top article

Στα 20 σου, οι μεταβολισμός σου είναι πιο γρήγορος, τα hangover πιο ομαλά και ο ύπνος δεν είναι απαραίτητος για να λειτουργήσεις. Οι αλλαγές που έρχονται στα 30 μας δεν είναι δραστικές, αλλά είναι σίγουρα αισθητές.

Όταν πρόκειται για θέματα ευεξίας και ομορφιάς, αυτό που λειτουργούσε όταν ήσουν 21 δεν θα λειτουργήσει απαραίτητα όταν γίνεις 31. Εάν, λοιπόν, έχεις μπει επίσημα στην τρίτη δεκαετία της ζωής σου (η οποία είναι υπέροχη), είναι σημαντικό να κάνεις κάποιες αλλαγές στην καθημερινή σου ρουτίνα για να εξασφαλίσεις την καλύτερη και πιο υγιή εκδοχή του εαυτού σου. 

Ομορφιά

Απολέπιση

Όσο μεγαλώνουμε, τόσο πιο αργός είναι ο κύκλος των κυττάρων μας, με αποτέλεσμα να έχουμε περισσότερα νεκρά κύτταρα του δέρματος και απώλεια λάμψης. Πρόσθεσε την απολέπιση στη ρουτίνα σου δύο φορές την εβδομάδα για να διατηρήσεις τη νεανική λάμψη.

Ενίσχυση των κυττάρων

Καθώς τα κύτταρα αρχίζουν να μειώνουν την κυκλοφορία τους, το δέρμα σου επανέρχεται πιο δύσκολα από τη φλεγμονή και το κολλαγόνο τείνει να σπάει πιο γρήγορα. Όταν αυτή η ελαστικότητα διασπαστεί, το αποτέλεσμα είναι οι μικρές γραμμές γέλιου, το "πόδι της χήνας" και οι σακούλες κάτω από τα μάτια. Η φροντίδας του δέρματος με υαλουρονικό οξύ και προϊόντα τύπου ρετινόλης θα αποδειχτεί σωτήρια. 

Προστασία από το περιβάλλον

Καθώς μεγαλώνουμε, το δέρμα μας γίνεται πιο επιρρεπές σε περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση και η ηλιακή ακτινοβολία. Ακόμα και η οθόνη του υπολογιστή εκπέμπει επιβλαβείς ακτίνες UV. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για να καταπολεμήσεις τη ζημιά που κάνουν στο δέρμα σου αυτοί οι παράγοντες είναι να προσθέσεις βιταμίνες. Η περιποίηση της επιδερμίδας που περιλαμβάνει βιταμίνες C και Ε είναι απαραίτητες για την πρωινή σου ρουτίνα. Εκτός από το αντηλιακό, που θα πρέπει να το φοράς καθημερινά, τα προϊόντα που περιέχουν βιταμίνες θα σε βοηθήσουν να προστατεύεις το δέρμα σου από τους περιβαλλοντικούς στρεσογόνους παράγοντες.

Ευεξία

Μετά τα τριάντα, συνήθως αυξάνονται ακόμα περισσότερο οι υποχρεώσεις. Καριέρα, κατοικίδια, πιθανότατα παιδιά, σχέσεις, γονείς που μεγαλώνουν - όλα αυτά αποτελούν υποχρεώσεις τις καθημερινότητας που μπορεί να προκαλέσουν burnout. Γι' αυτό και είναι σημαντικό να ασχοληθείς με τον εαυτό σου. 

Διατροφή

Δεν αναφερόμαστε σε δίαιτες αλλά στο τι επιλέγεις να τρως. Ο μεταβολισμός σου μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορος όσο στα '20s, όμως αυτή η δεκαετία θα πρέπει να αφορά κυρίως στην υγεία του εντέρου. Η διατροφή σου πρέπει να αποτελείται κυρίως από τρόφιμα που συμβάλλουν στην υγεία του εντέρου. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγεις τη ζάχαρη και να αυξήσεις την πρόσληψη καλών λιπαρών. Και μην ξεχνάς ότι η ζάχαρη κρύβεται σε πολλά "αθώα" τρόφιμα, έτσι ο έλεγχος των ετικετών και η προσοχή στις συνταγές κρίνονται απαραίτητα. 

Φροντίδα του εαυτού σου

Ο διαλογισμός και η γιόγκα θα πρέπει να γίνουν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς σου. Θα πρέπει επίσης να εστιάζεις στην οικοδόμηση περισσότερης άπαχης μυϊκής μάζας καθώς μεγαλώνεις, όπου η yoga και το pilates βοηθάνε αρκετά. Η απώλεια της μυϊκής μάζας είναι ένα φυσικό επακόλουθο της γήρανσης. Λιγότερη μυϊκή μάζα σημαίνει πιο περιορισμένη κινητικότητα και μεγαλύτερη αδυναμία να φροντίσεις τον εαυτό σου όσο μεγαλώνεις. Γι' αυτό είναι σημαντικό να τη χτίσεις τώρα που είσαι δυνατή.

Συμπληρώματα διατροφής

Μετά τα τριάντα, το στρες μπορεί να "τρώει" πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Η ενσωμάτωση συμπληρωμάτων όπως η βιταμίνη D, η βιταμίνη C, τα ωμέγα-3, τα συμπλέγματα Β-βιταμινών και τα προβιοτικά θα πρέπει να αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο της ρουτίνας ευεξίας σου για να καλύψουν τις βάσεις που μπορεί να λείπουν από τη διατροφή σου. 

Ύπνος

Όταν είσαι 22, μπορείς να αντέξεις και με 4 ώρες ύπνο. Μετά τα τριάντα όμως, ο ύπνος γίνεται απαραίτητος και χρειάζεσαι 7 με 9 ώρες κάθε βράδυ. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε ορμονικές ανισορροπίες και να υπνομεύσει την υγεία σου γενικότερα. Σιγούρεψε ότι κοιμάσαι όσο χρειάζεσαι χωρίς διακοπές. 

Ιούλιος 2018

>