top article

Comfort zone

  1. Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή Choe Candles | Χειροποίητα, φυσικά κεριά με ελληνική υπογραφή
  2. Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα Οι πιτζάμες των Zara είναι ό,τι χρειάζεσαι τώρα
  3. Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix Οι νέες χριστουγεννιάτικες σειρές και ταινίες του Netflix
  4. Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι Το cosy look της Βίκυς Καγιά είναι ιδανικό για το σπίτι
  5. Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα Πώς θα σταματήσεις να τρως συνέχεια στην καραντίνα
  6. Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh Μένουμε Σπίτι | Απόλαυσε την ψηφιακή συλλογή με 1000 έργα του Vincent Van Gogh
  7. Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι Quarantine Chic | 10 χτενίσματα για να νιώθεις κομψή ακόμα και μέσα στο σπίτι
  8. 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα 10 loungewear σύνολα Zara που είναι τέλεια για την καραντίνα
  9. 10 chic κούπες για να προσθέσεις στη συλλογή σου 10 chic κούπες για να προσθέσεις στη συλλογή σου
  10. 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο 3 μυστικά για ένα χαλαρωτικό και απολαυστικό μπάνιο
  11. Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham Work from home με έμπνευση από τη Victoria Beckham
  12. To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα To χριστουγεννιάτικο βίντεο της Disney είναι ό,τι πιο τρυφερό θα δεις σήμερα
  13. Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown Καραντίνα | Πώς αντιδρά κάθε ζώδιο στο lockdown
  14. 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο 10+2 πράγματα που μας φτιάχνουν τη διάθεση τον Νοέμβριο
  15. Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα Trending | 3 τάσεις της μόδας εμπνευσμένες από τη καραντίνα
  16. 3 σειρές για τον Νοέμβριο 3 σειρές για τον Νοέμβριο
  17. 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα 3 νέα βιβλία να διαβάσεις στην καραντίνα
  18. 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0 50 πράγματα να κάνεις στο lockdown 2.0
  19. 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου 10 κομμάτια από τη νέα συλλογή Zara Home που θα κάνουν πιο cozy το σαλόνι σου
  20. Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish Πώς θα κάνεις ένα lazy outfit να δείχνει πιo stylish
  21. 10+1 κεριά που θα φωτίσουν και θα αρωματίσουν την καθημερινότητά σου 10+1 κεριά που θα φωτίσουν και θα αρωματίσουν την καθημερινότητά σου
  22. 12 φυτά εσωτερικού χώρου ιδανικά για την κρεβατοκάμαρα 12 φυτά εσωτερικού χώρου ιδανικά για την κρεβατοκάμαρα
  23. 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας 5 συνταγές για DIY μάσκες μαλλιών με λάδι καρύδας
  24. 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου 5 tips για να βελτιώσεις τον ύπνο σου
  25. Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν Τα κομμάτια που χρειάζεσαι για τη μετάβαση στη νέα σεζόν
  26. Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού Φθινόπωρο-Χειμώνας 2020: Τα νέα "ugly shoes" που θα δούμε παντού
  27. Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν Color Trends | 5 χρώματα που προτείνουν οι σχεδιαστές γι’ αυτή τη σεζόν

Τα κλασικά tips για να αποφύγεις τις ιώσεις σίγουρα τα ξέρεις: φάε καλά και ισορροπημένα, ξεκουράσου, γυμνάσου. Εμείς, ζητήσαμε τη βοήθεια της Βίρνας Σκουλίδη, διαιτολόγου-διατροφολόγου, MSc Δημόσια Υγεία της Διατροφής, για να τα κάνουμε όλα λίγο πιο συγκεκριμένα.

Η αξία της βιταμίνης C

Όταν μιλάμε για ανοσοποιητικό, μιλάμε για βιταμίνη C, απαραίτητη όχι μόνο για να μην κολλήσεις ιώσεις, αλλά και για τη δομή των οστών, την απορρόφηση σιδήρου και το υγιές δέρμα. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη (ΣΗΠ) βιταμίνης C είναι τα 75 mgr για τις γυναίκες και τα 90 mgr για τους άνδρες. Οι καλύτερες πηγές της είναι η πιπεριά, το ακτινίδιο, ο ανανάς, τα εσπεριδοειδή, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και η ντομάτα. Για να καλύψεις την απαιτούμενη δόση, προσπάθησε να καταναλώνεις τις πέντε μερίδες από τα παραπάνω μέσα στη μέρα.

Τροφές με αντιμικροβιακή δράση

Το σκόρδο και το κρεμμύδι έχουν αντιμικροβιακή και αντιβακτηριακή δράση και κρατούν μακριά σου τις ιώσεις. Συγκεκριμένη ποσότητα που να σε προστατεύει δεν υπάρχει, η διαιτολόγος όμως συνιστά να τα προσθέτεις στα πιάτα σου όσο συχνότερα μπορείς. Plus: Τα προβιοτικά που έχουν και τα δύο βελτιώνουν τη χλωρίδα του εντέρου, το οποίο είναι βασικό όργανο του ανοσοποιητικού. Έχε υπόψη ότι πάνω από το 60% της άμυνας του οργανισμού μας απέναντι στα μικρόβια και στους ιούς βασίζεται στον υγιή βλεννογόνο του εντέρου. Ενίσχυσέ τον όχι μόνο αν νιώθεις να σε τριγυρίζει κρύωμα, αλλά καθημερινά, προσθέτοντας φυσικό γιαούρτι, κεφίρ και τουρσιά στη διατροφή σου. Μία μερίδα την ημέρα από τα παραπάνω μόνο καλό θα σου κάνει.

Βιταμίνη Α για το συνάχι

Αν έχεις "μπούκωμα" στη μύτη, η εν λόγω βιταμίνη θα σε βοηθήσει, καθώς κρατά ενυδατωμένες τις βλεννογόνους της περιοχής αλλά και των πνευμόνων, που έτσι ενισχύονται για να αντιστέκονται πιο σθεναρά σε μικρόβια και ιούς. Η ΣΗΠ είναι τα 700 mgr για τις γυναίκες και τα 900 mgr για τους άνδρες και δεν είναι καθόλου δύσκολο να τα πάρεις από τη διατροφή σου. Σε ένα μεγάλο καρότο υπάρχουν 6 mgr βήτα καροτενίου, ποσότητα την οποία ο οργανισμός μετατρέπει σε 1.000 mcg βιταμίνη A. Επίσης, μία μόνο κόκκινη πιπεριά ή 1/2 φλιτζάνι σπανάκι θα σου δώσει όση βιταμίνη Α χρειάζεσαι την ημέρα. Το συκώτι είναι μακράν η πλουσιότερη πηγή άμεσης πρόσληψης της συγκεκριμένης βιταμίνης. Άλλες καλές πηγές της είναι το ψάρι και ο κρόκος του αβγού, ενώ στο εμπόριο μπορείς να βρεις γάλα εμπλουτισμένο με βιταμίνη Α.

Σκοτσέζικο ντους

Σε μελέτη στην επιθεώρηση North American Journal of Medical Science υποστηρίζεται ότι, εναλλάσσοντας τη θερμοκρασία στο ντους από το ζεστό στο κρύο (κάθε περίπου 3 λεπτά), δημιουργείται στον οργανισμό μια απόκριση που αυξάνει την παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων. Bonus: Ακόμα κι αν δεν είσαι πρωινός τύπος, με ένα τέτοιο ντους θα ξυπνήσεις για τα καλά!

Κάνε "γέφυρα"

Η γυμναστική κάνει καλό, ενισχύει το ανοσοποιητικό αλλά και τη διάθεσή σου. Θέλεις όμως κάτι πιο συγκεκριμένο; Κάνε την άσκηση "γέφυρα": Ξάπλωσε ανάσκελα σε ένα mat, πάτησε καλά τα πέλματα και ανασήκωσε όσο μπορείς τη λεκάνη. Κράτησε τη στάση αυτή για 4-8 αναπνοές. Χωρίς να χαμηλώσεις τη λεκάνη, φέρε τα πέλματα όσο πιο κοντά μπορείς στο κεφάλι και ακούμπησε με τις παλάμες τους αστραγάλους. Στη συνέχεια απελευθέρωσε τα χέρια και άρχισε να κατεβάζεις σταδιακά τον κορμό στο πάτωμα ξεκινώντας από τις ωμοπλάτες. Η στάση αυτή ενεργοποιεί τον θύμο αδένα, ο οποίος είναι βασικός για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού σου.

Βάλε βρόμη στο πρωινό σου

Είναι πλούσια, όπως και το κριθάρι, σε μια υδατοδιαλυτή φυτική ίνα, που ονομάζεται βήτα γλυκάνη. Εκτός από το ότι θα σε κρατήσει χορτάτη για περισσότερο και θα αποφύγεις το τσιμπολόγημα, έχει μια ρυθμιστική επίδραση στο ανοσοποιητικό αυξάνοντας τον αριθμό και τη λειτουργία των προστατευτικών ανοσοκυττάρων.

Λάδι καρύδας

Η καρύδα και το έλαιό της είναι ένα αληθινό superfood. Περιέχει λιπαρά έλαια μακράς αλύσου που ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Συγκεκριμένα, το λάδι καρύδας έχει βρεθεί ότι διαθέτει αντιμικροβιακή δράση, καταστρέφει τους μύκητες και τα βακτήρια και μάλιστα σε μελέτη του Ιατρικού Κέντρου του New York University Langone διαπιστώθηκε ότι συμβάλλει στη γρηγορότερη καταπολέμηση της πνευμονίας.

 

Ιούλιος 2018

>