Εκλεπτυσμένα μπουκάλια και unisex πρωτότυπες συνθέσεις χαρακτηρίζουν τις συλλογές υψηλής αρωματοποιίας.
Τα γνωστά και ως "niche" αρώματα δεν είναι κάτι καινούριο. Μεγάλοι οίκοι είχαν ήδη ξεκινήσει να προτείνουν συνθέσεις υψηλής αρωματοποιίας από τις δεκαετίες του ’70 και του ’80. Πλέον όμως στις μέρες μας υπάρχει μια τεράστια πληθώρα νέων αρωματικών συλλογών που κυκλοφορούν κάθε χρόνο και φέρουν την υπογραφή σπουδαίων αρωματοποιών ή κορυφαίων οίκων.
Η υψηλή αρωματοποιία είναι πια προσβάσιμη σε όλους, αφού τα πολύτιμα eaux de parfum διατίθενται σε καταστήματα καλλυντικών σε όλη τη χώρα αλλά και online, και έχει μια διαφορετική πρόταση για τον καθένα. Παρόλο που είναι προσβάσιμη, δεν είναι και προσιτή, καθώς ένα niche άρωμα στοιχίζει κατά μέσο όρο 200 ευρώ. Γιατί, λοιπόν, να προτιμήσει κάποιος ένα τόσο ακριβό προϊόν και να επενδύσει σε αυτό; Τι κάνει μια δημιουργία υψηλής αρωματοποιίας να διαφέρει από τα υπόλοιπα αρώματα που κυκλοφορούν ευρέως;
Αρχικά τα πολυτελή αρώματα γεννήθηκαν από την ανάγκη των δημιουργών να πειραματιστούν, να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα και να συνθέσουν ένα διαφορετικό, πρωτότυπο eau de parfum χωρίς να έχουν την πίεση της οικονομικής επιτυχίας.
Έτσι, ιστορικοί οίκοι, όπως οι Diptyque, Serge Lutens, Hermès και Guerlain, άφησαν ελεύθερους τους αρωματοποιούς τους να αναπτύξουν το ταλέντο και τη φαντασία τους και πρότειναν, αρχικά σε μικρή κλίμακα και περιορισμένο κοινό, τις πρώτες niche δημιουργίες, που σιγά σιγά εξελίχθηκαν σε ολόκληρες συλλογές. Νότες που ξαφνιάζουν και δεν περιμένεις να συναντήσεις σε ένα άρωμα, όπως το σύκο, το δέρμα ή το oud, συχνά αποτελούν την καρδιά ενός πολυτελούς eau de parfum και κερδίζουν ένα σημαντικό μέρος του κοινού.
Γλυκά, ξυλώδη, λουλουδάτα, πράσινα και φρέσκα, ό,τι κι αν φανταστεί κανείς, θα το βρει ανάμεσα στα niche αρώματα. Χάρη στην ελευθερία κινήσεων που έχουν, οι αρωματοποιοί δημιουργούν κάθε είδους σύνθεση και μυρωδιά και δοκιμάζουν διαφορετικούς συνδυασμούς συστατικών. Ακόμη και μέσα στις ήδη ολοκληρωμένες συλλογές πολυτελών αρωμάτων συχνά προκύπτουν υποομάδες με πιο δροσερές ή πιο αισθησιακές προτάσεις. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να αποκτήσεις μια πλήρη αρωματική γκαρνταρόμπα και να αλλάζεις αρώματα ανάλογα με τη διάθεση, την περίσταση, την εποχή και την εμφάνισή σου.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα των πολυτελών αρωμάτων είναι πως, χάρη στην ελευθερία που απολαμβάνουν οι δημιουργοί τους, έχουν μια δομή πολύ διαφορετική από αυτήν των αρωμάτων ευρείας κυκλοφορίας. Συνήθως είναι πιο απλά και επικεντρωμένα σε συγκεκριμένες νότες και δεν έχουν στόχο να αρέσουν σε όλους, αλλά να ικανοποιήσουν εντελώς διαφορετικά γούστα.
Το γεγονός αυτό διευκολύνει τους συνδυασμούς και το αρωματικό layering, μπορείς δηλαδή να συνδυάσεις περισσότερα από ένα αρώματα και να δημιουργήσεις τη δική σου μοναδική signature μυρωδιά, που θα σε συνοδεύει και θα σε κάνει να ξεχωρίζεις. Τέλος, τα niche αρώματα δεν έχουν φύλο, απευθύνονται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες και μπορούν όλοι να τα φορέσουν.
Editor's Choice:

Eau de Parfum A Balm of Calm της συλλογής Potions & Remedies του οίκου Penhaligon’s (Attica).

αρώματα

Άρωμα με νότες φρούτων και λουλουδιών Soleil Neige της Private Collection του Tom Ford.

Γήινο και μυστηριώδες άρωμα Noir Kogane της συλλογής Privé του Armani.

Άρωμα APOM του Maison Francis Kurkdjian (Attica).

Unisex άρωμα με ζεστές νότες ξύλων Story of Your Life της Etat Libre d’Orange.

Άρωμα με εκλεπτυσμένη λουλουδάτη σύνθεση Guidance 46 του οίκου Amouage.

Αισθησιακό Eau de Parfum Comète από τη σειρά Les Exclusifs της Chanel.

Άρωμα Old Fashioned της συλλογής The Liquors του οίκου Kilian.