top article

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούν πως η διατροφή είναι το μοναδικό "όπλο" για την απώλεια βάρους και της συντήρησής του σε φυσιολογικά επίπεδα. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι η επίλυση του προβλήματος της παχυσαρκίας είναι πολυπαραγοντική.

Σαφώς η διατροφή αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο, από εκεί και πέρα όμως εμπλέκονται διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν, από προβλήματα υγείας, τοξίνωσης, διαταραχές ορμονών και ελλείψεις βιταμινών μέχρι και η μόλυνση του περιβάλλοντος. Διάβασε παρακάτω ποιες είναι οι πιο συχνές αιτίες που μπλοκάρουν το μεταβολισμό και κατ' επέκταση την απώλεια βάρους και πώς πρέπει να φερθείς σε κάθε περίπτωση για να καταλήξεις να έχεις λεπτό και υγιές σώμα.

7 λόγοι που δεν αδυνατίζεις

*Ένοχος Νο 1: Ένα άγνωστο πρόβλημα υγείας

Κάθε σωστή προσπάθεια απώλειας βάρους επιβάλλει αρχικά την επίσκεψη σε έναν ειδικό, ο οποίος θα προχωρήσει στη λήψη του πλήρους ιατρικού ιστορικού σου.

Θα ζητήσει να κάνεις ορισμένες αιματολογικές εξετάσεις, ώστε να διαγνωστούν ή να αποκλειστούν τυχόν διαταραχές σε ηπατική, νεφρική ή θυρεοειδική λειτουργία.

Επίσης, θα ζητήσει τη μέτρηση των επιπέδων λιπιδίων, του σιδήρου, ορισμένων βιταμινών και ορμονών (ινσουλίνη, κορτιζόλη).

Με βάση όλα αυτά θα σε κατευθύνει στον τύπο διατροφής που πρέπει να ακολουθήσεις. Σήμερα, πέρα από τις κλασικές εξετάσεις, υπάρχουν και πολύ πιο εξειδικευμένες, όπως η  διατροφογενετική, τα τεστ δυσανεξίας, η μέτρηση ελεύθερων ριζών, που βοηθούν πάρα πολύ στην αποτοξίνωση και, κατά συνέπεια, στη λιπόλυση, με την καθοδήγηση ενός έμπειρου, εξειδικευμένου ιατρού.

*Ένοχος Νο 2: Ο υποθυρεοειδισμός

Το 50% του πληθυσμού, και ιδιαίτερα οι γυναίκες, έχουν κάποιο πρόβλημα με το θυρεοειδή αδένα. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί ακόμη και με φυσιολογικές αιματολογικές εξετάσεις μπορεί να μη λειτουργεί ικανοποιητικά.

Εκτός από την απόκτηση περιττών κιλών, οι διαταραχές του θυρεοειδούς και, κυρίως, ο υποθυρεοειδισμός προκαλεί επίσης δυσκοιλιότητα, κόπωση, αϋπνία, ξηρά μαλλιά, τριχόπτωση, εύθραυστα νύχια, ατονία και μειωμένη λίμπιντο.

Βέβαια, ο υποθυρεοειδισμός δικαιολογεί την αύξηση του βάρους κατά 4-5 κιλά περίπου, οπότε αν το δικό σου πρόβλημα είναι μεγαλύτερο, σίγουρα και η κακή διατροφή σου έχει συμβάλλει σημαντικά.

Πάντως, με την καθοδήγηση από έναν ενδοκρινολόγο και μια θεραπεία υποκατάστασης των θυρεοειδών ορμονών η κομψή σιλουέτα σου θα επιστρέψει.

*Ένοχος Νο 3: Η έλλειψη βιταμινών

Ο μεταβολισμός αποτελεί ένα σύνολο χημικών αντιδράσεων, όπου οι βιταμίνες παίζουν το ρόλο ενζύμων και μεσολαβητών. Εάν υπάρχουν ανεπάρκειες σε αυτές, ο μεταβολισμός μειώνεται και μπλοκάρεται η απώλεια βάρους.

Υπάρχουν πια ειδικές εξετάσεις (μέτρηση οξειδωτικού στρες, διατροφογενετική, αιματολογικές) που εκτιμούν τα επίπεδα και το είδος των βιταμινών που χρειάζεται ο καθένας, σε συνδυασμό με τη συμπτωματολογία.

Δυστυχώς, η σύγχρονη διατροφή δεν μπορεί να καλύψει αυτές τις ανεπάρκειες. Οι τροφές που φθάνουν σε εμάς δεν έχουν πια την ίδια διατροφική αξία που είχαν κάποτε.

Υπολογίζεται ότι σήμερα χρειαζόμαστε  10 μερίδες λαχανικών για να πάρουμε τα ίδια θρεπτικά συστατικά που θα παίρναμε από 1 μερίδα 50 χρόνια πριν. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες ανεπάρκειες βιταμινών καταγράφονται σε παχύσαρκα άτομα.

Διάβασε τη συνέχεια στο shape.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>