Πώς να κάνεις ευκολότερη τη ζωή σου στο γραφείο
Οι περισσότερες σύγχρονες εταιρείες έχουν στις εγκαταστάσεις τους τα λεγόμενα "ανοιχτά γραφεία". Είτε πρόκειται για μια μεγάλη αίθουσα με πολλά επιμέρους γραφεία, είτε για ένα ευρύχωρο δωμάτιο με 2 ή τρία από αυτά, τα κοινά γραφεία είναι το συνηθέστερο περιβάλλον εργασίας- 70% των αμερικάνικων εταιριών ακολουθούν αυτό το μοτίβο.
Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει ότι το να δουλεύει κανείς σε ανοιχτό γραφείο, μπορεί να μειώσει την παραγωγικότητά του κατά 15%.Οι τέσσερις τοίχοι ενός δωματίου μειώνουν τoυς περισπασμούς της προσοχής και ενισχύουν τη συγκέντρωση, επιτρέποντας σου να διοχετεύσεις όλη σου την ενέργεια στη δραστηριότητα που έχεις να κάνεις.
Επιπλέον, το ανοιχτό γραφείο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και τη μνήμη σου, ειδικά αν ανήκεις σε όσους κάνουν το λεγόμενο "hotdesking", δηλαδή αλλάζουν συχνά θέση, μεταφέροντας τα πράγματά τους. Σύμφωνα με την περιβαλλοντική ψυχολόγο Sally Augustin, αφομοιώνουμε περισσότερες πληροφορίες όταν βρισκόμαστε στην ίδια θέση.
Επομένως, ακόμη κι αν εργάζεσαι σε ένα ανοιχτό γραφείο και δεν μπορείς να το αλλάξεις, προσπάθησε τουλάχιστον να κάθεσαι στην ίδια θέση καθημερινά- θα τονώσει τόσο τη μνήμη όσο και τη συγκέντρωσή σου. Αν πάλι έχεις τη δυνατότητα, κλείσε την πόρτα του γραφείου σου, μεταφέρσου για λίγο σε κάποιο ήσυχο μέρος- για παράδειγμα στην κουζίνα- και προσπάθησε να αποφύγεις όσα σου αποσπούν προσοχή και ενέργεια.