Wedding season
Συνδεδεμένα με μυστικιστικές τελετές, αυτοσχέδιες θεραπευτικές συνταγές αλλά και εξαγνισμό σώματος και πνεύματος, τα αρώματα είναι γνωστά από την αρχαιότητα και συνεχίζουν να έχουν μια θέση ξεχωριστή στη ζωή μας. Πώς όμως αλλάζουν οι ανάγκες μας σε εποχές όπου η ελεύθερη κίνηση είναι περιορισμένη και το άγχος αυξημένο; Τι ρόλο έχει το άρωμα στη ζωή μας και πώς αυτός θα αλλάξει στη μετα-COVID-19 εποχή; Μια αναδρομή στο παρελθόν, τα συμπεράσματα του πρόσφατου παρόντος αλλά και οι προβλέψεις για το άμεσο μέλλον σκιαγραφούν τους νέους κώδικες που διέπουν την αρωματοποιία και καθορίζουν τις επιλογές μας.
Η ιστορία των αρωμάτων
Στην αρχαία Αίγυπτο ο αρωματοποιός είχε ρόλο ιερέα και θεραπευτή, ενώ μέχρι το 17ο αιώνα έφτασε να ταυτίζεται με το φαρμακοποιό, που εκείνη την εποχή κατείχε και τα μυστικά της αρωματοθεραπείας. Έπρεπε να φτάσουμε στο 19ο αιώνα, όταν ήταν αυτοκράτορας ο Ναπολέων, ο οποίος έβαλε τέλος στη συσχέτιση της υγείας και της θεραπείας με τα αρώματα και ανέδειξε τη σημασία της υγιεινής, ώστε ο ρόλος του αρωματοποιού να διαχωριστεί ξεκάθαρα από αυτόν του γιατρού. Οι αρωματοποιοί συνέβαλαν στη μάχη για την προώθηση της υγιεινής με τη δημιουργία αρωματικών σαπουνιών και eaux de cologne. Στον 20ό αιώνα το άρωμα κατέστη ένα καταναλωτικό αγαθό που απευθυνόταν αρχικά στην ελίτ και στη συνέχεια στο ευρύ κοινό.
Παρόν και μέλλον
Αυτό που δείχνει η εμπειρία από επιδημίες που ξέσπασαν τον 20ό αιώνα (ισπανική γρίπη, AIDS) αλλά και από οικονομικές και κοινωνικές κρίσεις που η ανθρωπότητα έζησε τα τελευταία 100 χρόνια είναι πως σε δύσκολες στιγμές ο κόσμος αναζητά αρώματα φρέσκα, δροσερά, που θυμίζουν καθαριότητα και φύση.

Σήμερα το άρωμα είναι μια μικρή απόλαυση που βελτιώνει άμεσα τη διάθεση, γι’ αυτό και πολλοί προσθέτουν λίγες σταγόνες στην υφασμάτινη μάσκα τους ή δοκιμάζουν αρωματικά κεριά και αρώματα χώρου για να δημιουργήσουν ήρεμη και ευχάριστη ατμόσφαιρα στο σπίτι, στο οποίο περνούν πολλές ώρες. Εφόσον δεν είναι δυνατό πάντα να επισκεφθούν ένα κατάστημα και να δοκιμάσουν νέα αρώματα, οι περισσότεροι στρέφονται σε γνώριμες μυρωδιές που αποτελούν σταθερή αξία ή κινούνται σε παραλλαγές των κλασικών.

Επιπλέον, οι ευωδιές που μας ταξιδεύουν στην ύπαιθρο και τη φύση, που μας έχουν λείψει, είναι αυτές που έχουν και τη μεγαλύτερη απήχηση. Όπως όλα δείχνουν μετά το τέλος αυτής της πανδημίας η αγορά των αρωμάτων θα γίνει πιο επιλεκτική, με μικρότερη γκάμα, που δε θα μπερδεύει το κοινό, αλλά θα το διευκολύνει στην επιλογή του. Τέλος, η στροφή σε αρώματα που βασίζονται στη λογική της βιώσιμης ομορφιάς και έχουν ανακυκλώσιμες συσκευασίες θεωρείται πλέον μονόδρομος.

Si Nacre Edition, Giorgio Armani
Classic revisited
Αγαπημένες, δοκιμασμένες, σταθερές αρωματικές αξίες που επιστρέφουν σε συλλεκτικές συσκευασίες ή με ελαφρώς διαφορετικές συνθέσεις. Το Chloé του ομώνυμου οίκου εμπλουτίζεται με νότες μανταρινιού, το Beautiful Absolu γιορτάζει τα 35 χρόνια του θρυλικού αρώματος της Estée Lauder με ανανεωμένη σύνθεση και συσκευασία που φέρει την υπογραφή του Andy Warhol.


Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr