Ποια χρώματα να αποφύγεις και πώς να διαμορφώσεις το χώρο πίσω σου για να δείχνεις ακόμα καλύτερη στα Zoom meetings.
Η πανδημία δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα με τις πλατφόρμες Zoom, Skype κ.λπ. να αποτελούν τη μοναδική οδό για τα meetings και τις επαγγελματικές (και όχι μόνο) συζητήσεις της νέας εποχής. Και ενώ όλοι προσέχουμε με θρησκευτική ευλάβεια το ύψος της κάμερας και το αν φαινόμαστε σωστά μέσα στο κάδρο, συχνά δεν ασχολούμαστε ιδιαίτερα με το φόντο και τα χρώματα που πρωταγωνιστούν σε αυτό.
Μια νέα έρευνα, που διεξήχθη σε νέους υπαλλήλους της εταιρείας SavoyStewart.co.uk, εξέτασε τα χρώματα και τα αντικείμενα που εμφανίζονταν στο background κατά τη διαδικασία των επαγγελματικών συνεντεύξεων και διαπίστωσε ότι υπάρχει μία απόχρωση που πρέπει να αποφεύγεται.
Το χρώμα που πρέπει να αποφύγεις
Μπορεί προσωπικά να το λατρεύεις ή να το θεωρείς ακόμα και τυχερό, όμως το κόκκινο χρώμα πρέπει να απουσιάζει από τις επιλογές σου. Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 18% των συνεντευξιαζομένων κατάφερε να προσληφθεί χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο χρώμα ως φόντο κατά τη διάρκεια των online συναντήσεων. Αν λοιπόν, θέλεις να είσαι σίγουρη ότι τίποτα δεν θα σε απομακρύνει από τη δουλειά των ονείρων σου, ίσως καλύτερα να προτιμήσεις πιο ουδέτερες αποχρώσεις!
Οι ιδανικές αποχρώσεις για το background
Οι 50 αποχρώσεις του γκρι εκτός από παγκόσμιο best seller αποτελούν την απάντηση στο αρχικό μας ερώτημα και μάλιστα εκείνες που είναι ανοιχτές, αφού φαίνεται πως λειτουργούν θετικά σε εξ αποστάσεως συνομιλίες. Πιο συγκεκριμένα, το 84% των νέων υπαλλήλων που προσέλαβε η εταιρεία, χρησιμοποίησε το χρώμα αυτό ως φόντο, είτε επρόκειτο για virtual είτε για το κανονικό χρώμα του τοίχου.
Διάβασε κι εδώ: The Busyness Trap | Μήπως έχεις την ανάγκη να είσαι διαρκώς απασχολημένη;
Σημαντικά tips που πρέπει να λάβεις υπόψη
Ο Dennis Relojo-Howell, ο ιδρυτής της Psychreg, συνομιλώντας με την εταιρεία SavoyStewart.co.uk αποκάλυψε τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε:
Οι συνέπειες των χρωμάτων στην ψυχολογία
Είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη τις συνέπειες που ένα χρώμα μπορεί να προκαλέσει σε κάποιον, δεδομένου ότι εύκολα συνδέεται με κάποια στάση ή συναισθήματα. Οπότε, οφείλουμε να σκεφτούμε καλά την επιλογή μας αν πρόκειται να συμμετέχουμε σε ένα video call. Πιθανώς στην τετ-α-τετ συνάντηση ακόμα και ένα έντονο χρώμα να μην έδινε στόχο.
Όποτε έχεις τη δυνατότητα, επίλεξε ουδέτερες αποχρώσεις
Όπως έδειξε και η έρευνα, οι ουδέτεροι τόνοι βγήκαν νικητές, με το λευκό να αποτελεί την πιο ασφαλή επιλογή και τους ανοιχτούς γκρι να πρωτοστατούν ως γαλήνιοι και πλήρως επαγγελματικοί.
Προσοχή στα θερμά χρώματα!
Το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο έχουν την ικανότητα να προκαλέσουν ποικιλία συναισθημάτων, από ζεστασιά και άνεση μέχρι εχθρικότητα και θυμό.
Λάβε υπόψη τα στοιχεία του background
Πάντα η μίνιμαλ προσέγγιση μοιάζει πιο επαγγελματική και προσιτή.
Δώσε σημασία στα αντικείμενα που εμφανίζονται
Δυστυχώς, ένα αντικείμενο μπορεί να δημιουργήσει τις λάθος εντυπώσεις, ιδιαίτερα σε συνεντεύξεις για δουλειά όπου ο συνομιλητής έχει μόνο λίγα λεπτά στη διάθεσή του για να σε γνωρίσει.