Η πρώτη couture συλλογή του Haider Ackermann ήταν για τον οίκο Jean Paul Gaultier και ήταν υποδειγματική.
Το τι είναι Υψηλή Ραπτική διαφέρει συχνά από το τι προσδοκάμε απ' αυτή. Η Haute Couture αποτελεί προστατευόμενη ονομασία, έχει κανόνες και εν τέλει κρίνεται (με αντικειμενικά κριτήρια) στην τεχνική, τη δεξιοτεχνία στη κατασκευή του ρούχου. Η δημιουργικότητα, από την άλλη, που συναντάμε ως προσδιοριστικό και στους τίτλους (creative directors) των επικεφαλής σχεδιαστών των οίκων αποτελεί ένα διαφορετικό κεφάλαιο που κρίνεται από την (υποκειμενική) αντίληψη, το γούστο, τα διαφορετικά ερεθίσματα και συναισθήματα που γεννά στους αποδέκτες της. Συχνά, αυτή η δημιουργικότητα ξεπερνά τα όρια της φαντασίας βάζοντας ψηλότερα και τον πήχη της τεχνικής. Συχνά, αυτή η δημιουργικότητα γίνεται αφορμή για διχογνωμίες, αμφιβολίες και διχασμό για το τι και ποιους τελικά εκπροσωπεί , σε τι αναφέρεται και πως αφορά το αυτονόητο της μόδας: το ντύσιμο.
Η ισορροπία ανάμεσα στο όραμα του δημιουργικού διευθυντή και τον σκοπό του ρούχου, το να φορεθεί, και τη συνθήκη της κομψότητας πολλές φορές μοιάζει εύθραυστη- χωρίς, ασφαλώς, να παραβλέπουμε το γεγονός ότι ο καθένας θα μπορούσε να υιοθετήσει όποιο στιλ επιθυμεί, ακόμα και το πιο γκροτέσκο, προκλητικό, κραυγαλέο κ.ο.κ. Εκείνη ωστόσο η στιγμή που η υψηλή ραπτική συναντιέται με τη δημιουργικότητα που αγγίζει τα όρια χωρίς να τα ξεπερνά, η στιγμή που επιτυγχάνεται η τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην αψεγάδιαστη εκτέλεση και την twist δημιουργικότητα, γίνεται συνήθως αποδεχτή ως αριστεία. Αυτό ακριβώς ήταν και η haute couture συλλογή που ο Haider Ackermann παρουσίασε ως guest designer για τον οίκο Jean Paul Gaultier.
To show στο Παρίσι
Το show με guest σχεδιαστή τον Haider Ackermann παρουσιάστηκε στα κεντρικά του οίκου JPG στο Παρίσι και η πασαρέλα που το φιλοξένησε στήθηκε έτσι ώστε να θυμίζει παλιό παριζιάνικο couture salon με τα μοντέλα να ενισχύουν στην αίσθηση αυτή με την επιτηδευμένη, σχεδόν θεατρική, κίνησή τους. Σε κεντρική θέση στο front row βρισκόταν, βεβαίως, ο Jean Paul Gaultier, ο πρωτοπόρος και αιρετικός της γαλλικής couture, που όταν ένιωσε ότι ήρθε η στιγμή να αποσυρθεί από τις συλλογές αποφάσισε να δώσει βήμα σε νέους ανερχόμενους αλλά και παραγνωρισμένους (βλ. Ackermann) ταλαντούχους σχεδιαστές για να συνεχίσουν το όραμά του. Ή έστω, να κρατήσουν ζωντανό τον μύθο του εμβληματικού οίκου του.
Διάβασε τη συνέχεια στο harpersbazaar.gr