top article

New season trends

  1. French Style | Όλα τα κομμάτια που δεν αποχωρίζονται οι Γαλλίδες fashionistas το φθινόπωρο French Style | Όλα τα κομμάτια που δεν αποχωρίζονται οι Γαλλίδες fashionistas το φθινόπωρο
  2. Η Τζίνα Αλιμόνου φόρεσε το πιο χρήσιμο πανωφόρι για αυτή την εποχή Η Τζίνα Αλιμόνου φόρεσε το πιο χρήσιμο πανωφόρι για αυτή την εποχή
  3. Sweet November | 3 stylish κουρέματα για να ανανεωθείς πλήρως τον Νοέμβρη Sweet November | 3 stylish κουρέματα για να ανανεωθείς πλήρως τον Νοέμβρη
  4. Μάρα Ζαχαρέα | Φόρεσε το it πανωφόρι της σεζόν σε ένα αθλητικό σύνολο Μάρα Ζαχαρέα | Φόρεσε το it πανωφόρι της σεζόν σε ένα αθλητικό σύνολο
  5. Το στιλ της Έλενας Χριστοπούλου είναι η έμπνευση που χρειάζεσαι για το φθινόπωρο Το στιλ της Έλενας Χριστοπούλου είναι η έμπνευση που χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
  6. Αυτό είναι το αμφιλεγόμενο στιλ παπουτσιών που δεν αποχωρίζονται οι fashionistas το φθινόπωρο Αυτό είναι το αμφιλεγόμενο στιλ παπουτσιών που δεν αποχωρίζονται οι fashionistas το φθινόπωρο
  7. Η capsule γκαρνταρόμπα του φθινοπώρου αποκλειστικά από ελληνικά brands Η capsule γκαρνταρόμπα του φθινοπώρου αποκλειστικά από ελληνικά brands
  8. 10 ζευγάρια loafers που ταιριάζουν με ό,τι αποφασίσεις να φορέσεις το φθινόπωρο 10 ζευγάρια loafers που ταιριάζουν με ό,τι αποφασίσεις να φορέσεις το φθινόπωρο
  9. 10 street style looks που θα σε πείσουν πως τα μαύρα μποτάκια είναι η must have αγορά του φθινοπώρου 10 street style looks που θα σε πείσουν πως τα μαύρα μποτάκια είναι η must have αγορά του φθινοπώρου
  10. Μανικιούρ χειμώνας '22 | Αυτό είναι το χρώμα που έχουν υιοθετήσει από τώρα όλες οι fashionistas στα νύχια τους Μανικιούρ χειμώνας '22 | Αυτό είναι το χρώμα που έχουν υιοθετήσει από τώρα όλες οι fashionistas στα νύχια τους
  11. Τα must have παπούτσια του φθινοπώρου μέσα από τη νέα συλλογή της Zara Τα must have παπούτσια του φθινοπώρου μέσα από τη νέα συλλογή της Zara
  12. 5 τάσεις της μόδας για το φθινόπωρο που θα είναι επίκαιρες και του χρόνου 5 τάσεις της μόδας για το φθινόπωρο που θα είναι επίκαιρες και του χρόνου
  13. Η βασίλισσα Letizia με τις ιδανικές γόβες για το μεταβατικό στιλ του φθινοπώρου Η βασίλισσα Letizia με τις ιδανικές γόβες για το μεταβατικό στιλ του φθινοπώρου
  14. 50 shades of brown | Οι πιο κομψοί τρόποι για να φορέσεις το καφέ φέτος το φθινόπωρο 50 shades of brown | Οι πιο κομψοί τρόποι για να φορέσεις το καφέ φέτος το φθινόπωρο
  15. Οι τάσεις της μόδας για το φετινό φθινόπωρο όπως τις ξεχωρίσαμε στο street style της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο Οι τάσεις της μόδας για το φετινό φθινόπωρο όπως τις ξεχωρίσαμε στο street style της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο
  16. Οι τάσεις που ξεχωρίσαμε από το street style της εβδομάδας μόδας στο Λονδίνο Οι τάσεις που ξεχωρίσαμε από το street style της εβδομάδας μόδας στο Λονδίνο
  17. Πώς θα υιοθετήσεις την τάση Barbiecore σύμφωνα με τη Βίκυ Καγιά Πώς θα υιοθετήσεις την τάση Barbiecore σύμφωνα με τη Βίκυ Καγιά

Αν κοιτάξουμε πίσω στη δεκαετία του 1980, ίσως δεν υπάρχει Αθηναίος – και όχι μόνο αλλά και οι πολίτες που έρχονταν από την επαρχία για να ψωνίσουν - που να μην έχει αναμνήσεις από το Μινιόν της πλατείας Ομονοίας, τότε που ήταν αναβαθμισμένη, γεμάτη κόσμο και κατάφωτη. Ποιος δεν θυμάται τις κυλιόμενες σκάλες μέσα στο πολυκατάστημα που σε οδηγούσαν από όροφο σε όροφο, μεγάλη καινοτομία για την εποχή, ποιος δε θυμάται την ποικιλία των προϊόντων ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια. Και ποιός δεν έχει στα άλμπουμ της παιδικής του ηλικίας μια τουλάχιστον φωτογραφία με τον Άη Βασίλη και από κάτω το logo Μινιόν, επίσης μια καινοτομία που λάνσαρε το κατάστημα, εμπνευσμένη, από όσα γίνονταν εκείνη την εποχή στα μεγάλα εμπορικά κέντρα του εξωτερικού.

Τώρα το Μινιόν θα γίνει και πάλι ένα μοντέρνο, "πράσινο" βιοκλιματικό κτίριο μεικτών χρήσεων και να αναδειχθεί σε έναν ελκυστικό προορισμό που θα συμβάλλει στη σύγχρονη ιστορία της πόλης και την αναβίωση της ευρύτερης περιοχής του κέντρου των Αθηνών.

Η μικρή ιστορία ενός μεγάλου πολυκαταστήματος

Δημιούργημα ενός φτωχού παιδιού από την επαρχία υπήρξε μια από τις πλέον πρωτοπόρες επιχειρήσεις. Καθιέρωσε τις εκπτώσεις, δημιούργησε τις λίστες γάμου και έδινε πριμ στους υπαλλήλους.

Ο Γιάννης Γεωργακάς γεννημένος το 1913 σε χωριό της Ολυμπίας, στα 13 του καταφθάνει μόνος στην Αθήνα για να αναζητήσει καλύτερη τύχη. Τα επόμενα χρόνια θα εργαστεί σε πάρα πολλές δουλειές.

Διψώντας, πάντως, για γνώση, γράφεται σε νυχτερινό σχολείο για εμποροϋπαλλήλους – στη διάρκεια της ζωής του θα αποκτήσει δύο πανεπιστημιακά διπλώματα, ένα στα 45 και το άλλο στα 83 του χρόνια. Μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής του θητείας αρχίζει να δουλεύει πλασιέ με το ποδήλατό του, προμηθεύοντας με μικροπράγματα τα περίπτερα.

Ο νεαρός θα γοητευτεί από ένα περίπτερο στα Χαυτεία, το Μινιόν (από το ομηρικό "μινύος" που σημαίνει πολύ μικρός), το οποίο διέφερε από τα υπόλοιπα, αφού διέθετε μια ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως τσιγάρα, εφημερίδες, στυλό, γυαλιά, είδη καπνού και μια σειρά από χρηστικά μικροαντικείμενα. Κάπως έτσι ξεκινάει η επιχειρηματική δράση του Γεωργακά, ο οποίος πείθει τον ιδιοκτήτη του Μινιόν, Άγγελο Σεραφειμίδη, άρτι αφιχθέντα από την Αμερική, να συνεταιρισθούν.

Σύντομα θα ανοίξουν ένα ακόμη περίπτερο και λίγο αργότερα το πρώτο τους κατάστημα, στα Χαυτεία. Μετά τον πόλεμο, οι δύο συνεταίροι είναι πια έτοιμοι για το μεγάλο άλμα, ανοίγοντας το 1944 το Μινιόν, στην Πατησίων. Όμως ο Γεωργακάς θα μείνει μόνος, αφού ο Σεραφειμίδης αποχωρεί από την εταιρεία και αναχωρεί στην Αμερική. Αυτό, βέβαια, δεν θα πτοήσει τον φιλόδοξο επιχειρηματία, ο οποίος σύντομα θα ξεδιπλώσει το επιχειρηματικό του ταλέντο.

Το Μινιόν ήταν το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα που καθιέρωσε τις ετήσιες εκπτώσεις

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '50 θα αγοράσει ένα δεκαόροφο κτίριο, πάντα κοντά στην Ομόνοια, και λίγο μετά αγοράζει και το διπλανό του. Η δικτατορία βρίσκει το Μινιόν να είναι το μεγαλύτερο κατάστημα της Αθήνας και με σημαντική κερδοφορία. Όντας δημοκράτης, ο ιδρυτής του, τις ημέρες του Πολυτεχνείου, προσφέρει καταφύγιο σε δεκάδες φοιτητές που προσπαθούν να ξεφύγουν τη σύλληψη, δίνοντάς τους να φορέσουν ρούχα υπαλλήλων του καταστήματος. Τη δεκαετία του '70, το Μινιόν έχει πια μετατραπεί σε ένα τεράστιο σύγχρονο πολυκατάστημα, το ενδέκατο μεγαλύτερο σε μέγεθος σε όλη την Ευρώπη, με ετήσιες πωλήσεις που προσεγγίζουν το ένα δισεκατομμύριο δραχμές. Αναδεικνύεται σε σήμα κατατεθέν της πρωτεύουσας.

 

Συνέχισε την ανάγνωση στο womantoc.gr

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Η επιλεχθείσα αρχιτεκτονική πρόταση δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Τα προσχέδια στις φωτογραφίες ανήκουν στο αρχιτεκτονικό γραφείο DIVERCITY που κατέθεσε πρόταση χωρίς να σημαίνει ότι είναι αυτή που θα υλοποιηθεί. Ο νικητής του διαγωνισμού θα ανακοινωθεί με την έκδοση της άδειας.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για Mόδα, Ομορφιά, Συγχρονη Ζωή, Πολιτισμό, Design και Γαστρονομία στο madamefigaro.gr

Ιούλιος 2018

>