Κάθε φορά που αναλογιζόμαστε τον Simon Porte Jacquemus, σκεφτόμαστε πως είναι ένας σχεδιαστής-φαινόμενο. Όχι, μόνο για τις συλλογές που δημιουργεί, αλλά και για τον τρόπο που επιλέγει να τις παρουσιάσει. Η αισθητική, η ευρηματικότητα και το ταλέντο του να τολμά να σκέφτεται έξω από κουτί, τον καθιστούν ως έναν από τους πιο αξιόλογους δημιουργούς της γενιάς του. Και σίγουρα έναν από τους πιο ευφυείς.
Ένα ακόμα από τα στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν είναι πως δεν αγαπά να ακολουθεί το παραδοσιακό πρόγραμμα της γαλλικής εβδομάδας μόδας. Αντιθέτως, επιλέγει αυτόνομα το πότε και το που θα παρουσιάσει την εκάστοτε συλλογή του. Από τη μοντερνιστική βίλα σε μια πλαγιά του Κάπρι και το μουσείο τέχνης έως το χωράφι με τις λεβάντες, ο σχεδιαστής γνωρίζει καλά πως να δημιουργεί shows που να έχουν απήχηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και να εντυπώνονται στο μυαλό. Για την collection λοιπόν που αφορά στη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025, ο Simon Porte Jacquemus δεν πήγε μακριά. Όρισε ως τοποθεσία το ιστορικά διατηρημένο διαμέρισμα του Γάλλου αρχιτέκτονα Auguste Perret και της συζύγου του Jeanne Cordeau, στην οδό Rue Raynouard 51 στο Παρίσι.
"Το διαμέρισμα είναι ένα αριστούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής, ένα εξαιρετικό μνημείο του έργου του αρχιτέκτονα, σχεδιασμένο από και για τον ίδιο", ανέφεραν οι σημειώσεις της επίδειξης που τοποθετήθηκαν στις θέσεις των καλεσμένων. "Αποτελεί το μανιφέστο της σπουδαιότερης αρχιτεκτονικής παραγωγής της δεκαετίας του 1930 στο Παρίσι και ένα ουσιαστικό ορόσημο στο έργο του Auguste Perret". Με την εν λόγω επιλογή της τοποθεσίας, ο σχεδιαστής φάνηκε να τοποθετεί τον εαυτό του με τόλμη και λαχτάρα μέσα στην παράδοση του εμβληματικού γαλλικού design, που αφορά τόσο την αρχιτεκτονική όσο και τη μόδα.
Η συλλογή του Jacquemus ονομάστηκε "La Croisière", δηλαδή "Η κρουαζιέρα” και ήταν σαφές πως ο σχεδιαστής οραματιζόταν τι φορούσαν οι άνθρωποι που αγαπούσαν τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοια, αλλά και την υψηλή ραπτική. Ο χώρος του show ήταν κομψός και minimal με τις ζεστές γήινες αποχρώσεις να πρωταγωνιστούν. Οι καλεσμένοι ήταν ελάχιστοι, πιο συγκεκριμένα μόλις 40, έτσι το show έμοιαζε περισσότερο με μία συγκέντρωση φίλων. Ανάμεσα σε εκείνους που βρέθηκαν στο κοινό ήταν η Pamela Anderson, η Carla Bruni, η Audrey Tautou, ο Stefon Diggs και ο Central Cee, οι οποίοι παρακολούθησαν τα A-list μοντέλα, όπως οι Christy Turlington, Liya Kebede, Doutzen Kroes και Eva Herzigova να φορούν τη συλλογή του Jacquemus και να περπατούν στον χώρο. Στη μέση του σαλονιού ήταν τοποθετημένο ένα άγαλμα του Aristide Maillol.
Όσον αφορά στη συλλογή λοιπόν, ο Jacquemus απέδειξε πως θέλει να αποδείξει πως μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από ό,τι έχουμε δει μέχρι στιγμής. Ήταν μία συλλογή πολύ πιο ώριμη, πιο ολοκληρωμένη και όχι τόσο αναμενόμενη. Θέλησε να δείξει πως μπορεί να κάνει υψηλή ραπτική. Πηγή έμπνευσης του άλλωστε ήταν η πορεία της Gabrielle Chanel και του Christian Dior, οι οποίοι εκτός από τη Γαλλία, κατάφεραν να κατακτήσουν και την Αμερική. Αυτό είναι και το όνειρο του Simon, να ανοίξει δηλαδή και δεύτερο κατάστημα μετά από εκείνο της Νέας Υόρκης, στο Λος Άντζελες.
"Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί πιέσαμε πολύ το ατελιέ με αυτή τη συλλογή", δήλωσε ο σχεδιαστής, επισημαίνοντας ότι ένα φόρεμα από φτερά φτιάχτηκε με τη βοήθεια του Lemarié, ενός εξειδικευμένου εργαστηρίου που ανήκει στον οίκο Chanel. Εν γένει, η συλλογή είχε σαφείς αναφορές στους σχεδιαστές που αγαπά και θαυμάζει ο Simon. Πολλές δημιουργίες θύμιζαν το έργο των Schiaparelli, Alaïa και Chanel. Ωστόσο, παρατηρώντας τες καλύτερα, δεν αισθάνεται κανείς πως πρόκειται για αντιγραφή. Ο σχεδιαστής προσπάθησε να αποκωδικοποιήσει τα στοιχεία που υπάρχουν στο DNA των εν λόγω οίκων και να τα φέρει στα μέτρα του. Το αποτέλεσμα ήταν μία συλλογή που έχει σαφείς αναφορές σε κλασικούς, διαχρονικούς κώδικες της μόδας, παρουσιασμένα με έναν πιο μοντέρνο τρόπο.
Απόδειξη πως ο Simon Porte Jacquemus αγαπά να κάνει τα πράγματα με τον δικό του, απόλυτα μοναδικό τρόπο είναι και το γεγονός πως η μαγνητοσκόπηση του show πραγματοποιήθηκε μέσω ενός iPhone 16 Pro.
Το video του show