτσι ώστε να προσελκύσουμε το κοινό και να βοηθήσουμε τις πωλήσεις στον χώρο που βρίσκεται το προϊόν. Για να ασχοληθεί κάποιος με αυτό θα πρέπει, όπως σε όλα τα πράγματα που κάνουμε, να του αρέσει αυτό που κάνει, να ενημερώνεται συνεχώς για το αντικείμενο εκτός από τις σχολές και τα σεμινάρια και η εμπειρία σιγά σιγά χτίζεται.

-Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσειςπου έχει να αντιμετωπίσει ένας Visual Merchandiser; Και ποιο είναι το πιο ευχάριστο κομμάτι της δουλειάς;

Πρόσφατα με την ομάδα μου στο Golden Hall δημιουργήσαμε ένα καλοκαιρινό Summer Pop Up όπου ενώσαμε 25 διαφορετικές εταιρείες χρησιμοποιώντας 3 χρώματα και το αποτέλεσμα ήταν πολύ δυνατό όπου με έκανε να αναρωτηθώ εάν το επόμενο στήσιμο θα είναι ακόμα καλύτερο! Ίσως αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση… να αντιμετωπίζεις και να ξεπερνάς τον εαυτό σου κάθε φορά και το αποτέλεσμα να είναι ακόμη καλύτερο.

Το ευχάριστο κομμάτι της δουλειάς είναι πως κάθε μέρα δημιουργείς κάτι διαφορετικό, ανταλλάζεις νέες ιδέες με την ομάδα σου και επίσης δεν βαριέσαι ποτέ λόγω των διαφορετικών εταιρειών.

attica Μπέκα Μαυρόπουλος
Πολυκατάστημα Attica

 

-Τι περιλαμβάνει το καθημερινό σου πρόγραμμα στη δουλειά;

Κάθε μέρα είναι απολύτως διαφορετική από την προηγούμενη. Ξεκινώντας υπάρχει πάντα πλάνο για αυτά που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στην μέρα, από εκεί και πέρα όμως πάντα προκύπτει η ανάγκη για περισσότερες ενέργειες. Το VM σε τόσα και μεγάλα brands ταυτόχρονα προϋποθέτει εκτός από τη σωστή προβολή των προϊόντων, συνεχή επικοινωνία με τα αντίστοιχα brands, με το marketing και τους συνεργάτες μου. Επίσης, υπάρχουν και οι περιπτώσεις της τελευταίας στιγμής όπου θα πρέπει να υλοποιηθούν on time.

-Πόσο σημαντικό είναι το Visual Merchandising για τη μόδα; Και πόσο ανεπτυγμένο είναι στην Ελλάδα;

Είναι πολύ σημαντικό για να καταλαβαίνει ο καταναλωτής τι έχει να πει και να προτείνει η κάθε εταιρεία διότι, κατά την άποψη μου, είναι μια τέχνη όπου μιλάμε μέσα από αυτό στον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε σημαντική βελτίωση πάνω στο αντικείμενο και αυτό το βλέπουμε έξω στην αγορά καθώς μικρά και μεγάλα καταστήματα είναι πιο εύκολα "αναγνώσιμα".

-Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με το αντικείμενο; Ποια τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει;

Εκτός από το κομμάτι των σπουδών που είναι βασικό, θα πρέπει να του αρέσει αυτό που κάνει και να ενημερώνεται συνεχώς. Εκτός από τα social media, να κάνει ταξίδια, να βλέπει τις αγορές, να βρει την πηγή έμπνευσης του και να ψάχνει συνεχώς… Όπως έχει πει και ο σχεδιαστής Paul Smith: You can find inspiration in everything* (and if you can’t look again!)

-Θα ήθελες να δοκιμαστείς και σε κάποιο άλλο τομέα της μόδα;

Όλα κάθε μέρα είναι μια πρόκληση και θεωρώ πως στο κομμάτι που βρίσκομαι τώρα δοκιμάζομαι καθημερινά σε διάφορους τομείς πάνω στην μόδα και το VM που περιλαμβάνει το styling, διακόσμηση κλπ.. Νιώθω πλήρης σε αυτό που κάνω, όμως ποτέ δεν θα πω όχι σε κάτι καινούριο που αφορά τον χώρο της μόδας.

Μπέκα Μαυρόπουλος
Κατάστημα Tusk Κολωνάκι

 

-Μπορείς να μου αναφέρεις κάποιες από τις πιο σημαντικές δουλειές σου;

Κάθε δουλειά που έχω κάνει είναι σημαντική καθώς έχω εξελιχθεί και έχω φτάσει στο σήμερα ως Head of VM στο Attica. Μια στιγμή που ξεχωρίζω είναι όταν με καλέσανε στα κεντρικά showroom της Burberry στο Παρίσι για να συμμετέχω στο στήσιμο της συλλογής ως εξωτερικός συνεργάτης. Επίσης, θα ήθελα να ξεχωρίσω την τωρινή μου συνεργασία με το ανδρικό κατάστημα Tusk στο Κολωνάκι που έχω αναλάβει εξ ολοκλήρου το VM και τις βιτρίνες.

 

 

 

 

TAGS: