September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Για την Κατερίνα και τη Στέλλα Παπαϊωάννου του Ομίλου LH Group- Παπαϊωάννου η δέσμευση στην πράσινη ενέργεια είναι πράξη ευθύνης

Η Στέλλα και η Κατερίνα Παπαϊωάννου μιλούν στο madamefigaro.gr για τη βιώσιμη διαδρομή που χτίζει εδώ και 50 χρόνια ο Ομίλος LH Group- Παπαϊωάννου (Lapin House, Polo Ralph Lauren, Vilebrequin).

Για την Κατερίνα και τη Στέλλα Παπαϊωάννου του Ομίλου LH Group- Παπαϊωάννου η δέσμευση στην πράσινη ενέργεια είναι πράξη ευθύνης

Από τη συζήτηση για τη βιωσιμότητα στη μόδα μέχρι την ουσιαστική εφαρμογή της, ο δρόμος για μια επιχείρηση είναι μακρύς και απαιτητικός. Ωστόσο, είναι θέμα συνέπειας, αποφασιστικότητας και ηθικής ευθύνης απέναντι στο μέλλον του πλανήτη. Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου, στον οποίο ανήκουν τα γνωστά brands Lapin House, Polo Ralph Lauren και Vilebrequin, έχει αποδείξει ότι η ουσιαστική επένδυση σε ένα βιώσιμο σύστημα φέρνει εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου είναι ένας από τους ελάχιστους στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί πλήρως πράσινη ενέργεια τόσο στα κεντρικά του γραφεία όσο και σε όλο το πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων. Παράλληλα, φροντίζει ώστε κάθε στάδιο της παραγωγής της Lapin House να γίνεται με σεβασμό στο περιβάλλον και αντιπροσωπεύει brands (Polo Ralph Lauren, Vilebrequin, Paul & Shark) που ξεχωρίζουν για τη συστηματική δέσμευση στη βιωσιμότητα.

Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση για την κατασκευή και λειτουργία τριών φωτοβολταϊκών σταθμών στα κεντρικά γραφεία και το δίκτυο καταστημάτων, το madamefigaro.gr συνομίλησε με την Κατερίνα Παπαϊωάννου, Director of Business Development, και τη Στέλλα Παπαϊωάννου, Marketing & Communications Manager του Ομίλου LH Group – Παπαϊωάννου. Μιλήσαμε για την επιλογή του Ομίλου να επενδύσει στην πράσινη ενέργεια, τη σημασία αυτής της επιλογής και τη βιώσιμη μόδα σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του. "Η αλήθεια είναι πως η σχέση μας με τη βιωσιμότητα είναι μια σχέση ζωής", τονίζουν οι δύο κυρίες του Ομίλου LH Group – Παπαϊωάννου, και το γεγονός ότι εκπροσωπούν μια εταιρεία μόδας που έχει φτάσει σχεδόν στο 100% ενεργειακής ανεξαρτησίας απλά το επιβεβαιώνει. 

Lapin Magicland Νέα Κηφισιά
Το Lapin Magicland στη Νέα Κηφισιά.

 

- Ποιοι παράγοντες οδήγησαν τον Όμιλο LHGroup – Παπαϊωάννου στην απόφαση να επενδύσει εκτενώς στην πράσινη ενέργεια και να την εντάξει στον πυρήνα της λειτουργίας του;

Είμαστε, ίσως, η μοναδική εταιρεία μόδας με τόσο ευρύ δίκτυο λιανικής στη χώρα που έχει φτάσει σχεδόν στο 100% ενεργειακής ανεξαρτησίας σε όλα τα φυσικά καταστήματα και γραφεία της, με μηδαμινές εκπομπές CO₂. Στη διαρκή μας προσπάθεια να γινόμαστε καλύτεροι, το πιο πρόσφατο μας εγχείρημα είναι η ουσιαστική επένδυση σε ένα ολιστικό, βιώσιμο σύστημα λειτουργίας και πιο συγκεκριμένα, στην πράσινη ενέργεια.

Για εμάς, η βιωσιμότητα στη μόδα είναι μια διαδρομή. Ξεκινά από την πρώτη σκέψη, πριν ακόμα γεννηθεί ένα σχέδιο, και επεκτείνεται σε κάθε βήμα της δημιουργίας: από την επιλογή των πρώτων υλών, την παραγωγική διαδικασία, τη μεταφορά, τη φιλοξενία του στο κατάστημα μέχρι τη στιγμή που το ρούχο θα φτάσει στα χέρια του τελικού καταναλωτή. Δεν πρόκειται για μια μεμονωμένη πράξη, αλλά για μια αλυσίδα επιλογών που, όλες μαζί, διαμορφώνουν ένα ουσιαστικό και υπεύθυνο αποτύπωμα.

Στη Lapin House, εδώ και πενήντα χρόνια, σχεδιάζουμε κάθε κομμάτι με φροντίδα και αγάπη, επιλέγοντας φυσικά υλικά και φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές. Από τις βαφές και τις εκτυπώσεις μέχρι την επεξεργασία των υφασμάτων, κάθε λεπτομέρεια έχει σημασία. Ανακυκλώνουμε ό,τι μπορούμε: χαρτιά, υφάσματα, κουμπιά, ετικέτες, δίνοντας νέα ζωή σε ό,τι περισσεύει, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί με αγάπη και δημιουργικότητα. Γιατί γνωρίζουμε πως σχεδιάζουμε για τα παιδιά μας και οφείλουμε να τους αφήσουμε έναν καλύτερο κόσμο.

Μέρα με τη μέρα, προσπαθούμε να διευρύνουμε αυτή την οπτική. Αναρωτιόμαστε: πού αλλού μπορούμε να προσθέσουμε αξία; Πού αλλού χρειάζεται και μπορούμε να επενδύσουμε, ώστε να αφήσουμε πίσω μας έναν κόσμο λίγο πιο όμορφο, λίγο πιο δίκαιο; Με ένα δίκτυο 40 φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα, το επόμενο βήμα ήρθε φυσικά: πώς μπορούμε οι χώροι που φιλοξενούν τα ρούχα μας να αντανακλούν την ίδια περιβαλλοντική ευθύνη; Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι ένα ρούχο που έχει παραχθεί με σεβασμό προς τον πλανήτη, θα φτάσει στον πελάτη μέσα από μια εξίσου βιώσιμη διαδρομή;

Και κάπως έτσι, γεννήθηκε η ανάγκη, και η απόφαση, να στραφούμε στην πράσινη ενέργεια. Γιατί αυτό ακριβώς είναι για εμάς η βιωσιμότητα: μια ειλικρινής, πλήρης ιστορία φροντίδας και συνέπειας, πίσω από κάθε προϊόν.

Lapin House
Lapin House


- Σε ποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ξεκίνησε ο Όμιλος LHGroup – Παπαϊωάννου να ενδιαφέρεται για την πράσινη ενέργεια και τις βιώσιμες πρακτικές, και τι αποτέλεσε το έναυσμα για να αρχίσει να χτίζει τη στρατηγική του για ένα περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο λειτουργίας;

Η αλήθεια είναι πως η σχέση μας με τη βιωσιμότητα είναι μια σχέση ζωής – χτισμένη από την πρώτη κιόλας μέρα που γεννήθηκε η Lapin House. Όπως προαναφέραμε, εδώ και πενήντα χρόνια, φροντίζουμε κάθε στάδιο της παραγωγής μας με σεβασμό προς το περιβάλλον, σχεδιάζοντας ρούχα με φυσικά υλικά και εφαρμόζοντας διαδικασίες που σέβονται τον πλανήτη και τον άνθρωπο.

Η συνειδητή στροφή μας στην πράσινη ενέργεια ως ξεχωριστό, στοχευμένο πεδίο ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια. Ζούμε σε μια χώρα πλούσια σε φως και αυτό το προνόμιο δεν θέλαμε απλώς να το απολαμβάνουμε, αλλά να το αξιοποιήσουμε. Κάναμε ένα βήμα παραπάνω: αποφασίσαμε να επιστρέψουμε κάτι πίσω στη φύση, επενδύοντας σε καθαρή, ανανεώσιμη ενέργεια με πραγματικό αντίκρισμα.

Έχουμε φτάσει σχεδόν στο 100% ενεργειακής ανεξαρτησία, αξιοποιώντας αποκλειστικά πράσινη ενέργεια! Το εγχείρημα ήταν πάρα πολύ απαιτητικό. Μας πήρε προσωπικό χρόνο, δέσμευση, μεγάλη αφοσίωση και σημαντικούς οικονομικούς πόρους. Η αλήθεια είναι πως η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια δεν είναι εύκολη υπόθεση, είναι, δυστυχώς, ακόμη πολυτέλεια. Απαιτεί υψηλές επενδύσεις, πολύτιμο προσωπικό χρόνο και αφοσίωση. Γι’ αυτό και παραμένει δυσεύρετη σε μεγάλη κλίμακα.

Ωστόσο, για εμάς το project αυτό ήταν μια φυσική συνέχεια των αξιών που πρεσβεύουμε εδώ και δεκαετίες στην οικογενειακή μας επιχείρηση: να λειτουργούμε με συνείδηση, να σεβόμαστε το αύριο και να μειώνουμε το αποτύπωμά μας στο σήμερα. Έχοντας DNA άρρηκτα συνδεδεμένο με το παιδί, η ευθύνη αυτή γίνεται κίνητρο και ανάγκη μας να αποτελέσουμε παράδειγμα.

Με αποκλειστικά δικά μας κεφάλαια και ένα πολύ μεγάλο όραμα δουλέψαμε σκληρά αλλά καταφέραμε κάτι μοναδικό: να λειτουργούν όλα μας τα φυσικά καταστήματα και τα γραφεία μας στην Ελλάδα με σχεδόν μηδενικές εκπομπές CO₂. Για εμάς, υπευθυνότητα σημαίνει να επενδύεις όχι μόνο σε ό,τι σε κάνει ισχυρότερο επιχειρηματικά, αλλά κυρίως σε ό,τι σε κάνει πιο δίκαιο, πιο αληθινό, πιο ηθικό. Σε πράξεις με ουσία και σε βήματα που δεν αφήνουν πίσω τους ίχνη ρύπανσης, αλλά αποτύπωμα αξιών. Σε επενδύσεις που σε κάνουν περήφανο και πιο πλούσιο ηθικά. Για να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός κόσμου καλύτερο για τα παιδιά μας, ενός κόσμου ραμμένου στα μέτρα τους.

Lapin House

-Ποια είναι τα κύρια οφέλη (εκτός από την κάλυψη ενεργειακών αναγκών) που προκύπτουν από την εφαρμογή των συστημάτων Net Metering και Virtual Net Metering; Και πώς σκοπεύει ο Όμιλος να διευρύνει τη πράσινη στρατηγική του στο μέλλον;

Το ταξίδι μας προς τη μετάβαση του Ομίλου μας στην πράσινη ενέργεια έγινε σταδιακά. Ξεκινήσαμε με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις ταράτσες των κεντρικών μας γραφείων και των showroom μας – στην Κηφισιά και το Περιστέρι – μετατρέποντάς τα, μέσω του συστήματος Net Metering, σε ενεργειακά ουδέτερους χώρους. Με απλά λόγια, η ενέργεια που καταναλώνεται σε αυτά τα σημεία παράγεται επιτόπου, απευθείας από τον ήλιο.

Στη συνέχεια, προχωρήσαμε στη δημιουργία και επένδυση ενός φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 2,8 MW στην Καλαμάτα, σε ιδιόκτητη έκταση 30 στρεμμάτων, το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά για τις ενεργειακές μας ανάγκες. Μέσω του συστήματος Virtual Net Metering, καλύπτουμε πλέον το σύνολο των ενεργειακών απαιτήσεων και των 40 φυσικών καταστημάτων μας – Lapin House, Polo Ralph Lauren, Vilebrequin και Empoli Outlet. Με άλλα λόγια, κάθε κιλοβατώρα που καταναλώνεται στο δίκτυό μας έχει παραχθεί καθαρά και μόνο από τον ήλιο – γεγονός που, στην πράξη, σημαίνει ότι όλες οι δραστηριότητες του Ομίλου μας πραγματοποιούνται με μηδενικές εκπομπές CO₂ στην ατμόσφαιρα.

Για να γίνει κατανοητή η έκταση της προσπάθειας, η ενέργεια που παράγει το φωτοβολταϊκό μας πάρκο καλύπτει τις ανάγκες περίπου 1.300 νοικοκυριών και εξοικονομεί 5.000 τόνους CO₂ κάθε χρόνο. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτή η επένδυση δεν έγινε για την εικόνα, αλλά για την ουσία. Τα οφέλη της δεν αποτυπώνονται μόνο σε αριθμούς, αλλά στην ουσία της προσπάθειας να μειώσουμε το αποτύπωμα που αφήνουμε στον πλανήτη. Να δημιουργήσουμε μια πιο ολιστική, βιώσιμη προσέγγιση, ένα μοντέλο λειτουργίας που κάθε χρόνο θα αφήνει πίσω του λιγότερο και θα προσφέρει περισσότερο.

Για εμάς, η πράσινη στρατηγική δεν είναι ένα έργο με αρχή και τέλος. Είναι μια συνεχής πορεία που εξελίσσεται μαζί με τον κόσμο γύρω μας. Κι όσο εκείνος αλλάζει, εμείς δεσμευόμαστε να αλλάζουμε μαζί του, προς το καλύτερο. Σίγουρα δεν είμαστε τέλειοι, και ίσως να μην γίνουμε ποτέ. Όμως δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε με επιμονή, ειλικρίνεια και σεβασμό προς τον άνθρωπο, τα παιδιά και τον πλανήτη μας.

Polo Ralph Lauren boutique
Polo Ralph Lauren boutique

 

-Δεδομένου ότι ο Όμιλος LHGroup δραστηριοποιείται στον κλάδο της μόδας (Lapin House, Polo Ralph Lauren, Vilebrequin), πώς η δέσμευσή του στην πράσινη ενέργεια σχετίζεται με τις ευρύτερες τάσεις βιωσιμότητας στον χώρο της μόδας; Γιατί κρίνει σημαντική αυτή τη δέσμευση και ποια είναι η ανταπόκριση των καταναλωτών;

Καμιά φορά αναρωτιόμαστε αν, στον χώρο της μόδας, έχουμε κατανοήσει πραγματικά τι σημαίνει περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Είναι μια λέξη που ακούγεται συχνά, γεμάτη βάρος και υποσχέσεις, αλλά με τα χρόνια έχει χάσει τη δύναμή της από την υπερβολική και συχνά επιφανειακή χρήση. Πολλές εταιρείες τη χρησιμοποιούν για να περιγράψουν συλλογές περιορισμένης παραγωγής με μερικά οικολογικά υλικά. Κι έτσι, η ουσία χάνεται. Η βιωσιμότητα καταλήγει να γίνεται εργαλείο marketing αντί για μια αληθινή, βαθιά δέσμευση.

Σε μια διάλεξη με θέμα "Sustainability in Fashion" κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού της Κατερίνας στην Αγγλία, ο Pierre Hardy – εμβληματική φυσιογνωμία με βαθύ αποτύπωμα στην Hermès – περιέγραψε μια εικόνα: μια έγκυος γυναίκα μπαίνει στην Hermès για να αγοράσει το δώρο των 16ων γενεθλίων του παιδιού που κυοφορεί. Θα περιμένει δεκαέξι χρόνια για να το παραλάβει – κι όμως είναι βέβαιη ότι η Hermès θα είναι ακόμη επίκαιρη, ποιοτική, διαχρονική. Αντικρούοντας όλες τις "μεγάλες" ιδέες για πράσινες limited edition συλλογές, ο Hardy περιέγραψε τη βιωσιμότητα με τον πιο απλό και ουσιαστικό τρόπο: ως τη δύναμη ενός προϊόντος να αντέχει στον χρόνο, την τάση, τη μόδα, καταφέρνοντας να μεταφέρεται αναλλοίωτο και επίκαιρο από γενιά σε γενιά, με αποτέλεσμα να "ανακυκλώνεται" μέσα από τη χρήση του.

Έτσι αντιλαμβανόμαστε κι εμείς τη βιωσιμότητα στη Lapin House. Δεν είναι μόνο το να κάνεις κάτι πιο "πράσινο", είναι το να δημιουργείς κάτι που θα αντέξει. Που θα δημιουργηθεί με αγάπη με σκοπό να αγαπηθεί, να ζήσει, να περάσει από παιδί σε παιδί και θα συνεχίσει να έχει λόγο ύπαρξης. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε και εμείς, καθημερινά, εδώ και 50 χρόνια.

Η δέσμευσή μας στην πράσινη ενέργεια δεν υπαγορεύτηκε από κάποια τάση. Οι τάσεις της μόδας, άλλωστε, συχνά λειτουργούν επιφανειακά. Η πράσινη ενέργεια, όμως, απαιτεί ουσιαστική κινητοποίηση, προγραμματισμό και μακροχρόνια επένδυση. Δεν είναι ένα concept καμπάνιας ή μια συλλογή, αλλά μια πράξη ευθύνης. Όταν δημιουργείς ρούχα με διάρκεια, με σεβασμό στην παραγωγή και στόχο να "ζουν" στον χρόνο, η απόφαση να τα στεγάσεις σε έναν λειτουργικά βιώσιμο περιβάλλον είναι η φυσική συνέχεια αυτής της φιλοσοφίας. Όπως έχει πει πολύ στενεμένα ο αγαπημένος μου Ralph Lauren: "I am interested in longevity, timelessness, style not fashion".

Η ανταπόκριση των καταναλωτών επιβεβαιώνει πως όλο και περισσότεροι άνθρωποι εκτιμούν τη διαφάνεια, τη συνέπεια και την αλήθεια πίσω από ένα brand. Όμως, δεν μπορούν να σηκώσουν μόνοι τους το βάρος της αλλαγής. Δεν έχουν πάντα την πληροφορία ή τα μέσα. Είναι δική μας ευθύνη, ως επιχειρήσεις, να πάρουμε θέση, να ηγηθούμε, να επενδύσουμε πρώτοι σε αυτό που σήμερα κοστίζει, αλλά αύριο θα κάνει τη διαφορά.

Κατερίνα Παπαιωάννου
H Κατερίνα Παπαιωάννου

 

-Πώς συνδέεται η δέσμευση του LHGroup – Παπαϊωάννου για βιωσιμότητα και πράσινη ενέργεια με τις ίδιες τις συλλογές μόδας που φιλοξενεί στο δίκτυο καταστημάτων του (Lapin House, Polo Ralph Lauren, Vilebrequin); Είναι κριτήριο για τον Όμιλο να συμβαδίζουν οι πρακτικές του με εκείνες των brands που έχει στο portfolio του;

Κομμάτι της συνεχής προσπάθειας μας να εξελισσόμαστε, να γινόμαστε καλύτεροι, πιο βιώσιμοι και πιο ηθικοί, είναι οι εταιρείες που αντιπροσωπεύουμε και φιλοξενούμε στα καταστήματά μας να είναι brands για τα οποία νιώθουμε περήφανοι. Εταιρείες που δεν μιλούν απλώς για επίκαιρα trends, αλλά αποδεικνύουν με συνέπεια και μια διαχρονική δέσμευση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ralph Lauren, η οποία εδώ και χρόνια δεν αρκείται σε μια Earth Polo συλλογή από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Επενδύει έμπρακτα και ολιστικά, σε αναγεννητικές γεωργικές πρακτικές που βελτιώνουν τη δομή του εδάφους, αυξάνουν την οργανική του ύλη και δεσμεύουν περισσότερο CO₂, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, στηρίζει καινοτόμες τεχνολογίες ανακύκλωσης φυσικών ινών, επενδύει στην κυκλική οικονομία και στη δραστική μείωση της κατανάλωσης νερού στις παραγωγικές της διαδικασίες.

Vilebrequin
Vilebrequin


Όπως η Vilebrequin, που με κάθε μαγιό της "καθαρίζει" τη Μεσόγειο από 200 γραμμάρια πλαστικού και εφαρμόζει τη φιλοσοφία "less is more" ακόμα και στη συσκευασία. Μια εταιρία που μεγάλο κομμάτι της δραστηριότητάς της δεν περιορίζεται στον χώρο της μόδας, αλλά εκτείνεται σε ουσιαστικές, δραστικές ενέργειες, όπως η ίδρυση του Vilebrequin Foundation, ενός ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού με στόχο την προστασία των ωκεανών και των ακτών.

Αντίστοιχα όπως η Paul & Shark, η πιο πρόσφατη προσθήκη στο portfolio του Ομίλου μας. Πέρα από τις ανακυκλωμένες ίνες που χρησιμοποιεί, επενδύει σε στοχευμένα projects για την απομάκρυνση πλαστικών από τους ωκεανούς, υποστηρίζει δράσεις όπως η GUPPYFRIEND για τη μείωση μικροπλαστικών και προχωρά σε ουσιαστικές επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια, με δικά της φωτοβολταϊκά.
 

Αυτό που μας εμπνέει σε όλα αυτά τα brands δεν είναι απλώς ότι κάνουν μια καμπάνια ή λανσάρουν ένα προϊόν με περιβαλλοντικό πρόσημο. Είναι ότι δεν σταματούν ποτέ να εξελίσσονται. Όπως λένε και στη Ralph Lauren, "Progress is the key to success". Δεν αρκούνται στη χρήση ανακυκλωμένων υφασμάτων ή βιώσιμων πρώτων υλών· προσεγγίζουν τη βιωσιμότητα ολιστικά με επένδυση, συνέπεια και διάρκεια. Κι αυτό, τελικά, είναι που κάνει τη διαφορά.

Mattia Reinero, Wholesale Director, Vilebrequin Europe - Stella Papaioannou
Η Στέλλα Παπαϊωάννου με τον Mattia Reinero, Wholesale Director, Vilebrequin Europe

 

- Γιατί πιστεύετε ότι η υιοθέτηση της πράσινης ενέργειας καθίσταται όλο και πιο απαραίτητη για τις σύγχρονες επιχειρήσεις;

Γιατί πολύ απλά, δεν έχουμε πια την πολυτέλεια να αγνοούμε την πραγματικότητα. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις, μεγάλωσαν βλέποντας τα όρια του πλανήτη να δοκιμάζονται – τα δάση να φλέγονται, τις θάλασσες να πνίγονται στο πλαστικό. Η περιβαλλοντική κρίση δεν είναι μια μακρινή απειλή, είναι ήδη εδώ και απαιτεί από όλους μας να πάρουμε θέση. Και ιδιαίτερα από τις επιχειρήσεις, που έχουν τη δύναμη και την ευθύνη να γίνουν φορείς αλλαγής.

Η πραγματική βιωσιμότητα στις επιχειρήσεις δεν είναι εύκολη απόφαση, είναι δέσμευση. Που απαιτεί κόστος, συνέπεια και βαθιά κατανόηση του "γιατί". Δυστυχώς, πολλές σύγχρονες επιχειρήσεις, επηρεασμένες από τις τάσεις, σχεδιάζουν "πράσινες" καμπάνιες με μεγάλα λόγια αλλά ελάχιστο αντίκτυπο. Κι έτσι η ουσία χάνεται και η βιωσιμότητα γίνεται σύνθημα.

Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια συχνά φαντάζει ρίσκο. Δεν αποφέρει άμεση απόσβεση, δεν μεταφράζεται εύκολα σε τζίρους. Όμως η αξία της είναι τεράστια. Όχι μόνο γιατί αλλάζει το αποτύπωμα που αφήνουμε στον πλανήτη, αλλά γιατί μαρτυρά κάτι βαθύτερο: ότι ο επιχειρηματίας έχει κινητοποιηθεί ουσιαστικά, έχει ευθυγραμμίσει τη στρατηγική του με μια αξία που ξεπερνά το προσωπικό συμφέρον.

Στο ερώτημά σας, λοιπόν, αν η υιοθέτηση της πράσινης ενέργειας είναι απαραίτητη, η απάντηση είναι απερίφραστα "ναι". Γιατί αν η επιχειρηματικότητα δεν εμπεριέχει ευθύνη, τότε δεν μπορεί να έχει διάρκεια. Γιατί η αλλαγή στον κόσμο δεν μπορεί να έρθει χωρίς αλλαγή στον καθημερινό τρόπο που λειτουργούμε πίσω από τα φώτα και τις βιτρίνες.

Η πράσινη ενέργεια δεν είναι απλώς μια νέα πηγή. Είναι μια νέα στάση. Ένας τρόπος να πεις "νοιάζομαι" – όχι με λόγια, αλλά με έργα. Και σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, χρειαζόμαστε επιχειρήσεις που δεν ακολουθούν απλώς τις εξελίξεις, αλλά τις οδηγούν. Με ηθικό πυρήνα και με πράξεις που αφήνουν αποτύπωμα αξιών, όχι ρύπων.

Polo Ralph Lauren boutique
Polo Ralph Lauren boutique

 


Η ενεργειακή αυτονομία στον Όμιλο LHGroup – Παπαϊωάννου: