September 2025
X

Full Moon Dinner by MF

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Κέφι, το ελληνικό! | Πώς το #FullMoonDinnerbyMF μετατράπηκε σε ξέφρενο πάρτι

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

Full Moon Dinner by Madame Figaro | Τα highlights ενός δείπνου που γιόρτασε την πανσέληνο του Ιουλίου

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

S.Pellegrino και Acqua Panna | Iταλική φινέτσα και δροσιά στο Full Moon Dinner της Madame Figaro

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

FullMoonDinnerbyMF | Μία βραδιά στην Αθηναϊκή Ριβιέρα υπό το φως της πανσελήνου και άρωμα Προβηγκίας με το αγαπημένο μας Rose de Provence Minuty

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

Full Moon Dinner by MF | Η τέχνη του να ζεις το κάθε λεπτό με ξεχωριστό στιλ από την Breitling

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

A night at the Riviera | Το Ploom έφερε την premium εμπειρία του στο Madame Figaro Dinner στο Barbarossa

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Η Χριστίνα Κοντοβά με χρυσή maxi φούστα και flat σανδάλια

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Ποιοι παραβρέθηκαν στο δείπνο του Madame Figaro

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Μελίνα Κόντη με bias cut φόρεμα στο χρώμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Full Moon Dinner by MF | Η Τόνια Σωτηροπούλου φόρεσε το must have φόρεμα του καλοκαιριού

Life

Βάγγω Καβρουλάκη | Μία Ελληνίδα στη Milan Design Week

Βάγγω Καβρουλάκη | Μία Ελληνίδα στη Milan Design Week

Κινούμενη ανάμεσα στο απτό και το υπερρεαλιστικό, η Ελληνίδα καλλιτέχνις μιλά στη Madame Figaro και τον Νίκο Κοντομήτρο, λίγες στιγμές πριν την συμμετοχή της - για δεύτερη χρονιά - στη φετινή Milan Design Week.

Οι δημιουργίες της, συντιθέμενες από γυψόγαζα, αντικατοπτρίζουν τον χαρακτήρα της. Ένα αντιθετικό κράμα λογικής και υπερρεαλισμού με ιδιαίτερη αγάπη στη λεπτομέρεια, τη φροντίδα, την αδιαπραγμάτευτα υψηλή αισθητική. Η Vago Ka ή αλλιώς Βάγγω Καβρουλάκη έχει την τέχνη στο DNA της ύπαρξής της. Με τον πατέρα της να αποτελεί έναν από τους κορυφαίους Έλληνες ξυλογλύπτες και τις σπουδές της στην Ισπανία να ανοίγουν ένα νέο παράθυρο στην αρχιτεκτονική του σήμερα, η ενασχόληση της γυναίκας πίσω από το Evangelion Studio με την απτή τέχνη φάνταζε ανέκαθεν μονόδρομος.

Έχοντας στο βιογραφικό της συνεργασίες με το ‘Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού, την LG Hellas Electronics, το Ίδρυμα Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη και μία αποκλειστική σύμπραξη με το Μουσείο Μπενάκη για τον σχεδιασμό σε σύγχρονη απόδοση ενός ελληνορωμαϊκού αγαλματιδίου από την μόνιμη συλλογή του εμβληματικού χώρου, η Βάγγω Καβρουλάκη αποκαλύπτεται στη Madame Figaro, λίγο πριν τη συμμετοχή της - για δεύτερη φορά - στη Milan Design Week

Vago Ka

Καλησπέρα, Βάγγω. Σε συναντάμε λίγο πριν την αναχώρησή σου για τη Milan Design Week. Πώς προέκυψε αυτή η συμμετοχή;

Πιστεύω ξεκινά από το γεγονός ότι σημαντικό μέρος του χρόνο μου τον περνάω στην Ιταλία και παρακολουθώ στενά τα δρώμενα που αφορούν τη Τέχνη και το Design. H εβδομάδα design του Μιλάνου αποτελεί το κορυφαίο γεγονός στον χώρο, οπότε η συμμετοχή μου σε αυτήν είναι πάντα στόχος. Έχω συμμετάσχει ακόμα μία φορά πέρυσι και πήρα πολύ θετικό feedback από τους επαγγελματίες του κλάδου. 

Τι θα παρουσιάσεις φέτος; 

Φέτος, συμμετέχω με την σχεδιαστική κοινότητα Isola που προωθεί την καινοτομία και την δεξιοτεχνία. Επιλέχθηκα για τα γλυπτά μου από γυψόγαζα και την ιδιαίτερη τεχνική μου. Είναι στρογγυλά για να συμβολίζουν τον κύκλο ζωής ενός υλικού και ανοιχτά αντανακλώντας ένα μέλλον ανοιχτό στην καινοτομία και την αλλαγή. Χρησιμοποιώ γύψινες λωρίδες, γιατί μου θυμίζουν τα παράθυρα του ουρανοξύστη, μια αέναη συνέχεια τέλειας γεωμετρίας με αποτέλεσμα ονειρική. Επίσης, στα σχέδια μου αξιοποιώ μπαλόνια γιατί δίνω στον όγκο τους μια σουρεαλιστική μορφή. Η κριτική επιτροπή επέλεξε τα αντικείμενα μου ως προς την ιδιαιτερότητα κατασκευής, την μοναδικότητα του είδους και την βιωσιμότητα.

Milan Design Week

Πώς αισθάνεσαι που εντάσσεσαι στην "αγκαλιά" των Isola Designs;

Η σχεδιαστική κοινότητα Isola προβάλει την έκθεση αντικειμένων σύγχρονης τέχνης από ανεξάρτητα καλλιτεχνικά γραφεία ανά τον κόσμο με προσανατολισμό τις πρωτοπόρες τεχνικές και την μοναδική αφήγηση. Αυτή η κοινότητα ως σύγχρονη και καινοτόμα, ταυτίζεται με τις δικές μου αξίες και χαίρομαι που ανάμεσα σε τόσους καλλιτέχνες επέλεξαν να αναδείξουν τα έργα μου. 

Το υλικό που χρησιμοποιείς είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Είναι η βιωσιμότητα ίσως το πιο σημαντικό αγαθό σήμερα;

Πράγματι, χρησιμοποιώ γυψόγαζα, ένα υλικό φιλικό προς το περιβάλλον. Είναι πολύ σημαντικό, αλλά η χρήση του όρου "βιωσιμότητα” τείνει να γίνει από πολλούς εμπορικό εργαλείο χωρίς στην πραγματικότητα την εφαρμογή του. Οπότε χρειάζεται μία πιο κριτική ματιά σε αυτά που ακούμε. 

Milan Design Week

Οι δημιουργίες συνιστούν ένα κράμα ανάμεσα στο ρεαλιστικό, το λειτουργικό και το πέραν της φαντασίας, το υπερρεαλιστικό. Σε ποιο από τα δύο σύμπαντα βρίσκει η Βάγγω τον εαυτό της;

Σαν προσωπικότητα με χαρακτηρίζει το οξύμωρο, η ακραία αντίθεση. Οπότε εκφράζομαι και στις δημιουργίες μου αντιστοίχως. Υπάρχουν στιγμές που βρίσκομαι στο ένα σύμπαν, λειτουργώ δηλαδή με προγραμματισμό, άλλες που αφαιρούμαι και φαντασιώνομαι και κάποιες άλλες που βρίσκομαι και στα δύο ταυτόχρονα.

Ποιο είναι το μικρότερο και ποιο το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που έχεις χρειαστεί για να τελειοποιήσεις ένα δημιούργημα σου;

Πέραν του σχεδίου, δημιουργώ γλυπτά και πίνακες. Ίσως ο μικρότερος χρόνος για τη δημιουργία ενός έργου να είναι μια εβδομάδα και ο περισσότερος, να μην τελειώνει ποτέ. Τις περισσότερες φορές έχω την αίσθηση πως ένα έργο δεν είναι ποτέ αρκετά τέλειο ώστε να θεωρηθεί ολοκληρωμένο.

Milan Design Week

Η τέχνη σου εστιάζει στη λεπτομέρεια. Είσαι τελειομανής ως χαρακτήρας;

Το κάθε αντικείμενο Evangelion έχει μια δική του ιστορία. Η μίξη της έντονης αντίθεσης, του πρακτικού με το σουρεαλιστικό, καταλήγει σε αντικείμενα απροσδόκητα. Προσωπικά, λοιπόν εστιάζω σε αυτό το συναίσθημα που προκαλεί στον θεατή το κάθε αντικείμενο. Για να το πετύχω αυτό πρέπει να είμαι πολύ κοντά στην τελειότητα.

Ο πατέρας σου είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες ξυλογλύπτες. Θεωρείς ότι αυτό σε οδήγησε – έστω και ασυναίσθητα – στην καλλιτεχνική ταυτότητα που έχεις σήμερα;

Από μικρή στο εργαστήριο με εντυπωσίαζε ο τρόπος που ο παππούς και ο πατέρας μου μετέτρεπαν το λείο κομμάτι ξύλο σε μια μορφή "ζωντανή". Σίγουρα υπήρχαν μέσα μου αυτές οι επιρροές, εκεί όμως που συνειδητοποίησα ότι αυτή θα είναι η πορεία μου ήταν, όταν βρέθηκα στην Ισπανία μετά από έναν παγκόσμιο διαγωνισμό όπου φοίτησα με υποτροφία στο Istituto Europeo di Design. Εκεί η έντονη επιρροή από την αρχιτεκτονική και όσα μάθαινα με οδήγησε στο να κάνω μία σημαντική στροφή στον σχεδιασμό αντικειμένων.

Ζητάς την άποψη του πατέρα σου για τις δημιουργίες σου; Σε επηρεάζει η κρίση του;

Ως άριστος δεξιοτέχνης ο πατέρας μου, με καθοδηγεί στο τεχνικό κομμάτι. Ζητάω τη συμβουλή του γιατί σέβομαι την εμπειρία. Όχι, όμως, μόνο του πατέρα μου αλλά και όσων δασκάλων μπορούν να μας μεταφέρουν γνώση. Από εκεί κι έπειτα την αφομοιώνω και βαδίζω τον δικό μου δρόμο.  

Είναι εύκολο για μία καλλιτέχνιδα σήμερα να βρίσκει πόρους για την κατασκευή των έργων της;

Δεν είναι εύκολο κι όλο αυτό ακουμπά στην συζήτηση για το πόσο στηρίζουμε την Τέχνη και τους νέους καλλιτέχνες. Στο τέλος, όμως, με πείσμα κάπως βρίσκουμε τον τρόπο

Milan Design Week

Ποιο θεωρείς highlight της επαγγελματικής σου πορείας μέχρι σήμερα;

Η αλήθεια είναι ότι κάθε συνεργασία μου είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και έντονης προσπάθειας. Και όλες έχουν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Αν έπρεπε, όμως, να αναφέρω μόνο μία, τότε αυτή είναι η αποκλειστική συνεργασία μου με το Μουσείο Μπενάκη. Με έμπνευση ένα αγαλματίδιο από τη μόνιμη συλλογή της Ελληνορωμαϊκής περιόδου, σχεδίασα την σύγχρονη απόδοση του αγάλματος αυτού ως σύγχρονο neon πολυμορφικό φωτιστικό από πλεξιγκλάς που κρεμιέται αλλά και με ένα απλό βίδωμα μπορεί να σταθεί. 

Τι ετοιμάζεις στο (άμεσο) μέλλον;

Τα επόμενά μου βήματα περιλαμβάνουν μία ατομική έκθεση στο Electra art space by SKOUFA Gallery, με θέμα την ελληνική λαϊκή παράδοση αποδομένη από την οξύμωρη οπτική του Evangelion. Αυτόφωτοι πίνακες με γνωστές ελληνικές vistas συμπληρώνονται από γλυπτά και πολυμορφικά φωτιστικά, ενώ κάποια άλλα έργα όπως το επιβλητικό κάθισμα που γίνεται το επίκεντρο της έκθεσης, αντλούν φόρμες από τη φιγούρα του προβάτου.

BEST OF NETWORK