"Ας είναι η δημιουργία ενός ισχυρού μυαλού και ενός ισχυρού σώματος το μεγαλύτερο έργο που έχω κάνει ποτέ”. Αυτή ήταν μία από τις φράσεις που εμφανίζονταν στο σκηνικό της πασαρέλας για την παρουσίαση της SS25 συλλογής του οίκου Dior στη διάρκεια της εβδομάδας μόδας στο Παρίσι. Η Maria Grazia Chiurri, καλλιτεχνική διευθύντρια του γαλλικού οίκου φαίνεται πως έκανε για ακόμα μία φορά αυτό για το οποίο είναι ιδιαιτέρως διάσημη. Έθεσε τη σύγχρονη γυναίκα και τις ουσιαστικές στιλιστικές ανάγκες της ως πρωταγωνιστές της συλλογής.



Για τη συλλογή που αφορά τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025, η Maria Grazia Chiuri θέλησε να επαναδιατυπώσει το νόημα που βρίσκεται πίσω από τα ρούχα. Ποια είναι η κατασκευή τους; Ποιος ο ρόλος τους; Η καλλιτεχνική διευθύντρια του γαλλικού οίκου θέλησε να επαναφέρει τη μόδα στις ρίζες της, τονίζοντας τη άρρηκτη σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στο σώμα και τον άνθρωπο που φορά το εκάστοτε ρούχο. Όπως συνηθίζει σε κάθε συλλογή της, συμβουλεύτηκε το αρχειακό έργο του Christian Dior και εμπνεύστηκε από αυτό, επαναφέροντας στο προσκήνιο το θρυλικό φόρεμα Amazone, που είχε συμπεριλάβει ο σχεδιαστής στη συλλογή του για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 1951-195.
Για τον Dior, η εν λόγω δημιουργία δεν ήταν απλώς ένα ακόμα φόρεμα, αλλά ένα σύμβολο θαρραλέας θηλυκότητας και δυναμισμού σε μία χρονική περίοδο που οι γυναίκες πάλευαν σκληρά για τα δικαιώματά τους. Μία ακόμα αναφορά στο έργο του couturier ήταν τα γάντια gauntlet, τα οποία ο σχεδιαστής παρουσίασε σε επίδειξη του 1949. Αυτή τη φορά όμως, έφταναν ξεπερνούσαν τους αγκώνες, φτάνοντας σχεδόν στους ώμους.




Μία ακόμα πηγή έμπνευσης, αλλά και θαυμασμού για τη Maria Grazia είναι το ιερό πνεύμα του αθλητισμού. Το σώμα, η μόδα και ο αθλητισμός βρίσκονταν στο προσκήνιο χάρη στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες που πραγματοποιήθηκαν φέτος στο Παρίσι. Φέτος μάλιστα, η εν λόγω αθλητική διοργάνωση είχε μία επιπλέον αξία. Πιο συγκεκριμένα, μετά από 33 Ολυμπιάδες, από τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες που πραγματοποιήθηκαν πριν από 128 χρόνια, φέτος επιτεύχθηκε αριθμητική ισότητα φύλων στα αγωνίσματα με ίση εκπροσώπηση ανδρών και γυναικών. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες λοιπόν βρέθηκε ίσος αριθμός από αθλητές και αθλήτριες. Η σχεδιάστρια φαίνεται πως θέλησε να αναδείξει μέσα από τη συλλογή της το πνεύμα της ισότητας των φύλων, τον σεβασμό και την αποδοχή των προσωπικών ορίων.





Από το 2016, δηλαδή το έτος που ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση η Maria Grazia έως σήμερα, κάθε νέα συλλογή της αναφέρεται σε κάποιες γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο ή άφησαν το στίγμα τους στην ιστορία. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, εκτός από τα μοντέλα που περπάτησαν στην πασαρέλα, η Maria Grazia Chiuri προσκάλεσε την Sagg Napoli, το πραγματικό όνομα της οποίας είναι Sofia Ginevra Gianni, να γίνει μέρος του fashion show. Πρόκειται για την καλλιτέχνιδα που χρησιμοποιεί την τοξοβολία για το έργο της, η οποία βρέθηκε σε έναν ειδικά διαμορφωμένο και προστατευμένο χώρο που υπήρχε επάνω στην πασαρέλα. Η επιλογή της τοξοβολίας σαφώς δεν ήταν τυχαία, αφού το εν λόγω άθλημα απαιτεί την αρμονία ανάμεσα στον νου και το σώμα. Μεταξύ των παραπάνω όμως, η Napoli λειτούργησε επίσης ως σημείο αναφοράς στις γυναίκες πολεμιστές της αρχαίας μυθολογίας.




Όπως δήλωσε η Maria Grazia Chiuri "Οι μύθοι μας λένε ότι πρέπει να απαρνηθείς τη θηλυκότητά σου για να είσαι δυνατή και σωστή, αλλά η Sagg λέει όχι, δεν χρειάζεται να απαρνηθείς τη θηλυκότητά σου για να είσαι δυνατή".
Η συλλογή άλλωστε εξυμνεί τη δύναμη και την επιβλητική ισχύ της σύγχρονης θηλυκότητας. Συνεπώς, μία γυναίκα-καλλιτέχνιδα όπως η Sagg Napoli που ισορροπεί ανάμεσα στην τέχνη και τον αθλητισμό ήταν η τέλεια επιλογή.


Δες εδώ το show