Το 1951, τη χρονιά που η Ruth Orkin απαθανάτιζε την ατρόμητη "American Girl in Italy" στους δρόμους της Φλωρεντίας, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη γυναικεία ανεξαρτησία, ο οραματιστής ιδρυτής του οίκου Achille Maramotti έθετε τα θεμέλια ενός οίκου που θα γινόταν συνώνυμο της διαχρονικής κομψότητας και της θηλυκής δύναμης: της Max Mara. Ενώ στην κοσμοπολίτικη Ρώμη, οι οίκοι υψηλής ραπτικής εστίαζαν στις κοντέσσες και τις πριγκίπισσες, ο Maramotti, με διορατικότητα, έβλεπε μπροστά. Το όραμά του ήταν να ντύσει τις "συζύγους των τοπικών γιατρών και δικηγόρων", δηλαδή τις γυναίκες που, με την αυξανόμενη ευημερία και την επιρροή τους, θα πρωτοστατούσαν στην κοινωνική αλλαγή. Αυτή η προσέγγιση, που έθετε στο επίκεντρο την ποιοτική ραπτική και τη λειτουργική πολυτέλεια για τη σύγχρονη γυναίκα, ήταν η αρχή μιας αυτοκρατορίας.

Η Bella Figura ή αλλιώς η ψυχή του ιταλικού στιλ
Η Ιταλία του 1950 βίωνε μια θεαματική μεταπολεμική ανάκαμψη, μια περίοδο όπου η "bella figura", δηλαδή η τέχνη του να δείχνεις καλά και να ζεις με στιλ, ανεξάρτητα από τις περιστάσει, έγινε ο στόχος. Από τις σαγηνευτικές "σειρήνες" του Νότου, όπως η Sophia Loren και η Silvana Mangano, μέχρι τις εργατικές μητριάρχες του Βορρά, όλες μοιράζονταν αυτή τη φιλοσοφία. Οι Ιταλοί μάγεψαν τον κόσμο, επιδεικνύοντας έναν μοναδικό συνδυασμό ανεπιτήδευτης κομψότητας και αισθησιακής ζωντάνιας. Ένα στιλ και μία φιλοσοφία που έγινε παγκοσμίως σήμα κατατεθέν.
Ο ιταλικός κινηματογράφος, με ταινίες όπως το "Napoli Milionaria" του De Filippo, το "L’Oro di Napoli" του De Sica και το "Riso Amaro" του De Santis, δεν απεικόνιζε απλώς την αδάμαστη ζωντάνια των Ιταλίδων, αλλά και το στιλ τους.



Ένας φόρος τιμής στο ’50s glamour με σύγχρονη ματιά
Σήμερα, 75 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Max Mara παραμένει σταθερά στο πλευρό της γυναίκας, εξελίσσοντας την κληρονομιά της με κάθε νέα συλλογή. Η τελευταία παρουσίαση, που αφορούσε στη Resort 2026 συλλογή, αποτελεί έναν θρίαμβο της ιταλικής κληρονομιάς και της διαχρονικής κομψότητας, συνδυάζοντας την αναβίωση του παρελθόντος με μια σύγχρονη αισθητική.
Η συνεργασία με την E. Marinella, τον οίκο με τις γραβάτες, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της προσέγγισης. Σχέδια με μοτίβα γραβάτας, που δημιουργήθηκαν το 1951, μεταφέρονται αριστοτεχνικά σε μεταξωτές πιτζάμες, τόσο πολυτελείς που είναι "πολύ καλές για να φορεθούν στο κρεβάτι". Αυτό το παιχνίδι με τα ανδρόγυνα στοιχεία, όπως και τα πουκάμισα με ρίγες σε ροζ και μπλε με λευκούς γιακάδες, θυμίζει τον σύγχρονο "chiattillo", δηλαδή τον κομψό, ελαφρώς ματαιόδοξο Ναπολιτάνο δανδή.

Σε αντίθεση με τις πιο "ανδρικές" γραμμές, η συλλογή αγκαλιάζει τη θηλυκότητα με τολμηρά γυριστά σορτς, που θυμίζουν εκείνα που έκανε διάσημα η Silvana Mangano στο "Riso Amaro". Φυσικά, καμία συλλογή Max Mara δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς τα κλασικά παλτό του οίκου. Με ζώνη, με γιακά-εσάρπα ή με κρόσσια, αυτά τα κομμάτια είναι διαχρονικά και ξεπερνούν με χάρη τις τάσεις. Καθώς η μέρα δίνει τη σκυτάλη στη νύχτα, η συλλογή παρουσιάζει στράπλες επίσημα φορέματα, διακοσμημένα με κρύσταλλα. Τα looks ολοκληρώνονται με τις νέες εκδοχές της εμβληματικής Whitney Bag και λεπτεπίλεπτες μεταξωτές εσάρπες, που θα είναι διαθέσιμες από τις 18 Ιουνίου.




Η Max Mara επέλεξε να παρουσιάσει αυτή τη συλλογή στη Reggia di Caserta ή αλλιώς το Βασιλικό Ανάκτορο της Καζέρτα. Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό θαύμα και ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, που βρίσκεται στην πόλη Καζέρτα, στη νότια Ιταλία. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά βασιλικά ανάκτορα στον κόσμο, συχνά συγκρινόμενο με τις Βερσαλλίες στη Γαλλία και το Escorial στην Ισπανία.






Η θεμέλια λίθος για την κατασκευή της Reggia di Caserta τέθηκε στις 20 Ιανουαρίου 1752, και το σχέδιο ανατέθηκε στον κορυφαίο αρχιτέκτονα της εποχής, τον Luigi Vanvitelli. Ο δημιουργός σχεδίασε ένα επιβλητικό συγκρότημα που συνδύαζε την μπαρόκ μεγαλοπρέπεια με την κλασικιστική συμμετρία, ενώ ένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του είναι οι θεατρικές, κλιμακωτές μαρμάρινες σκάλες. Ακριβώς αυτό το σημείο λειτούργησε ως το ιδανικό σκηνικό για την παρουσίαση της Resort 2026 συλλογής του οίκου Max Mara, η οποία εκτός των παραπάνω, είναι αφιερωμένη στη Νάπολη. Είναι μία ωδή στην "Venere Vesuviana", δηλαδή είναι αφιερωμένη στην περηφάνια, το πάθος και την ενδυνάμωση της Νάπολης και κατ' επέκταση της Ιταλίδας.


