top article

New season trends

  1. Πώς θα φορέσεις την καμπαρντίνα σου σαν μία πραγματική ιέρεια του στιλ Πώς θα φορέσεις την καμπαρντίνα σου σαν μία πραγματική ιέρεια του στιλ
  2. Οι 3 τάσεις της μόδας στα φορέματα και 10 κομμάτια από τα Marks & Spencer για να τις υιοθετήσεις Οι 3 τάσεις της μόδας στα φορέματα και 10 κομμάτια από τα Marks & Spencer για να τις υιοθετήσεις
  3. Τα φθινοπωρινά κομμάτια που αξίζει να έχεις στη γκαρνταρόμπα σου ανεξάρτητα από τις τάσεις Τα φθινοπωρινά κομμάτια που αξίζει να έχεις στη γκαρνταρόμπα σου ανεξάρτητα από τις τάσεις
  4. 5 φθινοπωρινά σύνολα των Παριζιάνων για άψογες εμφανίσεις 5 φθινοπωρινά σύνολα των Παριζιάνων για άψογες εμφανίσεις
  5. 5 styling tips για τα φθινοπωρινά σου σύνολα από το street style του NYFW 5 styling tips για τα φθινοπωρινά σου σύνολα από το street style του NYFW
  6. Louis Vuitton | Η συλλογή του οίκου με παπούτσια για τη σεζόν Φθινόπωρο - Χειμώνας 2021 Louis Vuitton | Η συλλογή του οίκου με παπούτσια για τη σεζόν Φθινόπωρο - Χειμώνας 2021
  7. Ζέτα Μακρυπούλια | Το look της θα σε πείσει να φορέσεις περισσότερο λευκό το φθινόπωρο Ζέτα Μακρυπούλια | Το look της θα σε πείσει να φορέσεις περισσότερο λευκό το φθινόπωρο
  8. 10 Mango φορέματα που θα σε αναδείξουν ως την πιο καλοντυμένη εργαζόμενη στο γραφείο 10 Mango φορέματα που θα σε αναδείξουν ως την πιο καλοντυμένη εργαζόμενη στο γραφείο
  9. Τα 6 hair trends που προβλέπεται να πρωταγωνιστήσουν το φθινόπωρο Τα 6 hair trends που προβλέπεται να πρωταγωνιστήσουν το φθινόπωρο
  10. Τα 10 κομμάτια από τη φθινοπωρινή συλλογή του Zara που αξίζει να αποκτήσεις Τα 10 κομμάτια από τη φθινοπωρινή συλλογή του Zara που αξίζει να αποκτήσεις
  11. 10 office looks που θα σε κάνουν να ενθουσιαστείς που επέστρεψες στο γραφείο από την τηλεργασία 10 office looks που θα σε κάνουν να ενθουσιαστείς που επέστρεψες στο γραφείο από την τηλεργασία
  12. Αυτή είναι η μεγαλύτερη τάση του φθινοπώρου και την έχεις ήδη στη ντουλάπα σου Αυτή είναι η μεγαλύτερη τάση του φθινοπώρου και την έχεις ήδη στη ντουλάπα σου
  13. 5 φθινοπωρινές τάσεις που μπορείς να φορέσεις άμεσα 5 φθινοπωρινές τάσεις που μπορείς να φορέσεις άμεσα
  14. 5 εμφανίσεις της Βίκυς Καγιά που αξίζει να αντιγράψεις φέτος το φθινόπωρο 5 εμφανίσεις της Βίκυς Καγιά που αξίζει να αντιγράψεις φέτος το φθινόπωρο
  15. 10 φθινοπωρινά κομμάτια από το Mango που θα κάνουν τη διαφορά στο στιλ σου 10 φθινοπωρινά κομμάτια από το Mango που θα κάνουν τη διαφορά στο στιλ σου
  16. Αναρωτιέσαι πώς θα φορέσεις το κοστούμι σου το φθινόπωρο; | Το look της Βίκυς Καγιά θα σε εμπνεύσει Αναρωτιέσαι πώς θα φορέσεις το κοστούμι σου το φθινόπωρο; | Το look της Βίκυς Καγιά θα σε εμπνεύσει
  17. Τρία looks της Τζίνας Αλιμόνου που είναι ιδανικά για τις πρώτες ημέρες του φθινοπώρου Τρία looks της Τζίνας Αλιμόνου που είναι ιδανικά για τις πρώτες ημέρες του φθινοπώρου
  18. Nail Trends | Οι τάσεις που θα βλέπεις παντού την επόμενη σεζόν Nail Trends | Οι τάσεις που θα βλέπεις παντού την επόμενη σεζόν
  19. Η καλοκαιρινή τάση που θα ακολουθήσουμε και το φθινόπωρο Η καλοκαιρινή τάση που θα ακολουθήσουμε και το φθινόπωρο
  20. Οι top τάσεις στα πανωφόρια όπως τις ξεχωρίσαμε από τις συλλογές για το Φθινόπωρο 2021 Οι top τάσεις στα πανωφόρια όπως τις ξεχωρίσαμε από τις συλλογές για το Φθινόπωρο 2021
  21. Fall Ready | Τα φορέματα που θα σε κάνουν να ανυπομονείς για το φθινόπωρο Fall Ready | Τα φορέματα που θα σε κάνουν να ανυπομονείς για το φθινόπωρο
  22. Honey Chestnut | Η ιδανική φθινοπωρινή απόχρωση για καστανές και καστανόξανθες Honey Chestnut | Η ιδανική φθινοπωρινή απόχρωση για καστανές και καστανόξανθες
  23. Scarf Collection | Η νέα limited edition συλλογή του Zara θα κάνει το φθινοπωρινό σου στιλ πιο ιδιαίτερο Scarf Collection | Η νέα limited edition συλλογή του Zara θα κάνει το φθινοπωρινό σου στιλ πιο ιδιαίτερο
  24. 10 φθινοπωρινά κομμάτια που μπορείς να αγοράσεις στις θερινές εκπτώσεις 10 φθινοπωρινά κομμάτια που μπορείς να αγοράσεις στις θερινές εκπτώσεις
  25. Sex and the City | Οι τάσεις στα μαλλιά που θα μας απασχολήσουν το φθινόπωρο όπως αναδείχθηκαν από τις πρωταγωνίστριες της σειράς Sex and the City | Οι τάσεις στα μαλλιά που θα μας απασχολήσουν το φθινόπωρο όπως αναδείχθηκαν από τις πρωταγωνίστριες της σειράς
  26. Το smokey eye look του ερχόμενου φθινοπώρου - και όχι μόνο - έχει έναν αέρα υψηλής ραπτικής Το smokey eye look του ερχόμενου φθινοπώρου - και όχι μόνο - έχει έναν αέρα υψηλής ραπτικής

Από τη Δέσποινα Μαρσέλου, κλινικό διαιτολόγο με ειδίκευση στα αυτοάνοσα νοσήματα και μετεκπαίδευση στη φυτοφαγία, BSc, ΜSc, PgD (CERT Cornell University (getactive.grnotanordinarymum.gr).

Η προστατευτική επίδραση που έχει η φυτοφαγική διατροφή στην υγεία μας έχει επιστημονικές αποδείξεις. Οι έρευνες έχουν εστιάσει κυρίως στη χρόνια φλεγμονή η οποία φαίνεται ότι συνδέεται με τα περισσότερα χρόνια νοσήματα. Ωστόσο, το σώμα είναι ένα σύνολο και η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή λειτουργεί ως ασπίδα για τα περισσότερα χρόνια νοσήματα. Ακόμα και έτσι όμως, για να είναι αποτελεσματική και πραγματικά θεραπευτική, χρειάζεται κανείς ένα εξατομικευμένο πλάνο, σύμφωνα με τις προσωπικές του ανάγκες και ιατρικό ιστορικό, που θα το καταρτίσει ο κλινικός διαιτολόγος.

Φυτοφαγική διατροφή: 6 επιστημονικές έρευνες που αξίζει να γνωρίζεις

Δυνατό ανοσοποιητικό 

Γερμανική έρευνα (Dinou et al 2017) έδειξε ότι οι χορτοφάγοι έχουν πιο δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα, με το διπλάσιο αριθμό φυσικών φονικών κυττάρων έναντι εκείνων που καταναλώνουν κρέας. Τα κύτταρα αυτά προσελκύουν και εξουδετερώνουν τα καρκινικά, επομένως αυξάνουν την προστασία του οργανισμού. Επιπρόσθετα, οι χορτοφάγοι καταναλώνουν πιο συχνά προϊόντα σόγιας, τα οποία διαθέτουν αντικαρκινικές ιδιότητες, καθώς φάνηκε ότι μειώνουν τον καρκίνο του μαστού στην Ασία, σύμφωνα με δημοσίευση στο American Cancer Society (Soy and Cancer Risk: Our Expert’s Advice).

Φυτικές ίνες και καρκίνος 

Οι φυτικές ίνες σε υψηλά ποσοστά στο καθημερινό διατροφικό πλάνο μειώνουν την εμφάνιση του καρκίνου του παχέος εντέρου και αυτό ακριβώς είναι που σου προσφέρει ένα φυτοφαγικό διατροφικό πρόγραμμα. Ένας από τους λόγους όπου οι φυτικές ίνες αποτελούν σημαντικό παράγοντα μείωσης του καρκίνου του παχέος εντέρου είναι η σχέση τους με τη χολή. Τα ένζυμα της χολής εισέρχονται στο έντερο και βοηθούν στη συμπύκνωση του λίπους από την τροφή που καταναλώνουμε. Μέσα όμως στο έντερο τα βακτήρια που υπάρχουν εκεί μπορούν να μετατρέψουν τα ένζυμα αυτά σε χημικές ουσίες (δεοξυχολικό οξύ DCA το οποίο έχει καρκινογόνες ιδιότητες) που έχουν συσχετιστεί με την εμφάνιση του καρκίνου. Στους
ανθρώπους που καταναλώνουν πολλές φυτικές ίνες, αυτές λειτουργούν σαν προστασία του οργανισμού, καθώς προσδένονται με τα ένζυμα της χολής και τα οδηγούν έξω από το έντερο. Επιπλέον, τα βακτήρια του εντέρου με τις ίνες δημιουργούν ένα όξινο περιβάλλον και τα ένζυμα της χολής γίνονται λιγότερο τοξικά. Για όλους τους παραπάνω λόγους οι ειδικοί καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μια διατροφή με βάση τη φυτοφαγία μειώνει την εμφάνιση του καρκίνου του παχέος εντέρου και αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης στους καρκινοπαθείς (Islami et al 2018, Song et al 2018).

Ο κίνδυνος των ζωικών λιπαρών 

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση The American Journal of Clinical Nutrition συσχετίζεται το γάλα και η πρόσληψη λακτόζης με τον καρκίνο των ωοθηκών. Ωστόσο, γενικότερα, τα λιπαρά από το κόκκινο κρέας και τα γαλακτοκομικά ενοχοποιούνται για τη σχέση τους με τον καρκίνο. Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nutrients έχει βρεθεί ότι η υπερβολική συγκέντρωση της ινσουλίνης στο αίμα οδηγεί στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

Φυτοφαγική διατροφή και σακχαρώδης διαβήτης 

Η φυτοφαγική διατροφή όμως δε σχετίζεται μόνο με την προστασία από τον καρκίνο. Δημοσιευμένη μελέτη (Mc Macken & Shah 2017) έχει δείξει ότι η χορτοφαγική δίαιτα σχετίζεται με τη μείωση του βάρους και τον έλεγχο του γλυκαιμικού δείκτη προλαμβάνοντας ή και ρυθμίζοντας το σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Επιπλέον, η χορτοφαγική δίαιτα δείχνει ποσοστά βελτίωσης και προστασίας σε καρδιαγγειακές παθήσεις, σε παράγοντες αυξημένου κινδύνου όπως η παχυσαρκία, η υπέρταση, η υπερλιπιδαιμία και ο δείκτης φλεγμονής.

Ο ρόλος της λακτόζης στις γυναίκες 

Έχει βρεθεί ότι η λακτόζη, που είναι μέρος των σακχάρων του γάλακτος, διασπάται στο σώμα σε μικρότερα κομμάτια όπως σε γαλακτόζη, η οποία υφίσταται περαιτέρω διάσπαση από διάφορα ένζυμα. Όταν μια γυναίκα καταναλώνει πολλά γαλακτοκομικά και αυξάνεται η συγκέντρωση της λακτόζης χωρίς να υπάρχουν αρκετά ένζυμα να τη διασπάσουν σε γαλακτόζη, έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση της γαλακτόζης στο αίμα, κατάσταση που αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο των ωοθηκών. Πιο πρακτικά; Σύμφωνα με έρευνες (Kushi et al 1999, McCann et al 2017), αν καταναλώνεις πάνω από 4 μερίδες γαλακτοκομικών την εβδομάδα, αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης του καρκίνου κατά 73%.

Καρκίνος του μαστού και φυτοφαγική διατροφή 

Σε μελέτη του 2013 (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev, Hastert et al) βρέθηκε ότι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες χωρίς ιστορικό καρκίνου του μαστού, που ακολούθησαν για 7 χρόνια ειδικές συστάσεις (διατήρηση φυσιολογικού βάρους, αποφυγή αλκοόλ και φυτοφαγική διατροφή), είχαν κατά 62% μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του μαστού. Όπως εξηγούν οι ερευνητές, η διατροφή που είναι υψηλή σε φυτικές ίνες μπορεί μέσω διάφορων βιολογικών μηχανισμών στον οργανισμό να μειώσει τα επίπεδα των οιστρογόνων, ορμονών που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη μορφή καρκίνου. Άλλη μελέτη, του 2007, στο Clinical Oncology (Pierce et al) αυτή τη φορά σε γυναίκες που έπασχαν από καρκίνο του μαστού έδειξε ότι, ακολουθώντας φυτοφαγική διατροφή και κάνοντας σωματική δραστηριότητα (όπως καθημερινό περπάτημα), περιορίστηκε η ανάπτυξη του όγκου.

Πηγή: Shape.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>