Η ταινία ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, φαντασίας και πραγματικότητας, δείχνοντας πώς η περιέργεια μπορεί να αναφλεγεί από την εικόνα, την ανταλλαγή και ένα ανοιχτό μυαλό.
Η διάσημη West Lake στο Hangzhou, της Κίνας θα είναι η τοποθεσία διεξαγωγής της συλλογής Chanel 2024/25 Métiers d'art. Η εν λόγω επίδειξη μόδας αποτελεί έναν εορτασμό της δεξιοτεχνίας και της γνώσης των Métiers d'art στην χειροποίητη κατασκευή, και το Χανγκζού είναι το κατάλληλο σκηνικό, δεδομένης της εξαιρετικής κληρονομιάς της πόλης στην παραγωγή και το εμπόριο μεταξιού. Η πόλη αποτελεί ένα κέντρο δημιουργικότητας, καθώς και χειροτεχνίας. Η ομορφιά των τοπίων και των λιμνών της έχει εμπνεύσει αμέτρητους ποιητές και καλλιτέχνες, και τώρα αποτελούν το σκηνικό για μια νέα ταινία του Wim Wenders, με πρωταγωνίστριες και πρέσβειρες του γαλλικού οίκου. Ο λόγος για την Tilda Swinton και την Xin Zhilei, αλλά και τη Leah Dou.

Η ταινία αποτίει φόρο τιμής σε έναν συγκινητικό δεσμό που υπάρχει ανάμεσα στην West Lake και την ιδρύτρια τουx οίκου Chanel, Gabrielle Chanel. Από το σπίτι της στο Παρίσι, έβλεπε καθημερινά οράματα της λίμνης, αποτυπωμένα σε μια κινεζική οθόνη. Η οθόνη ήταν μέρος μιας συλλογής περίπου είκοσι κομματιών Coromandel, που χρονολογούνται από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα, τα οποία σύλλεξε κατά τη διάρκεια της ζωής της.
"Λιποθυμούσα από την ευτυχία όταν περπατούσα σε έναν έμπορο κινεζικής τέχνης και έβλεπα ένα Coromandel”, είχε πει κάποτε. Η οθόνη που απεικόνιζε το Χανγκζού ήταν η μεγαλύτερη στη συλλογή της και κοσμούσε το ιδιωτικό της γραφείο στο σπίτι της στην οδό Rue Cambon. Το ιδιαίτερο αντικείμενο αποτελεί το σημείο εκκίνησης του Wenders για αυτή τη νέα ταινία. Στην οθόνη Coromandel, όπως και στην ταινία, η λίμνη αποτελεί το σκηνικό για ανταλλαγές και αλληλεπιδράσεις: η ζωή ξεδιπλώνεται καθώς η επιφάνεια του νερού κυματίζει και καθώς το αεράκι φυσά στα δέντρα που γειτονεύουν με τα πολλά κανάλια, τις γέφυρες και τις παγόδες.

Η οθόνη, και τα μοτίβα της, έγιναν αγωγός για τα δημιουργικά όνειρα της mademoiselle Chanel, παρόλο που δεν επισκέφτηκε ποτέ η ίδια την Κίνα, οι εικόνες που περιείχαν οι οθόνες της και, με τη σειρά τους, η φαντασία της, τροφοδότησαν το έργο της. Λεπτομέρειες από την κινεζική κουλτούρα εμφανίστηκαν σε όλες τις δημιουργίες της από τη δεκαετία του 1950 και του 1960.

Η νέα ταινία του Wenders, που δημιουργήθηκε για τη συλλογή του οίκου Chanel 2024/25 Métiers d'art στο Χανγκζού, αποτίει φόρο τιμής στην σημαντική κληρονομιά της λίμνης, καθώς και στη δυνατότητα της υπέρβασης της πραγματικότητας μέσω της εικόνας και της έμπνευσης. Η ταινία είναι ένας εορτασμός του ταξιδιού, τόσο του κυριολεκτικού όσο και του φανταστικού. Εορτάζει τη ζωτικότητα και τις συνδέσεις που προκύπτουν όταν χτίζονται διάλογοι μεταξύ πολιτισμών.

Στην ταινία του Wenders, η οθόνη της Mademoiselle Chanel επαναπροσδιορίζεται ως ένα νέο παράθυρο στον κόσμο, με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας, από οθόνες laptop μέχρι κάμερες. Τα όνειρα του παρελθόντος και οι συνήθειες της σύγχρονης ζωής συνδυάζονται ως μια υπόκλιση στη μεγαλοπρέπεια του Χανγκζού, μια σύγχρονη μητρόπολη που αγκαλιάζει τόσο την παράδοση όσο και τα σύγχρονα στοιχεία. Όπως ακριβώς και το σκηνικό της, αυτή η ταινία ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, φαντασίας και πραγματικότητας, δείχνοντας πώς η περιέργεια μπορεί να αναφλεγεί από την εικόνα, την ανταλλαγή και ένα ανοιχτό μυαλό.
Δες εδώ το βίντεο