"Και τώρα τι κάνουμε;"
"Από υγεία καλά, δόξα τω Θεώ", σίγουρα όμως όλοι κάποια στιγμή έχουμε χρειαστεί άμεση πρόσβαση σε υπηρεσίες φροντίδας. Έχουμε αντιμετωπίσει κάποιο περισσότερο ή λιγότερο σοβαρό περιστατικό στις 11 το βράδυ, την Κυριακή του Πάσχα, στη διάρκεια των διακοπών ή…. μιας πανδημίας. Έχει χρειαστεί να κάνουμε αύριο μια εξέταση αίματος που μας ζήτησε ο γιατρός μας, έχουμε πάρει τηλέφωνα γνωστούς και φίλους ρωτώντας αν ξέρουν κανέναν καλό ενδοκρινολόγο στην Αθήνα, αλλεργιολόγο στη Ζάκυνθο κ.λπ.
Στη δική μας οικογένεια, αυτά τα περιστατικά δεν έλειπαν ποτέ: από μια έκτακτη βρογχοσκόπηση, μέχρι ένα διάστρεμμα στο τένις, μια αγγειοκινητική ρινίτιδα, μια εξωτερική ωτίτιδα στη Δράμα που πήγαμε για έναν γάμο, μέχρι την υποψία ότι κολλήσαμε γρίπη των χοίρων το 2009. Ευτυχώς κανένα από αυτά τα προβλήματα δεν ήταν σοβαρό. Σοβαρή όμως ήταν κάθε φορά η ανησυχία και η ταλαιπωρία, μέχρι να βγάλουμε άκρη.
Έχοντας μάλιστα αυτή την εμπειρία, αγγίξαμε νέα επίπεδα άγχους – ορισμένες φορές και παράνοιας – όταν γίναμε γονείς: "Για ρώτα με τρόπο, πότε θα πάει διακοπές φέτος η παιδίατρος. Δεν της λες να έρθει στην Πάρο, να έχουμε κι εμείς το κεφάλι μας ήσυχο, αν κάτι συμβεί στο παιδί; Θα βαρεθεί άλλωστε κάθε χρόνο στο Αγαθονήσι…"
Η αγωνία για το "τι θα κάνουμε αν…" δεν έληξε, αλλά περιορίστηκε σημαντικά, με έναν ανέλπιστο, θα έλεγα, τρόπο. Κάποια στιγμή, πριν από περίπου τρία χρόνια, αποφασίσαμε να κάνουμε ασφάλεια υγείας, γιατί θέλαμε να έχουμε οικονομική κάλυψη και περισσότερες επιλογές, σε μια ενδεχόμενη νοσηλεία.
Επιλέξαμε τη MetLife, λόγω μεγέθους και φερεγγυότητας, αλλά κυρίως γιατί γνωρίζαμε από φίλους ότι είχε αποδειχθεί επανειλημμένα αξιόπιστη όταν χρειάστηκε. Το νοσοκομειακό της πρόγραμμα, το ABC Health Care παρείχε τις καλύψεις που θέλαμε σε κόστος που μπορούσαμε να υποστηρίξουμε. Το πήραμε, λοιπόν και είπαμε "αχρείαστο να είναι".
Κι όμως, από τότε μας έχει φανεί χρήσιμο αμέτρητες φορές. Γιατί ανακαλύψαμε ότι, πέρα από τις νοσοκομειακές καλύψεις, το πρόγραμμα παρέχει προνομιακή πρόσβαση σε μια σειρά από υπηρεσίες υγείας: σε νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα, αλλά και σε πάνω από 2.000 γιατρούς κάθε ειδικότητας, σε όλη την Ελλάδα. Κι όλα αυτά, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση στα ασφάλιστρα που πληρώνουμε.
Τι σημαίνει αυτό για την υγεία μας, αλλά και για την ψυχική μας ηρεμία; Πολλά, αλλά ας ξεκινήσω από το βασικό: για ό,τι κι αν συμβεί, οποιαδήποτε στιγμή του 24ώρου, της εβδομάδας ή του έτους, σε γιορτή και αργία, σε πανδημία, σε καταιγίδα, είτε βρίσκομαι στην Αθήνα, είτε κάπου αλλού, μπορώ να βρω άκρη με ένα τηλεφώνημα στο κέντρο εξυπηρέτησης της εταιρίας. Μπορώ να μιλήσω με ευγενέστατους ανθρώπους, που θα με κατευθύνουν για το τι πρέπει να κάνω και που να πάω.
Καθόλου αμελητέο δεν είναι, επίσης, το οικονομικό όφελος. Γιατί "προνομιακή πρόσβαση" σημαίνει π.χ. δωρεάν ιατρικές επισκέψεις και διαγνωστικές εξετάσεις σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού, ειδικές τιμές για πακέτα check-up και διαγνωστικές εξετάσεις σε συνεργαζόμενα νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα κ.ά.
Δεν χρειάζεται, τέλος, να πω πόσο σημαντικό ήταν το αίσθημα ασφάλειας στη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι δημόσιες δομές υγείας είχαν αναλάβει ένα τεράστιο φορτίο και οι άνθρωποι έδιναν καθημερινά μάχη για να σώσουν ζωές. Συνεχίζω να τους θαυμάζω και να τους ευγνωμονώ για αυτή την προσπάθεια. Χαίρομαι, όμως, και για την προνοητικότητά μου, γιατί όταν χρειάστηκε να κάνω δύο ράμματα στο χέρι, είχα την επιλογή να πάω στα επείγοντα του κοντινότερου ιδιωτικού νοσοκομείου.
Τώρα, μετά από ένα χρόνο περιορισμού και δουλειάς από το σπίτι, ετοιμαζόμαστε επιτέλους για διακοπές. Μέχρι την ώρα που θα φύγουμε από το σπίτι, έχουμε χίλιες εκκρεμότητες να τακτοποιήσουμε – από τη δουλειά μέχρι το καθαριστήριο – και άλλα τόσα πράγματα για να αγχωθούμε: αν θα έχει πολύ κόσμο στο πλοίο, αν θα βρίσκουμε βιολογικά λαχανικά για το παιδί, αν πιάσει μελτέμι στο νησί και μήπως να πάρουμε μαζί μας πιο χοντρά μπουφάν.
Έχουμε, όμως, το κεφάλι μας ήσυχο για το πιο σημαντικό: τη φροντίδα της υγείας μας. Ξέρουμε πώς και από τι να προφυλαχθούμε και το "φαρμακείο των διακοπών" που ετοιμάσαμε είναι πιο μεγάλο κι από τη βαλίτσα. Ξέρουμε, όμως, ότι ακόμα κι αν κάτι απρόοπτο συμβεί, ακόμη κι αν είμαστε μακριά από το σπίτι μας, θα έχουμε άμεσα πρόσβαση στις κατάλληλες υπηρεσίες, με ένα τηλεφώνημα. Δεν το λες και λίγο…
Η συμβουλή μου; Αν έχετε ήδη κάποιο πρόγραμμα υγείας, όπως αυτό της MetLife, δείτε τι επιπλέον προνόμια σας προσφέρει και αξιοποιείστε τα. Αν δεν έχετε, σκεφτείτε το σοβαρά και επιλέξτε έξυπνα αυτό που προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη προστασία, για τη δική σας οικογένεια. Ακόμη κι αν δεν χρειαστείτε ποτέ νοσηλεία – που το εύχομαι – είναι μια επένδυση που σίγουρα θα σας φανεί χρήσιμη. Γιατί το να έχεις αμέσως απάντηση στα μικρά και μεγάλα "τι κάνουμε τώρα" που αφορούν την υγεία μας, είναι αξία ανεκτίμητη.
Τίνα Σ.