top article

Ενώ βρίσκεσαι στο σπίτι, έχεις καταφέρει και πάλι να μην έχεις καθόλου ελεύθερο χρόνο και να δουλεύεις όλη τη μέρα. Η τηλεργασία έχει κάνει τις συνθήκες ακόμη πιο απαιτητικές κι εσύ αισθάνεσαι πως το άγχος, η κούραση και η έλλειψη συγκέντρωσης σε έχουν καταβάλει. Παρακάτω συγκεντρώσαμε πέντε τρόπους που θα σε βοηθήσουν να οργανωθείς και να δώσεις τέλος στην αναβλητικότητα και τις μη αποδοτικές μέρες.

5 tips για να είσαι πιο παραγωγική μέσα στη μέρα

Τεχνική Pomodoro

Την τεχνική Pomodoro εμπνεύστηκε o Φραντσέσκο Σιρίλλο (Cirillo) τη δεκαετία του 90, ο οποίος χρονομετρούσε τις εργασίες του ως φοιτητής. Η τεχνική  βασίζεται στο σκεπτικό, πως κάθε μεγάλη εργασία ή μια σειρά εργασιών, μπορεί να σπάσει σε μικρά διαστήματα χρόνου που ονομάζονται "pomodoros”. Καθένα από αυτά τα διαστήματα, ολοκληρώνεται με ένα σύντομο διάλειμμα. Τα διαλείμματα αυτά θεωρούνται απαραίτητα για να καταστήσεις τον εγκέφαλο σου παραγωγικό και το μόνο που χρειάζεσαι για να την εφαρμόσεις, είναι ένα χρονόμετρο, είτε ένα κλασικό κουζίνας είτε μία εφαρμογή μέσω κινητού ή υπολογιστή. 

Η Αρχή του Pareto

Η αρχή του Παρέτο είναι μια κοινά αποδεκτή αλήθεια, η οποία θα σε βοηθήσει να συγκεντρώσεις τις προσπάθειες σου στα πιο σημαντικά πράγματα. Η λογική της βασίζεται στο ότι το 80% των αποτελεσμάτων που επιτυγχάνει κανείς προέρχονται από μόλις το 20% των προσπαθειών που καταβάλει καθημερινά. Το υπόλοιπο 80% των καθημερινών του εργασιών αποτελούν δευτερεύων εργασίες, με όχι και τόσο σημαντικά αποτελέσματα, τα οποία όμως είναι και αυτά αναγκαία. Αν λοιπόν ενεργοποιήσεις όλη σου την προσοχή και τη συγκέντρωση σε αυτό το σημαντικό 20% θα πετύχεις καλύτερη χρήση του χρόνου και του κόπου σου.

Time Boxing

Το Time Boxing αποτελεί μία ακόμη τεχνική διαχείρισης χρόνου όπου μπορείς να "δεσμεύσεις" ορισμένες περιόδους για να ολοκληρώσεις συγκεκριμένες εργασίες, προκειμένου να εργάζεσαι πιο αποτελεσματικά και να ξοδεύεις αποτελεσματικά τον χρόνο σου. Για να την εφαρμόσεις δημιούργησε μία λίστα με τα πράγματα που έχεις να κάνεις και στη συνέχεια, όρισε ένα πρόγραμμα για όλη τη μέρα σου, χωρίζοντάς την σε   διαστήματα είτε με την ώρα είτε με τα 15 λεπτά, ανάλογα με τις ανάγκες σου, ενώ μη παραλείψεις να βάλεις και προσωπικό χρόνο μετά την επιτυχία κάθε εργασίας που θα σε βοηθήσει περισσότερο από όσο πιστεύεις.

Ο κανόνας 3 

Βάλε σε προτεραιότητα τα 3 πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να υλοποιήσεις μέσα στη μέρα. Για να το πετύχεις αυτό, σημείωσε από το προηγούμενο βράδυ, τις 3 βασικές σου προτεραιότητες από την πιο σημαντική στη λιγότερο. Αυτά θα είναι και τα must do’s για την ημέρα που ακολουθεί. Το πρώτο πράγμα που θα κάνεις μόλις ξυπνήσεις θα είναι να επανεξετάσεις τη λίστα σου και να την τροποποιήσετε αν χρειαστεί. Οι αρμοδιότητες σου θα πρέπει να τελειώνουν πριν από τις 10 το βράδυ.

Πες όχι

Υπάρχουν στιγμές που το πιο δύσκολο πράγμα είναι να πεις όχι και στο τέλος παραδίνεσαι και απλά κάνεις ό,τι σου ζητάνε, επειδή νιώθεις ενοχές και σκέφτεσαι πως θα είσαι ο κακιά της υπόθεσης. Όμως όταν λες συνεχώς ναι στους άλλους, αρχίζεις και λες όχι στον εαυτό σου, κάνεις στην άκρη το πρόγραμμά σου, βάζεις τους στόχους σου σε δεύτερη μοίρα και αρχίζεις να αισθάνεσαι πως δεν έχεις τον έλεγχο της ζωής σου. Ρώτησε τον εαυτό σου αν πραγματικά θέλει να κάνει κάτι, κι αν η απάντηση είναι όχι τότε απλά πες το με την αιτιολόγηση πως συνειδητά προτιμάς να διατηρήσεις το  χρόνο σου για κάτι που πραγματικά σε ενδιαφέρει. Είναι απόλυτα φυσιολογικό.

Ιούλιος 2018

>