Με την επιχείρησή της να εκτιμάται στα 30 εκατομμύρια ευρώ, είναι να αναρωτιέται κανείς πως όλα αυτά άρχισαν από ένα όμορφο κορίτσι που έβγαζε καλές σέλφι.
Η μεγαλύτερη influencer στον κόσμο με 19 εκατομμύρια followers στο Instagram, όσο δηλαδή ο πληθυσμός της Ρουμανίας, διαχειρίζεται μια επιχείρηση 30 εκατομμυρίων ευρώ, είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στη μόδα, η πρώτη fashion blogger στον κόσμο που εμφανίστηκε ποτέ σε εξώφυλλο της Vogue και όλα αυτά μόλις στα 33 της χρόνια. Το κορίτσι φαινόμενο της μόδας και case study του πανεπιστημίου Harvard, η Chiara Ferragni σβήνει σήμερα τα 33 κεράκια της τούρτας της και το γιορτάζει ποστάροντας φωτογραφίες του εαυτού της. Ότι δηλαδή κάνει τα τελευταία 11 χρόνια.
Όλα ξεκίνησαν το 2009, όταν η Chiara έδωσε 10 δολάρια για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας, που έμελλε γίνει ένα από τα διασημότερα fashion blogs του κόσμου το "The Blonde Salad". Τα όμορφα διορατικά της μάτια έβλεπαν τις δυνατότητες προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών που της πρόσφερε το Διαδίκτυο. Με τη βοήθεια του τότε συντρόφου της Riccardo Pozzoli ξεκίνησε να ποστάρει δικές της φωτογραφίες παρουσιάζοντας τα αγαπημένα της outfits.
Εκείνη την περίοδο βρισκόταν, στο 4ο έτος της νομικής σχολής του University of Bocconi, αλλά παρόλα αυτά αποφάσισε να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά σε αυτό το νέο εγχείρημα που αφορούσε το μεγάλο πάθος της για τη μόδα. Η έξυπνη απόφασή της να γράφει και να επικοινωνεί στα αγγλικά -παρότι Ιταλίδα- και η επιμονή της όπως και η προσοχή που έδινε σε κάθε λεπτομέρεια την έκανε να ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή.
Αν και εγκατέλειψε τις νομικές σπουδές η φιλόδοξη και εργατική Chiara δημιούργησε τους δικούς της νόμους στη μόδα και έφερε σχεδιαστές και brands στα μέτρα της. Όταν κατάλαβε ότι αποτελεί πηγή έμπνευσης για πολλούς ανθρώπους, δεν έχασε χρόνο αλλά αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αυτή την επιδραστικότητά της για να χτίσει εμπορικές συνεργασίες. Πάντα έκανε βήματα που θα μπορούσαν να εξελίξουν το blog και τη δουλειά της και ποτέ δεν δίστασε να απορρίψει οτιδήποτε δεν της ταίριαζε απόλυτα, ακόμη κι αν αυτό σήμαινε ότι θα έχανε αρκετά χρήματα. Αυτή η επιλεκτικότητα της μόνο κέρδος της πρόσφερε αφού με τα "όχι" που είπε σε πολλά μικρά brands κατάφερε να καθιερωθεί ως μια style guru και να προσελκύσει τα luxury brands, τα οποία πίστευαν ότι της ταιριάζουν.
Ο πρώην σύντροφός της και συνέταιρός της Riccardo Pozzoli εξήγησε για τις πρώτες κινήσεις τους τότε "Ήμασταν φοιτητές και δεν ήταν εύκολο για εμάς να αρνούμαστε προτάσεις με οικονομικά οφέλη. Παρόλα αυτά, αποφασίσαμε να αντισταθούμε, καθώς ξέραμε και οι δύο ότι θέλουμε να δουλέψουμε στον χώρο της μόδας. Δεν μπορούσαμε να "πουλήσουμε" την Chiara σαν ένα προϊόν το οποίο θα μπορεί να έχει ο καθένας".
Πριν έρθει η αναγνώριση και η αποδοχή, η νεαρή blogger είχε ξοδέψει πολλά όχι μόνο για να αγοράσει designer κομμάτια (δεδομένου ότι τότε δεν της τα χάριζαν) αλλά και για να χρηματοδοτήσει τα ταξίδια της στις πρωτεύουσες της μόδας για τις Fashion Week. Η ίδια γνώριζε καλά πως για να βγάλεις χρήματα πρέπει πρώτα να ξοδέψεις, και μάλιστα αρκετά. Ευτυχώς είχε πάντα την στήριξη της οικονομικά εύρωστης οικογένειας της, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει να πληρώνεται πολύ καλά από τα brands που είδαν στην Chiara μια ιντερνετική μούσα.
H επιτυχία
Οι μεγάλες συνεργασίες δεν άργησαν να έρθουν, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα brands Yamamay, L`oreal, Superga, Pantene, Steve Madden και στη συνέχεια Yves Saint Laurent, Dior και Bulgari. Στην πραγματικότητα είναι ελάχιστα τα brands και οι οίκοι μόδας που δεν έχουν συνεργαστεί με κάποιον τρόπο με την Chiara αυτά τα 11 χρόνια της ενεργής της δράσης. Σίγουρα όχι γιατί δεν ήθελαν!
Έχοντας στήσει μόνη της έναν διαδικτυακό κολοσσό με χιλιάδες διαφημίσεις και αμέτρητους followers, η πιο δυναμική influencer στον κόσμο -σύμφωνα με τη Forbes στο τέλος του 2017- έγινε CEO αλλά και πρόεδρος της εταιρίας της, The Blonde Salad. Αποφάσισε να μπει και στον επιχειρηματικό χώρο και έτσι ξεκίνησε τη δική της σειρά ρούχων και αξεσουάρ, τα οποία είναι διαθέσιμα στο δικό της site, στο The Blonde Salad, αλλά και σε καταστήματα στο Μιλάνο, το Παρίσι και τη Σαγκάη, σε pop-up καταστήματα, όπως το Selfridges και το Le Bon Marche, αλλά και σε ιστοτόπους της Κίνας.
Διάβασε τη συνέχεια στο womantoc.gr
Φωτο: Splash News / Ideal Image