Το 2025 αναδείχθηκε σε μια χρονιά-ορόσημο για τη βιομηχανία της μόδας, σηματοδοτώντας μια άνευ προηγουμένου κινητικότητα σε δημιουργικές διευθύνσεις, στρατηγικές εξαγορές και τολμηρά στιλιστικά trends. Παρακάτω αναλύουμε τα πιο σημαντικά γεγονότα που κυριάρχησαν στις συζητήσεις και τα social media.
Η χρονιά των μεγάλων αλλαγών
Ο Jonathan Anderson στο Dior: Η ανάληψη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Dior από τον Jonathan Anderson προκάλεσε ενθουσιασμό. Ο Anderson, γνωστός για την πνευματώδη και artful προσέγγισή του στα ρούχα, έφερε μια ριζοσπαστική ματιά στον οίκο, επαναπροσδιορίζοντας τη θηλυκότητα με έναν τρόπο που διέφερε αισθητά από την προκάτοχό του.

Η Awar Odhiang έκλεισε το show του οίκου Chanel: Η επιλογή του μοντέλου Awar Odhiang να κλείσει την πασαρέλα του Matthieu Blazy για τη Chanel αποτέλεσε μια ιστορική στιγμή. Ήταν μια κίνηση που χαρακτηρίστηκε ως ένα ισχυρό μήνυμα συμπερίληψης και αναγνώρισης της διαφορετικότητας στην κορυφή της υψηλής μόδας.

Ο Pierpaolo Piccioli στον οίκο Balenciaga: Ο Pierpaolo Piccioli, μετά την επιτυχημένη του θητεία στον Valentino, έκανε το ντεμπούτο του στον Balenciaga. Η κομψότητα και η ρομαντική του διάθεση θεωρήθηκε η ιδανική, φέρνοντας έναν αέρα φρέσκου, μινιμαλιστικού glamour.

Η τελευταία συλλογή της Maria Grazia Chiuri στον οίκο Dior: Η τελευταία συλλογή της σχεδιάστριας ήταν συναισθηματικά φορτισμένη και αποτυπώθηκε ως η "κληρονομιά" της φεμινιστικής και πολιτικά συνειδητοποιημένης μόδας που καθιέρωσε στον οίκο.
Plus: Η Maria Grazia Chiuri είναι η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια της Fendi. Η Chiuri θα παρουσιάσει την πρώτη της συλλογή για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2026 κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Η σχεδιάστρια εργάστηκε στη Fendi για 10 χρόνια ως σχεδιάστρια αξεσουάρ μεταξύ 1989 και 1999, όπου ηγήθηκε της ανάπτυξης της χαρακτηριστικής τσάντας Baguette του οίκου.
Ο Demna στον οίκο Gucci: Η πρώτη συλλογή του Demna για τον οίκο Gucci λειτούργησε ως μία ανατροπή. Ο σχεδιαστής έφερε την αναγνωρίσιμη anti-fashion αισθητική του σε έναν οίκο συνώνυμο της ιταλικής maximalist πολυτέλειας, δημιουργώντας viral κομμάτια που συζητήθηκαν όσο λίγα.
Η Louise Trotter στον οίκο Bottega Veneta: Η Louise Trotter έκανε το ντεμπούτο της στον Bottega Veneta με μια συλλογή που επαναπροσδιόρισε το Quiet Luxury με έναν πιο "ζεστό" και ανθρώπινο τρόπο, εστιάζοντας στην άψογη τεχνική και τις αθόρυβες, αλλά πλούσιες υφές. Επίσης, μας υπενθύμισε τον λόγο που περισσότερες γυναίκες αξίζει να βρίσκονται στην καλλιτεχνική διεύθυνση οίκων.

Ο Michael Ryder στον CELINE: Ο Michael Ryder ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του CELINE, φέρνοντας έναν αέρα σύγχρονης, αστικής κομψότητας, ενώ παράλληλα έδειξε σεβασμό στην κληρονομιά του μινιμαλισμού του οίκου.
Η Grace Wales Bonner στον Hermès Menswear: Η μετακίνηση της Grace Wales Bonner στην ανδρική ένδυση του Hermès θεωρήθηκε στρατηγική κίνηση, καθώς η σχεδιάστρια είναι γνωστή για την ανάμειξη του tailoring με πολιτιστικές αναφορές, φέρνοντας φρέσκο αέρα στην διαχρονική ανδρική πολυτέλεια.
Η Sarah Burton στον οίκο Givenchy: Η πρεμιέρα της Sarah Burton στην Givenchy ήταν μια από τις πιο πολυαναμενόμενες στιγμές. Η νέα της καλλιτεχνική διεύθυνση ξεκίνησε με μια συλλογή που ισορρόπησε ανάμεσα στην ρομαντική, χειροποίητη, φρέσκια αισθητική της και την αυστηρή, ιστορική κληρονομιά του οίκου.

Οι Jack McCollough και Lazaro Hernandez ανέλαβαν τον οίκο Loewe: Το δίδυμο πίσω από την Proenza Schouler έφερε την αναγνωρίσιμη, artful και συνάμα πρακτική τους αισθητική στον οίκο Loewe, εμβαθύνοντας στην κληρονομιά της χειροτεχνίας με μια φρέσκια, διανοητική διάσταση.
Η Meryll Rogge στον οίκο Marni: Η Meryll Rogge, με τον εκλεκτικό, παιχνιδιάρικο αλλά εκλεπτυσμένο χαρακτήρα της, ανέλαβε τον οίκο Marni, ενισχύοντας την κληρονομιά του στην καλλιτεχνική έκφραση και την απρόσμενη αρμονία.
Ο Glenn Martens στον Maison Margiela: Ο Glenn Martens ανέλαβε τα ηνία του Maison Margiela, φέρνοντας την ικανότητά του για deconstruction και την πειραματική του προσέγγιση στο κλασικό avant-garde πνεύμα του Οίκου.
Ο Duran Lantink στον Jean Paul Gaultier: Ο Duran Lantink, γνωστός για το upcycling και την ανατρεπτική του προσέγγιση, ανέλαβε τη δημιουργική διεύθυνση του Jean Paul Gaultier, τιμώντας την κληρονομιά της πρόκλησης και της χειροτεχνίας.
Αποχωρήσεις και στρατηγική
Η αποχώρηση της Donatella Versace: Η Donatella Versace αποχώρησε από τον οίκο Versace μετά από 27 χρόνια, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής glamour. Plus: Εξαγορά του οίκου Versace από τον όμιλο Prada: Η εξαγορά του οίκου Versace από τον όμιλο Prada ήταν ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά deals της χρονιάς, προκαλώντας αναστάτωση και προβλέψεις για τη νέα στρατηγική πορεία του brand.
Ο θάνατος του Giorgio Armani: Ο θάνατος του θρυλικού Giorgio Armani συγκίνησε τον κόσμο της μόδας, αφήνοντας πίσω του μια κληρονομιά διαχρονικής, μινιμαλιστικής κομψότητας.

Vital, τάσεις, likes
Η εμφάνιση των Labubu και των bag charms: Η άνοδος του αξεσουάρ Labubu και γενικότερα των bag charms έγινε viral, μετατρέποντας τις τσάντες σε "μουσεία" προσωπικότητας και παιχνιδιάρικης έκφρασης.

Η επιστροφή της Chloé Paddington: Η αναπάντεχη "αναγέννηση" της τσάντας Chloé Paddington, με το χαρακτηριστικό μεγάλο λουκέτο, την επανέφερε στο προσκήνιο ως It Bag, επιβεβαιώνοντας τη στροφή στη Y2K νοσταλγία.
Η επιστροφή της Bella Hadid: Η επιστροφή της Bella Hadid στην πασαρέλα του Saint Laurent για την Άνοιξη 2025, μετά από δύο χρόνια απουσίας, ήταν σίγουρα ένα από τα πιο viral γεγονότα της σεζόν.

Το απροσδόκητο show της Coperni στην Disneyland: Η Coperni έκλεισε την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού παρουσιάζοντας το show της στην Disneyland Paris, συνδυάζοντας τη φουτουριστική μόδα με τη μαγεία της παιδικής ηλικίας.

Η επιστροφή της ταινίας "The Devil Wears Prada": Η ανακοίνωση και η έναρξη των γυρισμάτων του sequel της ταινίας "Ο Διάβολος Φοράει Prada" προκάλεσε ενθουσιασμό στους λάτρεις της μόδας. Τα γυρίσματα έχουν ολοκληρωθεί και η ταινία πρόκειται να κάνει πρεμιέρα την 1η Μαΐου του 2026.
Ο Bad Bunny στην Calvin Klein: Η καμπάνια του Bad Bunny για την Calvin Klein, η οποία έσπασε ρεκόρ views και engagement, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή συμπερίληψης και ρευστότητας στη διαφήμιση μόδας.
Το νέο ρεκόρ της Birkin bag: Η προσωπική Hermès Birkin της αείμνηστης Jane Birkin πωλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 8,58 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιούλιο του 2025, τονίζοντας τη διαρκή αξία της μόδας ως πολιτιστικού κειμηλίου.
Το flare τζιν του Kendrick Lamar: Ήταν bootcut ή ήταν flare; Ήταν ανδρικό ή γυναικείο τζιν; Όπως ήταν αναμενόμενο, η εμφάνιση του Kendrick Lamar στο ημίχρονο του Super Bowl ήταν ένα γεγονός που θα μείνει αξέχαστο και αυτό που έγινε αμέσως viral, ήταν το τζιν του. Συνδυασμένο με ένα varsity jacket από τον οίκο Martine Rose και με το styling να το αναλαμβάνει η Taylor McNeil, το τζιν του Lamar, αξίας 1.200 δολαρίων από τον οίκο Celine, πυροδότησε μια έντονη συζήτηση στο διαδίκτυο σχετικά με το ανδρικό ντύσιμο και τους "κανόνες" που το αφορούν. Ο Kendrick Lamar, πάντα πρόθυμος να μας δώσει υλικό για σχολιασμό και αντιπαραθέσεις, κατάφερε για άλλη μια φορά να θέσει ένα καίριο ερώτημα για τα όρια της μόδας και να αποδείξει ότι το risky dressing είναι ο πιο σίγουρος δρόμος προς την επιρροή.

Η Anok Yai κέρδισε το βραβείο "Model of the Year": Η Anok Yai κέρδισε τον τίτλο του "Model of the Year" στα British Fashion Awards, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως η κυρίαρχη δύναμη στις πασαρέλες και τα editorials.
