top article

Μετά από 15 μέρες χαλάρωσης, ξεγνοιασιάς και παρασπονδιών είναι πλέον η σειρά μας να νιώθουμε λίγο σαν... γεμιστή γαλοπούλα. Εάν ανήκεις κι εσύ στην κατηγορία των γυναικών που πρόσφατα επέζησαν από το σοκ που υπέστησαν μόλις ανέβηκαν στη ζυγαριά, πάρε βαθιά ανάσα και άρχισε από σήμερα κιόλας να ακολουθείς τις συμβουλές μας:

Βάλε ρεαλιστικούς στόχους

Μην περιμένεις να επιστρέψεις στα κιλά σου μέσα σε δυο μέρες. Αντίθετα, το να χάσεις 1-1.5 κιλό την εβδομάδα είναι ένας ρεαλιστικός στόχος. Μείνε πιστή σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής και θα τα χάσεις -μπορεί να σου φανεί ότι ο χρόνος περνάει βασανιστικά αργά, αλλά μόνο έτσι το αποτέλεσμα θα είναι σταθερό και μόνιμο!

Διάλεξε το σωστό πρωινό

Όχι, η σκέψη ότι μετά από όσα έφαγες στις γιορτές δεν σου αξίζει τίποτα περισσότερο από έναν σκέτο καφέ το πρωί, δεν είναι σωστή! Ένα καλό πρωινό θα βάλει μπρος το μεταβολισμό σου και θα σε βοηθήσει να μην πεινάς την υπόλοιπη μέρα. Η ιδανική επιλογή είναι κάτι που περιέχει πολλές φυτικές ίνες και άπαχη πρωτεΐνη, όπως ένα γιαούρτι 2% με βρώμη, μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης και αβγό βραστό ή γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης.

Μη στερείσαι τις γευστκές απολαύσεις

Μπορείς να εξακολουθείς να τρως νόστιμα φαγητά, χωρίς να το παρακάνεις με τις θερμίδες! Απλά, αντί να χρησιμοποιείς περισσότερο αλάτι ή λιπαρές ουσίες για να δώσεις γεύση στα πιάτα σου, δοκίμασε να ενισχύσεις με άλλους τρόπους τη νοστιμιά τους, όπως προσθέτοντας για παράδειγμα κανέλα, τζίντζερ και άλλα μπαχαρικά που, επιπλέον, αυξάνουν το μεταβολισμό και διευκολύνουν τη διαδικασία της πέψης.

Κράτα ένα μέρος για αργότερα

Βάλε στο πιάτο σου όσο φαγητό νιώθεις ότι θέλεις να φας και στη συνέχεια αφαίρεσε το ένα τρίτο, βάλτο σε ένα δοχείο στο ψυγείο και φάτο στο βραδινό ή την επόμενη μέρα. Θα γλιτώσεις ένα σωρό θερμίδες και θα βοηθήσεις τον οργανισμό σου να συνηθίσει σιγά σιγά να τρώει (ξανά) μικρότερες ποσότητες.

Φάε μια μπανάνα

Ένα μέρος από το φούσκωμα που νιώθεις μετά τις κραιπάλες των γιορτών οφείλεται σε κατακράτηση υγρών και όχι ακριβώς αύξηση του βάρους σου. Για να απαλλαγείς από τα περιττά υγρά θα χρειαστείς περισσότερο κάλιο, ένα ιχνοστοιχείο που υπάρχει στις μπανάνες, το γάλα και το γιαούρτι. Άλλη μια καλή ιδέα είναι να μειώσεις το αλάτι που καταναλώνεις.

Κάνε 10 λεπτά διάλειμμα

Σύμφωνα με έρευνες, κάθε μικρή ή μεγάλη λιγούρα για κάτι γλυκό ή αλμυρό δεν κρατάει περισσότερο από δέκα λεπτά. Όταν λοιπόν σου καρφωθεί στο μυαλό η ιδέα να φας τον τελευταίο κουραμπιέ ή να παραγγείλεις μια τυρόπιτα μαζί με τον καφέ σου στο γραφείο, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να απασχολήσεις το μυαλό σου με κάτι άλλο για δέκα λεπτά. Πλύνε τα πιάτα ή απάντησε στα email σου και το πιθανότερο είναι πως όταν τελειώσεις δεν θα σκέφτεσαι πια το φαγητό.

Πες όχι στη ζάχαρη

Ένα πρώτο βήμα για να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου είναι να απέχεις μερικές μέρες από την πρόσθετη ζάχαρη. Μπορείς να φας λίγο μέλι όταν θέλεις κάτι γλυκό ή κάποιο φρέσκο ή ξερό φρούτο όπως μήλο, αχλάδι, σταφίδες ή σύκο που θα καλύψει την ανάγκη σου για γλυκό δίνοντάς σου επιπλέον πολύτιμες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.

Ιούλιος 2018

>