top article

Συνεργάστηκε η Κλειώ Χούπη, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, ΜMedSc Παθολογία της κύησης (kleiochoupi.com).

Tο "pure eating" είναι μια διατροφή που συνδυάζει το αγνό, σπιτικό και γευστικό φαγητό με την ενσυναίσθηση και την απόλαυση. Με απλά λόγια, σου μαθαίνει το μυστικό για να νιώσεις ικανοποίηση και χαρά μέσα από την τροφή, που θα χαρίσει θρεπτικά συστατικά αλλά και υγεία στον οργανισμό σου.

Ως τάση υπήρχε και παλαιότερα, εξάλλου έτσι μεγαλώσαμε, με το σπιτικό φαγητό της μαμάς και τα ταπεράκια στη σχολική μας τσάντα. Υπήρχαν, όμως, συγκεκριμένες ποιοτικές διαφορές. Σήμερα η μινιμαλιστική προσέγγιση της διατροφής, που ήταν δημοφιλής πριν από μερικά χρόνια, δίνει τη θέση της στην απενεχοποιημένη απόλαυση του φαγητού,
υπό συνθήκες όμως που επιτρέπουν στον παράγοντα "ποιότητα” να μπει στο παιχνίδι και να αναβαθμίσει την όλη διαδικασία.

Αυτό σημαίνει ότι πλέον μπορούμε να δημιουργούμε και να καταναλώνουμε γευστικά και δελεαστικά σνακ που θα ζήλευε ο καθένας, χρησιμοποιώντας, όμως, πιο αγνά και θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα, όλοι θα ζηλεύαμε ένα κέικ σοκολάτας. Ξέχνα τις παλιές κλασικές
συνταγές με τη ζάχαρη και το βούτυρο και δοκίμασε μια νέα συνταγή με κουβερτούρα, παντζάρι και μέλι. Φαίνεται περίεργο, έτσι; Το γευστικό αποτέλεσμα θα σε καταπλήξει!

"Όταν γνωρίζεις την προέλευση των τροφίμων που έχεις στο τραπέζι σου, νιώθεις περισσότερο συνδεδεμένη με τη φύση, το γεύμα σου και, τέλος, με τον εαυτό σου και το σώμα σου, μιας και γνωρίζεις ότι το φροντίζεις μέσα από τα θρεπτικά συστατικά που του προσφέρεις" λέει η διατροφολόγος.

Αυτή η στάση θα σε βοηθήσει να οριοθετήσεις εκ νέου την εμπειρία του φαγητού, δίνοντάς της μια θετική οπτική, μέσα από την οποία θα αισθανθείς απόλαυση και καθόλου ενοχές. "Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση του τρόπου ζωής μας πλέον, που θα σε οδηγήσει σε μια νέα, καλύτερη και υγιέστερη εκδοχή του εαυτού σου" επισημαίνει η ειδικός. Θα νιώσεις έκπληξη μαζί με χαρά βλέποντάς σε γεμάτη ενέργεια και ευφορία.

Τρία tips για να το πετύχεις

1. Δώσε στο γεύμα σου τη μορφή ενός special event μέσα στη μέρα

"Η καθημερινότητά μας τείνει να ισοπεδώνει τα πάντα, εμείς έχουμε εξοικειωθεί με την ανάληψη πολλαπλών καθηκόντων και η ώρα του φαγητού έχει γίνει μια τυπική, εντελώς flat διαδικασία" τονίζει η διαιτολόγος και προσθέτει: "Όταν, όμως, κατορθώσεις να μεταμορφώσεις το ανιαρό σε απολαυστικό, εκτιμώντας την τροφή που έχεις στο πιάτο σου μέσα από τη γεύση και τα θρεπτικά συστατικά που εσύ θα του προσδώσεις, αμέσως θα αισθανθείς πιο όμορφα. Και όλο αυτό δε θα σου πάρει πάνω από λίγα λεπτά. Λίγα λεπτά που θα φέρουν ποιότητα στη ζωή σου. Προσπάθησε, όσο μπορείς, λοιπόν, ακόμα κι αν γευματίζεις στο γραφείο, να κάνεις το χρόνο που διαρκεί το γεύμα σου μια αξέχαστη εμπειρία.

Πέρα από τα υλικά που θα έχεις επιλέξει, που θα απολαμβάνεις συναισθηματικά και γευστικά, καθιέρωσε να τρως αργά, λαμβάνοντας ευχαρίστηση από κάθε μπουκιά. Υπολόγισε ότι θα χρειαστείς για την "ιεροτελεστία” του γεύματός σου 20 λεπτά και μάθε να αφήνεις το πιρούνι σου δίπλα στο πιάτο ενώ μασάς – κάτι που θα βοηθήσει τον εγκέφαλό σου να επικεντρωθεί σ’ αυτό που κάνεις. Ένα έξυπνο tip είναι να αφιερώσεις ένα δευτερόλεπτο για να περιγράψεις το φαγητό που έχεις μπροστά σου. Χρησιμοποίησε λέξεις που θα χαρακτηρίσουν τη γεύση και την υφή του τροφίμου, όπως "νόστιμο”, "πικρό”, "γλυκόξινο”. Με αυτό τον τρόπο θα φέρεις την ενσυναίσθηση στο τραπέζι σου και ακολούθως την απόλαυση".

2. Ανακάλυψε τη χαρά της προετοιμασίας

"Το να προσφέρεις στον εαυτό σου ένα καλό φαγητό είναι δείγμα αυτοσεβασμού και σωστής φροντίδας του εαυτού σου" λέει η Κλειώ Χούπη. "Σίγουρα, για να είναι το κάθε γεύμα σου έτσι όπως πρέπει να είναι, χρειάζεται να του αφιερώσεις λίγο χρόνο και προσοχή, καλό είναι όμως να υπενθυμίζεις τακτικά στον εαυτό σου ότι αξίζεις αυτή την επένδυση. Τα οφέλη, άλλωστε, είναι πολλαπλά. Αφενός παίρνεις όλη την ικανοποίηση της δημιουργίας ενός θρεπτικού φαγητού για σένα και όσους αγαπάς και επίσης έτσι γνωρίζεις πολύ καλά τι ακριβώς υπάρχει μέσα στην κατσαρόλα σου.

Extra bonus: Το γεύμα σου θα είναι πολύ πιο νόστιμο, γιατί θα έχεις χρησιμοποιήσει τα υλικά που ταιριάζουν στις γεύσεις σου. "Σήμερα οι γευστικοί μας κάλυκες δέχονται διαρκώς επίθεση από επεξεργασμένα τρόφιμα, που είναι υπερβολικά αλατισμένα ή ζαχαρωμένα" εξηγεί η ειδικός. "Μαγειρεύοντας όμως όλο και περισσότερο, θα μάθεις να εκτιμάς ακόμα και τις πιο λεπτές γεύσεις που αναδύονται από το φαγητό σου, χρησιμοποιώντας μπαχαρικά και γεύσεις και από άλλους πολιτισμούς".

3. Μην αποκλείσεις από το διαιτολόγιό σου το έτοιμο φαγητό

Το φαγητό σε πακέτο δεν είναι αυτόματα και ανθυγιεινό, σύμφωνα με τη διαιτολόγο. Εξάλλου, πραγματικά δεν έχουν όλοι το χρόνο που χρειάζονται για να μαγειρέψουν το δικό τους σπιτικό φαγητό. "Οι άνθρωποι εκπαιδεύονται να κοιτάζουν τις θερμίδες, αλλά το πιο σημαντικό είναι η ποιότητα των συστατικών που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την παρασκευή του τροφίμου" συνεχίζει και προσθέτει: "Αναζήτησε αγνά και θρεπτικά συστατικά, όπως μια μπάρα ενέργειας με κακάο, καρύδια και αποξηραμένα φρούτα ή πέστο φτιαγμένο μόνο από ελαιόλαδο, βασιλικό, κουκουνάρια και σκόρδο. Φρόντισε τον εαυτό σου, αναγνωρίζοντας ότι αυτό που του χρειάζεται δεν είναι οι τύψεις και οι ενοχές. Αν αγαπάς τη σοκολάτα, απόλαυσε μια φρέσκια μπάρα υψηλής διατροφικής αξίας που έχεις αγοράσει από ένα φούρνο, αντί να μασουλάς μικρά τυποποιημένα μπισκοτάκια κάθε φορά που περνάς μπροστά από τον πάγκο με τις λιχουδιές στο γραφείο".

Πηγή: Shape.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>