top article

Πόσες φορές έχεις αγανακτήσει που τα τρία κιλά που έχασες με ώρες ποδηλάτου και αυστηρή δίαιτα, μπορούν να επανέλθουν στο σώμα σου μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο που περνάς σε διακοπές ή στο πατρικό σου;

Οι περισσότεροι (όλοι) έχουμε προβληματιστεί με αυτή την αδικία της φύσης και της βιολογίας, αλλά ο επιστήμονας διατροφολόγος Tim Crowe έδωσε μερικές απαντήσεις για το φαινόμενο σε συνέντευξή του. 

Όπως υποστήριξε, ένας από τους λόγους που κερδίζουμε γρηγορότερα βάρος είναι οι εξαντλητικές δίαιτες που επιβάλλουμε στους εαυτούς μας, με αποτέλεσμα ένα διαρκές αίσθημα πείνας. "Η επίδραση της πείνας στην αύξηση του βάρους είναι τρεις φορές ισχυρότερη σε σχέση με τον κακό μεταβολισμό. Ειδικά αν αυτά τα δύο συνδυαστούν, είναι αδύνατο το βάρος που χάνεται να μην επιστρέψει ιδιαίτερα σύντομα". 

Επομένως, προσπάθησε να αποφύγεις τις υπερβολές όταν ακολουθείς μια δίαιτα και να μη δημιουργείς στον εαυτό σου το συναίσθημα της στέρησης, γιατί είναι πολύ πιθανό να θέλεις να αναπληρώσεις στο διπλάσιο όταν φτάσεις στα επιθυμητά κιλά σου. 

Επιπλέον, το mindset παίζει σημαντικό ρόλο- αν αντιμετωπίζεις τη δίαιτα και την υγιεινή διατροφή σαν ένα on-off project είναι πολύ πιθανό να καταναλώσεις πολλές "απαγορευμένες" τροφές και να κάνεις υπερβολές στις μέρες "εκτός δίαιτας", παίρνοντας αυτομάτως πολύ περισσότερες θερμίδες σε πολύ λιγότερο χρόνο.

Τελικά, το κλειδί είναι η ισορροπία: φτιάξε ένα πρόγραμμα με μικρά, υγιεινά και χορταστικά γεύματα και άφησε τον εαυτό σου να υποκύψει στους πειρασμούς συχνότερα, αλλά σε μικρές και ελεγχόμενες ποσότητες. 

 

Ιούλιος 2018

>