Το πιο πολυαναμενώμενο ντεμπούτο της φετινής Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού ήταν χωρίς αμφιβολία η πρώτη συλλογή του Matthieu Blazy για τον οίκο Chanel. Όλα τα βλέμματα ήταν στεμμένα στο show της συλλογής Chanel Άνοιξη - Καλοκαίρι 2026 και οι προσδοκίες πολύ υψηλές. Το σκηνικό στο ιστορικό Grand Palais, εμπνευσμένο από ένα ηλιακό σύστημα, ξύπνησε τις μνήμες των θεαματικών shows του Karl Lagerfeld, γεμίζοντας την αίθουσα με νοσταλγία και ενθουσιασμό. Ένας ενθουσιασμός που απογειώθηκε με το εναρκτήριο look: ένα tomboy σύνολο - boxy σακάκι, φαρδύ παντελόνι και πουκάμισο Charvet- φόρο τιμής στη θρυλική Gabrielle "Coco" Chanel, που συνήθιζε να δανείζεται τα ρούχα από την γκαρνταρόμπα του συντρόφου της.
"Η Gabrielle Chanel δανειζόταν τα ρούχα του και, με αυτό τον τρόπο, γινόταν ίση του χωρίς να χάνει τη θηλυκότητά της. Αυτό το παράδοξο είναι η ουσία της Chanel", εξήγησε ο Blazy μετά την επίδειξη.
Τιμώντας την κληρονομιά του γαλλικού οίκου, ο Blazy αναμορφώνει τους κώδικες του tweed και μεταμορφώνει το σύμβολο της καμέλιας, δίνοντάς τους νέα πνοή. Το tweed γίνεται ανάλαφρο και ρευστό, ενώ η καμέλια αποκτά μια αφηρημένη, δυναμική μορφή.

Η πρώτη συλλογή του Matthieu Blazy είναι μια ιστορία αγάπης: της αγάπης της Gabrielle Chanel για τον Boy Capel, που ουσιαστικά έβαλε τα θεμέλια για να γραφτεί ο θρύλος του οίκου Chanel, της διαχρονικής αγάπης των γυναικών για το στιλ Chanel, αλλά και του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή με την ιδρύτρια. Η νέα γυναίκα Chanel είναι εδώ, κι είναι μοντέρνα, σέξι, ευδιάθετη, δυναμική, με χιούμορ και αυτοπεποίθηση. Είναι η γυναίκα όπως πρέπει να είναι!
Un Paradoxe — Η αρμονία των αντιθέσεων
Το show ξεκίνησε με μια ανδρική παράδοση: πουκάμισο και παντελόνι, με έμπνευση από τον Boy Capel, τον μεγάλο έρωτα της Gabrielle Chanel. Σήμερα, αυτά τα κομμάτια αναδημιουργούνται και αποκτούν γυναικεία υπόσταση χωρίς να χάνουν τη δύναμη του ανδρικού tailoring. Μάλιστα, ο Blazy συνεργάστηκε με τον ιστορικό οίκο Charvet για τα πουκάμισα της συλλογής, καθώς σ' αυτόν συνήθιζαν να ράβουν τα πουκάμισά τους τόσο ο Capel όσο και η Chanel.

Η έννοια του "παραδόξου" διατρέχει ολόκληρη τη συλλογή: το πρακτικό και το αισθησιακό συνυπάρχουν. Οι αυστηρές γραμμές των σακακιών μαλακώνουν, το tweed αποκτά κίνηση, ενώ τα μεταξωτά υφάσματα αγκαλιάζουν το σώμα με απρόσμενη ρευστότητα. Τα πλεκτά ταξιδεύουν από τη διακριτικότητα της ημέρας στο δράμα της νύχτας. Ένα νέο, ζωντανό δίπολο αρρενωπότητας και θηλυκότητας γεννιέται — εκεί όπου η Gabrielle Chanel ήταν ακριβώς αυτό που ήθελε να είναι: όχι απλώς κάτι, αλλά κάποια.




Le Jour — Μια νέα ανάγνωση του daywear
Η daywear πρόταση του Blazy κινείται μέσα στον χρόνο, αναδομώντας τα κλασικά στοιχεία του οίκου με σύγχρονη ελευθερία. Οι γνώριμες φόρμες αποκτούν μια ζωηρή αίσθηση, σαν να έχουν αγαπηθεί και φορεθεί ξανά και ξανά. Οι 2.55 τσάντες εμφανίζονται "τσαλακωμένες", με το χαρακτηριστικό μπορντό εσωτερικό τους να φαίνεται, ενώ τα tweed κοστούμια αποκτούν "φθαρμένες" άκρες και τα λουλούδια μετατρέπονται σε αφηρημένα μοτίβα.
Η δομή της Chanel —οι καθαρές γραμμές, η αντίθεση του μαύρου και του λευκού— γίνεται όχημα για ένα νέο είδος κομψότητας: ένα καθημερινό αλλά αισθαντικό στιλ που τιμά την αυθεντικότητα της Gabrielle.





L’Universel — Η Chanel του μέλλοντος
Η γλώσσα της Chanel ταξιδεύει παντού, σ' όλο τον κόσμο. Το στοίχημα του Matthieu Blazy είναι να τη φτάσει στα αστέρια. Στο τρίτο σκέλος της συλλογής, τα ανδρικά στοιχεία επιστρέφουν, πιο μαλακά, πιο ρευστά, ενώ οι υφές πειραματίζονται με νέες τεχνικές και υλικά. Τα tweeds και οι υφάνσεις επαναπροσδιορίζονται μέσα από διαφάνειες και χειροποίητα πλεκτά. Τα κοσμήματα —μπαρόκ μαργαριτάρια, γυάλινες σφαίρες και εμαγιέ αλυσίδες— γίνονται μέρος ενός ονειρικού σύμπαντος που ενώνει το ρετρό με το φουτουριστικό, ενώ τα παπούτσια με τις χαρακτηριστικές διχρωμίες ανανεώνονται για να προωθήσουν τη γυναίκα Chanel με σιγουριά στο μέλλον.
Το ντεμπούτο του Matthieu Blazy ολοκληρώνει τα προηγούμενα κεφάλαια στην ιστορία του οίκου Chanel (Lagerfeld, Viard), "βουτά" από το χέρι το πνεύμα της Gabrielle Chanel, και ό,τι εκπροσώπησε ως γυναίκα, πέρα από σχεδιάστρια, και μας την επαναστασυστήνει όχι με τρόπο επαναστατικό ή περίεργο ή ανατρεπτικό, αλλά με τρόπο απλά κομψό και ωραίο και σύγχρονο.




