"Είναι σχεδόν πιο rock'n'roll σήμερα να εργάζεσαι για την Εκκλησία από το να είσαι με τους Sex Pistols στον Τάμεση το '77" είπε ο σχεδιαστής.
Τα θυρανοίξια της Παναγίας των Παρισίων πρωταγωνίστησαν στην ειδησεογραφία της τελευταίες ημέρες καθώς ηγέτες, πολιτικοί κι εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου τίμησαν την τελετή και παρευρέθηκαν στη λειτουργία που σηματοδότησε τη νέα εποχή της εκκλησίας.
Όμως, ίσως λίγοι πρόσεξαν τα θεαματικά νέα άμφια που επιμελήθηκε ο Jean-Charles de Castelbajac. Ο ίδιος είχε δηλώσει άλλωστε πως είχε νιώσει "τρομερή συγκίνηση" όταν το κτίριο κάηκε το 2019. Λίγο αργότερα θα δεχόταν ένα τηλεφώνημα για να του αναθέσουν 2.000 κομμάτια που θα έντυναν τους περίπου 1.500 επισκόπους, ιερείς και μόνιμους διακόνους της Παναγίας των Παρισίων.
Η λογική που ακολούθησε; "Απλότητα, επισημότητα και νεωτερικότητα". Ο άνθρωπος που έντυσε τον Πάπα Ιωάννη Παύλο ΙΙ για την Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας το 1997 επέλεξε να εντάξει έντονα κόκκινο, μπλε, πράσινο και κίτρινο βελούδο γύρω από έναν μεγάλο χρυσό σταυρό, εμπνευσμένο από το έργο του καλλιτέχνη Marc Couturier. Το κόκκινο συμβολίζει το αίμα του Χριστού, το μπλε την Παρθένο Μαρία, το πράσινο εκφράζει την ελπίδα και το κίτρινο το χρυσό, "τη σύνθεση των πάντων". Το αποτέλεσμα; Ένα είδος "μεσαιωνικού Mondrian".
"Δεν επρόκειτο για την κατασκευή πολυτελών ρούχων, αλλά σχέδια για το να μιλήσουμε για το 'lux' (λατινικά για το φως)", εξήγησε ο σχεδιαστής μόδας. Και πρόσθεσε: "Αποφασίσαμε, μαζί με τη μητρόπολη, να μην υπάρχουν σχέδια και να κάνω μια απλοϊκή δουλειά με στολίδια που δημιουργούν μια αίσθηση εγγύτητας".
Αυτά τα "ιπποτικά" ράσα, τα οποία σχεδίασε με τη βοήθεια των καλύτερων γαλλικών οίκων πολυτελών κατασκευών, όπως οι Lesage και Maison Michel, συναρμολογήθηκαν στα εργαστήρια της 19M στο Παρίσι σε διάστημα ενάμιση έτους. "Είναι σχεδόν πιο rock'n'roll σήμερα να εργάζεσαι για την Εκκλησία από το να είσαι με τους Sex Pistols στον Τάμεση το '77", αστειεύτηκε ο Jean-Charles de Castelbajac.