December 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Μόδα

Edward Enninful | Το νέο εγχείρημα του αγαπημένου παιδιού της μόδας έχει πολλά να πει για την εξέλιξη των fashion media

Edward Enninful | Το νέο εγχείρημα του αγαπημένου παιδιού της μόδας έχει πολλά να πει για την εξέλιξη των fashion media Φωτογραφία: Daniele Venturelli/Getty Images/ Ideal Image

Η ΕΕ72 είναι η νέα παγκόσμια εταιρεία ψυχαγωγίας και μέσων ενημέρωσης του Edward Enninful και το περιοδικό 72 το πρώτο της μεγάλο εγχείρημα. Ποιος όμως χρειάζεται ένα ακόμη έντυπο στο απόγειο της ψηφιακής εποχής;

Η περίπτωση του Edward Enninful είναι από εκείνες που σε κάνουν να πιστεύεις ότι πράγματι κάποιοι άνθρωποι έχουν άστρο. Γεννημένος στην Γκάνα το 1972, μετανάστευσε με την οικογένειά του στο Λονδίνο μετά το πραξικόπημα που ανέτρεψε τον πρόεδρο Ignatius Kutu Acheampong το 1985. Η μητέρα του ήταν μοδίστρα, γεγονός που συνέβαλε καταλυτικά, μαζί με το πολυπολιτισμικό χαρμάνι της βρετανικής μητρόπολης, στη διαμόρφωση του προσωπικού του στιλ και εν τέλει στην εισαγωγή του στον κόσμο της μόδας. Ξεκίνησε την καριέρα του ως μοντέλο, συνέχισε ως στιλίστας και μόλις στα 18 του χρόνια ανέλαβε fashion director του αγγλικού επιδραστικού περιοδικού i-D με τα χαρακτηριστικά εξώφυλλα με το κλείσιμο του ματιού. 

Από αυτή τη θέση διαμόρφωσε το zeitgist για περισσότερο από δύο δεκαετίες και παράλληλα με πολλές άλλες συνεργασίες, όπως αυτή με το περιοδικό W, που γεμίζουν το πλούσιο βιογραφικό του, μπήκε στον κόσμο της Vogue ως συντάκτης μόδας για την ιταλική και αμερικανική έκδοση. To 2017 ανέλαβε Editor in Chief της βρετανικής Vogue και μέχρι το 2023 όταν και παραιτήθηκε, έφερε στο έντυπο την αιχμηρότητα που τον διακρίνει μέσα από αυθεντικά πρωτοποριακές ιδέες, αλλά και συμπερίληψη με τον πιο ουσιαστικό τρόπο.

Δίνοντας πραγματικές ευκαιρίες σε νέα ταλέντα και όχι καβαλώντας κάποιο woke κύμα, δε φοβήθηκε στιγμή να ασκήσει πολιτική αγγίζοντας ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα. Ο Edward Enninful αποχώρησε από τη θέση του στην βρετανική Vogue το 2023 για να αναλάβει έναν νέο ρόλο ως παγκόσμιος σύμβουλος δημιουργικού και πολιτισμού στην Condé Nast. Περιγράφει αυτή του την απόφαση ως μία "τώρα ή ποτέ” στιγμή, καθώς η πραγματική του επιθυμία, όπως πολλών δημιουργικών ανθρώπων εκεί έξω, ήταν να κάνει, όπως λέμε, "κάτι δικό του”. 

Από διευθυντής σύνταξης - enterpreneur 

Έτσι γεννιέται η επιχείρηση μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας EE72 με επίκεντρο ένα νέο έντυπο, το 72. Αν και η σφραγίδα του είναι εμφανής σε όλο το περιοδικό, ο Enninful δεν έχει αναλάβει ο ίδιος τη θέση του Editor in Chief, αντίθετα την έδωσε στην πρώην συνάδελφό του στη Vogue, Sarah Harris. H αδελφή του Akua είναι συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος, ενώ ο σύζυγός του Alec Maxwell διευθυντής οπτικής επικοινωνίας. Το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε στις 8 Σεπτεμβρίου με εξώφυλλο την Julia Roberts

Σχολιάζοντας τη μετάβαση από Editor in Chief ενός κορυφαίου περιοδικού μόδας σε επιχειρηματία στο podcast του Bussiness of Fashion με τον  ιδρυτή του, Imran Ahmed, ο Enninful λέει: "Για μένα, το EE72 είναι ένας συνδυασμός όλων όσων έχω κάνει στην καριέρα μου. Είναι πραγματικά το σημείο όπου θέλω να βρίσκομαι τώρα. Θέλω να είμαι ελεύθερος και να μπορώ να κάνω ό,τι θέλω. Θα μπορούσα να είχα δημιουργήσει κάτι πολύ πρωτοποριακό, αλλά ήθελα κάτι που ο καθένας θα μπορούσε να επιλέξει και να νιώσει ευπρόσδεκτος. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό για μένα”. Και αυτή η δήλωση του Enninful κρατά μέσα της ό,τι σκέφτεται και νιώθει όποιος εργάζεται στα fashion media. 

Διαβάστε Επίσης

Το γεγονός ότι ακόμη και κάποιος σαν τον Edward Enninful που έφτασε στο απόγειο της καριέρας του, δουλεύοντας από τα 16 του χρόνια, έχει την ανάγκη να κάνει "κάτι δικό του” υπογραμμίζει ένα από τα μεγαλύτερα βάσανα των δημιουργικών ανθρώπων. Ακόμα κι αν βρεθεί κανείς στη "δουλειά των ονείρων του”, κάτι θα λείπει. Ένα κομμάτι δεν θα ικανοποιείται.

Υπάρχει μία ιδιαίτερη μέθη στο να δημιουργείς του δικούς σου κανόνες. Στο να ηγείσαι εσύ του οράματός σου χωρίς να χρειάζεται να κάνεις εκπτώσεις ή να συμμορφώνεσαι με τις νόρμες και τα στεγανά ενός κατεστημένου, όπως μπορεί να είναι μία αιωνόβια έκδοση, ακόμα κι αν αυτή έχει επανεφεύρει τον εαυτό της δεκάδες φορές στον πολυετή βίο της. Στον Edward Enninful δόθηκε πολλές φορές ο χώρος να εκφράσει την προσωπική του αισθητική, να επιβάλει τη ματιά του πάνω στα πράγματα ακόμα και πολιτικά, όμως ακόμα κι αυτός ο χώρος δεν ήταν ποτέ αρκετός

Edward Enninful
Ο Edward Enninful υπογράφει αντίτυπα του πρώτου τεύχους του περιοδικού 72 στη Νέα Υόρκη, Φωτογραφία: Shannon Finney/Getty Images/ Ideal Image

Το νόμισμα βέβαια έχει δύο όψεις. Η έξαψη που προσφέρει ο πλήρης έλεγχος του δημιουργικού οράματος εκείνου που επιλεγεί το επιχειρείν έρχεται παρέα με μία διαρκή επισφάλεια, άγχος, την απαίτηση για λήψη στρατηγικών αποφάσεων σε μικρό χρονικό περιθώριο, αλλά και την ανάληψη συνεχόμενων ρίσκων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Enninful αποφασίζει να κάνει επίκεντρο της νέας του επιχείρησης ένα έντυπο. Ένα φετίχ, μία ασχολία για λίγους, έναν θεσμό απαξιωμένο ειδικότερα από τις νεότερες γενιές που ενθουσιάζονται με μία ανάρτηση για να την ξεπεράσουν στο αμέσως επόμενο scroll. Γενιές που τα έχουν ήδη δει όλα πολύ πριν καν τυπωθούν. Όμως ο Edward Enninful, που συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της ψηφιακής έκδοσης της βρετανικής Vogue, δεν μπορεί να είναι απλώς ρομαντικός για να επενδύει σε ένα έντυπο. Κάτι έχει στο μυαλό του.

Ονειροπόλος ή πιονέρος; 

Σε μια εποχή που τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης βρίσκονται υπό πίεση να βρουν έναν βιώσιμο δρόμο για το μέλλον, μιας και τα έσοδα από τη διαφήμιση είναι σημαντικά λιγότερα σε σχέση με το παρελθόν, η ίδρυση ενός νέου περιοδικού και μιας νέας εταιρείας μέσων ενημέρωσης είναι μια τολμηρή κίνηση. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η νέα διευθύντρια της αμερικανικής Vogue, Chloe Malle, δήλωσε ότι σύντομα θα μειωθεί ο αριθμός των έντυπων. Πλέον τα περιοδικά θα επικεντρώνονται σε συγκεκριμένα θέματα και θα τυπώνονται σε χαρτί υψηλότερης ποιότητας, ώστε να έχουν συλλεκτική αξία και όχι "μιας χρήσης”.

Η απόφαση της Malle μπορεί να σόκαρε το κοινό έχει όμως λογική βάση. Παρόλο που υπάρχουν ακόμα εκεί έξω τα παράξενα παιδιά που, στα πρότυπα της Carrie Bradshaw, δε χάνουν τεύχος της αγαπημένης τους έκδοσης, έχει απόλυτο νόημα κάθε περιοδικό να αποτυπώνει μια στιγμή της ποπ κουλτούρας, να έχει διαχρονικότητα. Να βρίσκεται στη βιβλιοθήκη σου για να μπορείς να ανατρέξεις οποτεδήποτε σε αυτή, να είναι ένα coffe table κόσμημα. Τι κάνει λοιπόν ο Edward Enninful σε αυτό το κλίμα; 

Διαβάστε Επίσης

Το πρώτο τεύχος του 72 δεν περιέχει παραδοσιακές διαφημιστικές σελίδες. "Θέλω απλώς να είναι μια ιστορία αγάπης για τη δημιουργικότητα", εξηγεί ο Enninful. "Δεν ήθελα να μπω στη βιομηχανία απλώς για να κάνω pay-for-play. Αυτό που δημιουργούμε είναι ένα νέο μοντέλο, ένα μοντέλο που μας διατηρεί δημιουργικά ελεύθερους". Ποιο είναι αυτό; Αρχικά, η εταιρεία (υποστηριζόμενη από μερικούς ιδιώτες επενδυτές) θα έχει βασική της πλατφόρμα τον ιστότοπο ee72.com.

Η Simone Oliver, πρώην αρχισυντάκτρια του Refinery29 που προσλήφθηκε από τον Enninful ως υπεύθυνη περιεχομένου του EE72, χαρακτήρισε την προσέγγισή της ως "slow digital”. Μία αντίσταση στην επιθετική παραγωγή περιεχομένου στην οποία υποκύπτουν πολλά διαδικτυακά μέσα. "Από τις πρώτες μου συνομιλίες με την Akua και τον Edward, ήταν σαφές ότι δεν ενδιαφέρονταν να διατηρήσουν το status quo", λέει η Oliver. "Αυτό που χτίζουν έχει τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσει την εικόνα των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας με έναν τρόπο που είναι τόσο συναρπαστικός όσο και από καιρό αναμενόμενος".

Ο Enniful ετοιμάζεται να ρίξει το βάρος στο μοναδικό πράγμα για το οποίο ο κόσμος διψά και θα διψά πάντα, στην εμπειρία. Ναι, θα υπάρξουν συνεργασίες στην έντυπη και την ψηφιακή έκδοση του 72, αλλά η εμπορική στρατηγική της EE72 θα επικεντρωθεί στις εκδηλώσεις. Ήδη πάρτι για την κυκλοφορία του περιοδικού διοργανώνονται στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Μιλάνο και το Παρίσι, το καθένα με τους δικούς του συνεργάτες (συμπεριλαμβανομένων των Moncler και Google Shopping στη Νέα Υόρκη και Levi’s στο Λονδίνο). 

Δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι ο Edward Enninful έχει και την επιδραστικότητα και την επικοινωνιακή δύναμη και την ατζέντα για να υποστηρίξει αυτό το μοντέλο. Μάλλον, έχει βρει και τα χρήματα. Πρέπει όμως να του αναγνωρίσουμε ότι έχει και την αντίληψη να εκμεταλλευτεί πλήρως τα σημεία του καιρού του. Γνωρίζει ότι τίποτα δεν μπορεί να συναγωνιστεί την αίσθηση του "fomo” που μπορούν να προκαλέσουν μερικά βίντεο από ένα event της EE72 που θα μοιάζει με προνόμιο ενός κλειστού κύκλου ανθρώπων οι οποίοι είναι τόσο σημαντικοί ώστε να βρίσκονται στην guest list του.

Η ανάγκη για συμμετοχή σε αυτό το club λίγων είναι ικανή να δημιουργήσει αξιοσημείωτο hype γύρω από το νέο εγχείρημα του νεότευκτου επιχειρηματία. Μένει να δούμε πως θα διαχειριστεί την σπάνια διορατικότητά του σε δημιουργικό επίπεδο. Πώς θα παράξει με το 72 φρέσκια ποπ κουλτούρα που δεν σοκάρει για να σοκαρεί, που δεν προορίζεται για ένα στιγμιαίο viral, όπως κάθε είδους περιεχόμενο που καταναλώνουμε πλέον, αλλά που είναι προορισμένη να γράψει ιστορία.

Η ύλη του πρώτου τεύχους με εξώφυλλο με την Julia Roberts δεν φαίνεται να κάνει κάτι ιδιαίτερα πρωτοποριακό. Μην ξεχνάμε όμως την πρόθεση του Edward Enninful να κάνει κάτι λαϊκό. Το δήλωσε ξεκάθαρα, "θέλω κάτι που όποιος το επιλέξει να νιώθει ευπρόσδεκτος". Άλλωστε, σε αυτή τη φάση της ζωής του, απελευθερωμένος από πώς θα τον κρίνουν οι άλλοι, φαίνεται πως δεν φοβάται να κάνει λάθη. 

"Ήθελα να δημιουργήσω κάτι από το μηδέν, όπου μπορείς να είσαι ευέλικτος, να μαθαίνεις από τα λάθη σου, να αλλάζεις κατεύθυνση, όλα αυτά τα πράγματα που δεν μπορείς να κάνεις, ίσως, όταν είσαι στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης", καταλήγει ο Enninful και κάθε ρομαντικός της μόδας έχει ανάγκη πιστέψει πως η νέα του πρόταση για τα fashion media όχι απλώς θα επιβιώσει, αλλά θα σχηματίσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον τους.

BEST OF NETWORK