top article

Η ταινία "Οσα παίρνει ο Ανεμος" αποσύρθηκε από την πλατφόρμα HBO Max εν μέσω των εκδηλώσεων του κινήματος διαμαρτυρίας κατά του ρατσισμού και της αστυνομικής βίας εναντίον των μαύρων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Εργαλείο που προωθεί τη δουλεία

Η εμβληματική ταινία του 1939, θεωρείται από ορισμένους πανεπιστημιακούς ως εργαλείο στα χέρια του ρεβιζιονισμού των απολογητών του Νότου και της ιστορίας της δουλείας παρουσιάζοντας μία ρομαντική όψη του Νότου και μία πολύ καλλωπισμένη πλευρά της δουλείας, με το υπηρετικό προσωπικό ικανοποιημένο από την μοίρα του και εργαζόμενο υπό τους συνήθεις όρους εργασίας των εργαζομένων.

Αυτός ο καλλωπισμός μίας σκοτεινής περιόδου της αμερικανικής Ιστορίας είναι έργο πολύ οργανωμένων κινημάτων στις πολιτείες που ανήκαν στην Συνομοσπονδία κατά την διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, που προσπαθούν να δώσουν στον αμερικανικό Νότο εκείνης της εποχής μία παρουσιάσιμη εικόνα.

Μια σκοτεινή σελίδα της Αμερικανικής ιστορίας

Βασικό σημείο, η ιδεολογία της "Lost Cause" (Χαμένη Υπόθεση) υποστηρίζει ότι οι Πολιτείες του Νότου πολέμησαν για την πολιτική τους ανεξαρτησία, την απειλούμενη από τον Βορρά, και όχι για την διατήρηση της δουλείας, πράγμα που αντιβαίνει στην ιστορική αλήθεια. Αν και σε απόλυτους αριθμούς, το "Avengers: Endgame" έρχεται πρώτο σε έσοδα στην ιστορία του σινεμά, με 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια, το "Οσα παίρνει ο Ανεμος" (Gone With the Wind) παραμένει στην κορυφή με 3,44 δισεκατομμύρια δολάρια, αν ληφθεί υπ΄όψιν ο πληθωρισμός.

"Το Οσα παίρνει ο Ανεμος είναι το προϊόν μίας εποχής και απηχεί φυλετικές προκαταλήψεις που ήταν κοινός τόπος στην αμερικανική κοινωνία", σχολίασε εκπρόσωπος της HBO Max για να εξηγήσει την απόφαση για την απόσυρση από την πλατφόρμα της ταινίας των 8 Οσκαρ. Για την εταιρεία, η διατήρηση της ταινίας στον κατάλογό της "χωρίς εξήγηση ή καταγγελία αυτού του δεδομένου θα ήταν ανεύθυνη". Η πλατφόρμα θα περιλάβει και πάλι της ταινία στον κατάλογό της, αλλά με μία πλαισίωση που θα εντάσσει το έργο στην εποχή του.Η ταινία παραμένει προσβάσιμη σε άλλες πλατφόρμες.

Η πρώτη μαύρη που πήρε Όσκαρ καθόταν στο βάθος της αίθουσας

Όταν ο George Clooney κέρδισε το Όσκαρ Β΄Ανδρικού ρόλου για το ‘Syriana’ και ανέφερε ότι η Ακαδημία είναι προοδευτική, μνημονεύοντας τη νίκη της μαύρης ηθοποιού Χάτι Μακντάνιελ για το ‘Όσα παίρνει ο άνεμος’ όταν "οι μαύροι ακόμα κάθονταν στο πίσω μέρος των θεάτρων”, είχε προκαλέσει αντιδράσεις. Κι αυτό γιατί στην πραγματικότητα η Μακντάνιελ και ο συνοδός της είχαν αναγκαστεί να καθίσουν στο πίσω μέρος του θεάτρου στο οποίο γινόταν η τελετή. Στην εγκάρδια ομιλία της, η Μακντάνιελ ευχαρίστησε συγκινημένη την Ακαδημία και ευχήθηκε η νίκη της να προσδώσει τιμή στην κοινότητά της.

Η κορυφή του παγόβουνου

"Αυτό τελειώνει σήμερα".με αυτό το σύνθημα και κάτω από αυτό τον τίτλο 300 προσωπικότητες της αμερικανικής βιομηχανίας δηλώνουν ότι δε μπορεί "η λευκή ευθραυστότητα" του θεάτρου να περικλείει έργα ή χαρακτήρες που υπακούουν σε παλαιά στερεότυπα που εναντιώνονται στην μαύρη φυλή.

Ανάμεσα στα ονόματα που φιγουράρουν στη λίστα είναι η βραβευμένη με όλα τα περίβλεπτα αμερικανικά βραβεία ηθοποιός Viola Davis, ο συνθέτης Lin-Manuel Miranda, η Cynthia Erivo, ο Andre Holland και η βραβευμένη με Pulitzer, Lynn Nottage.

Κουραστήκαμε από τις ανισότητες

Η φυλετική ανισότητα απασχολεί εδώ και αρκετά χρόνια την αφροαμερικανική κοινότητα που βλέπει πίσω από διακρίσεις και βραβεία την ανισότητα. "Κουραστήκαμε από μια βιομηχανία που εξακολουθεί να δίνει προτεραιότητα σε λευκές ιστορίες και λευκά πρόσωπα" γράφουν. Η κοινότητα των μαύρων, αυτόχθονων και έγχρωμων ανθρώπων στην τέχνη υποστηρίζει ότι έχει παρακολουθήσει εδώ και χρόνια τους λευκούς να μην αμφισβητούν τα προνόμιά τους και να προωθούν όπου και όποτε μπορούν τα αισθήματά τους κατά των μαύρων. Αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας είναι οι θεατρικές και κινηματογραφικές παραγωγές που προορίζονται για λευκό κοινό. "Έχουμε παρακολουθήσει να μας εκμεταλλεύεστε, να μας ντροπιάζετε, να μας μειώνετε και να μας αποκλείετε", γράφουν οι άνθρωποι οι οποίοι είναι προνομιούχοι και έχουν δημόσιο λόγο αλλά εξεγείρονται κατά της αδικίας εξαιτίας της δολοφονίας του Τζορτζ Φλόιντ αλλά και των άλλων αφροαμερικανών που έπεσαν θύματα της αστυνομικής βίας με τον πιο βάρβαρο τρόπο.

Η επιστολή επισημαίνει επίσης την έλλειψη ποικιλομορφίας στις εκτελεστικές και διευθυντικές θέσεις, καθώς και σε εκείνους που συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης και σε διανομές ρόλων. "Είστε όλοι μέρος αυτού του σπιτιού χτισμένου με τραπουλόχαρτα που βασίζονται στην άσπρη ευθραυστότητα και την υπεροχή", διαβάζει. "Και αυτό είναι ένα σπίτι που δεν θα αντέξει".

Για την ιστορία, μια έκθεση που κυκλοφόρησε το 2019 από το Asian American Performers Action Coalition διαπίστωσε ότι το 86,8% όλων των εκπομπών Broadway και εκτός Broadway ήταν από λευκούς συγγραφείς και το 87,1% όλων των προσληφθέντων σκηνοθετών ήταν λευκοί.

πηγή: TheToc.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>