Μια πρόσφατη μελέτη επιστημόνων στο Πανεπιστήμιο του Yale αποκαλύπτει μια απροσδόκητη συσχέτιση μεταξύ δυσανάγνωστης γραφής και υψηλού δείκτη νοημοσύνης.
Είναι γνωστό πως η γραφολογία χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στην ανάλυση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας των ανθρώπων μέσω του γραφικού τους χαρακτήρα. Από τη μία η όμορφη, ευθεία γραφή λαμβάνει επαίνους από τους καθηγητές στο σχολείο, ενώ η δυσανάγνωστη γραφή, όπως τα πρόχειρα γράμματα ή τα "ορνιθοσκαλίσματα', όπως συνηθίζαμε να τα λέμε, θεωρούνται παράδειγμα προς αποφυγή. Μια νέα επιστημονική μελέτη, έρχεται να αμφισβητήσει όσα πιστεύαμε μέχρι τώρα.
Τι έδειξε η μελέτη στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ;
Σύμφωνα με επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Yale φαίνεται ότι υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της δυσανάγνωστης γραφής και της νοημοσύνης. Η συγκεκριμένη μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό The American Journal of Psychology.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα στο neonmag.fr, oι επιστήμονες ανέλυσαν τη γραφή διαφορετικών παιδιών από το δημοτικό σχολείο και μετά. Ταυτόχρονα, μελέτησαν την ακαδημαϊκή τους επίδοση μέχρι το πανεπιστήμιο.
Αυτό που διαπίστωσαν οι ειδικοί είναι πως τα παιδιά που γράφουν λιγότερο καλά, έχουν υψηλότερο IQ και έχουν επιδείξει "ικανότητες και νοητική ευκινησία άνω του μέσου όρου". Ο καθηγητής ψυχολογίας του Yale, Arnold L. Gesell, προσθέτει μάλιστα ότι "όσα παιδιά έχουν πρόχειρη γραφή, αλλά καλή ορθογραφία έχουν καλύτερους βαθμούς σε όλη τη διάρκεια της σχολικής τους εκπαίδευσης".
Από την άλλη, καλό είναι να σημειωθεί ότι και άλλοι παράγοντες, όπως σωματικά προβλήματα ή ακόμα και κακή στάση του σώματος, μπορούν επίσης να διαδραματίσουν ρόλο στην κακή γραφή, όπως τα ψυχοκινητικά προβλήματα. Δεν σημαίνει απαραίτητα πως όλοι όσοι έχουν δυσανάγνωστη γραφή είναι και πιο έξυπνοι. Η μελέτη παρέχει πληροφορίες για τη νοημοσύνη, αλλά και λεπτομέρειες ότι πολλές άλλες παράμετροι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση του IQ μας.