top article

Υπάρχουν μέρες που ενώ τρως τη συνηθισμένη ποσότητα φαγητού εξακολουθείς να πεινάς ακόμα και μόλις έχεις τελειώσει το γεύμα σου. "Τσιμπολογάς" διαρκώς κάποιο σνακ αλλά η όρεξή σου είναι αμείωτη όταν φτάνει η στιγμή του κυρίως γεύματος και αναρωτιέσαι τι συμβαίνει στο σώμα σου και έχει σχεδόν τη διπλάσια ανάγκη φαγητού από τη μια μέρα στην άλλη. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, ίσως αυτό το σύμπτωμα συνδέεται με τον ύπνο σου το προηγούμενο βράδυ!

Όπως εξήγησε στο περιοδικό My Body+Soul η διαιτολόγος Chloe McLeod, είναι πιθανότερο να φας περισσότερο όταν σου λείπει ύπνος. Είτε είσαι άυπνη, είτε ο ύπνος σου ήταν απλώς κακής ποιότητας, το σώμα σου παράγει υψηλότερα επίπεδα γκρελίνης- γνωστής και ως "ορμόνης της πείνας". Αντίστοιχα, η λεπτίνη, η ορμόνη που ευθύνεται για το αίσθημα του κορεσμού παράγεται σε μικρότερο βαθμό.

"Αυτό μπορεί να μας δημιουργήσει το συναίσθημα ότι πεινάμε ακόμα κι αν στην πραγματικότητα δε χρειαζόμαστε φαγητό", λέει η McLeod. Όχι μόνο είναι δύσκολο να σταματήσεις τη σωστή στιγμή, αλλά το σώμα σου ζητά ζάχαρη και υδατάνθρακες, δηλαδή τροφή που θα σου δώσει εύκολα και γρήγορα ενέργεια.

Έτσι, αν η όρεξή σου έχει αυξηθεί "ύποπτα" πολύ, ίσως πρέπει να εστιάσεις στο να κοιμάσαι καλά και τις σωστές ώρες. Αν πάλι οι αυξημένες υποχρεώσεις σου δεν σου αφήνουν περιθώρια για να βελτιώσεις άμεσα το ωράριο της ξεκούρασής σου, η McLeod προτείνει να προτιμήσεις τροφές όπως το κριθάρι και τα ρεβίθια που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αλλά και ψάρι, αβοκάντο και ξηρούς καρπούς. 

Ιούλιος 2018

Από το Περιοδικό

The Editor's Blog Σάββατο 09.03.2019

The Editor's Blog: In memoriam

"Ο Karl ήταν doer και achiever. Όμως κανείς δε θα μπορέσει να σου απαντήσει αν ο Lagerfeld ήταν αυτό που έκανε"

>